بازار پوشاک استانبول

همه آنچه لازم است، درباره مراکز خرید پوشاک استانبول بدانید

معرفی بهترین مراکز خرید پوشاک استانبول

شهر استانبول مقصد تجار پوشاک ایرانی است و هرساله تاجران زیادی برای خرید پوشاک به آنجا سفر می‌کنند. بااین‌حال استانبول نه‌تنها برای تجار، بلکه برای مسافران نیز مقصد مهمی برای خرید پوشاک محسوب می‌شود و بسیاری از گردشگران به‌منظور خرید پوشاک و دیگر وسایل به استانبول سفر می‌کنند. اگر شما هم جزو آن‌ دسته از افرادی هستید که به‌تازگی قصد سفر به استانبول و خرید پوشاک در استانبول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با مجله علی بابا همراه باشید و مقاله جامع مجله علی بابا درباره خرید پوشاک در استانبول را تا آخر مطالعه کنید.

در این مقاله از معروف‌ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول شروع کرده و درباره مراکز خرید ارزان، مراکز خرید لوکس، بازارها و خلاصه زیروبم خرید پوشاک در استانبول با شما حرف خواهیم زد.

معروفترین مراکز خرید پوشاک در استانبول کدامند؟

اولین بخش به معروف‌ترین مراکز خرید استانبول اختصاص دارد، آنچه در انتخاب این مراکز خرید مدنظر بوده است، شهرت مراکز است و به سایر پارامترها مثل ارزانی کالاها، دسترسی به مراکز، تنوع اجناس و… کمتر توجه شده است.

نزدیک ترین مراکز خرید به فرودگاه آتاتورک کدام‌‎اند؟
بازار مرتر و استارسیتی اوت‌لت
مرکز خرید بی اغلوایش در کجای استانبول قرار دارد؟
در نزدیکی میدان تکسیم خیابان معروف استانبول
برای خرید عمده پوشاک در استانبول کدام بازارها مناسب هستند؟
بازار مرتر، بازارهای منطقه آکسارای و منطقه عثمان‌بی
ارزان ترین مراکز خرید استانبول کدام‌اند؟
مرکز خرید اولیویوم، مرکز خرید بشیکتاش، مرکز خرید بی‌اغلوایش

۱. مرکز خرید فلوریا

مرکز خرید آکوا فلوریا یا همان فلوریا ازجمله معروف‌ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول است که در نزدیکی ساحل و فرودگاه استانبول قرار دارد. این مرکز خرید از اکتبر۲۰۱۲ فعالیت خود را شروع کرده و مساحتی بالغ‌بر ۵۰ هزار مترمربع دارد. فلوریا با داشتن ۱۴۵ فروشگاه از برندهای مختلف، پارکینگی با ظرفیت ۱۵۰۰ مترمربع، آمفی‌تئاتری با ۱۱ پرده نمایش و ظرفیت ۹۰۰ نفر، آکواریوم دریایی، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف، فضای فروش روباز و یک فضای نمایشگاهی، نه‌تنها یک مرکز خرید عالی، بلکه یک مرکز تفریحی نیز به‌ شمار می‌رود.

رستوران‌های این مرکز خرید مشرف به دریاست و چشم‌اندازی زیبا از ساحل و دریا کنار انواع غذاهای ترکیه‌ای پیش چشم شما به تصویر می‌کشد. جالب است بدانید در سالن‌های نمایش این مرکز خرید رویدادهای فرهنگی و مد و فشن در طول سال برگزار می‌شود.

بنابراین اگر اهل تماشای چنین رویدادهایی هستید، رفتن به این مرکز خرید برایتان هم فال است و هم تماشا؛ می‌توانید در زمان مناسب به این مرکز خرید رفته و ضمن تجربه خریدی لذت‌بخش از تماشای رویدادهای فرهنگی و مد و فشن نیز لذت ببرید.

مرکز خرید فلوریا همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح باز شده و تا ساعت ۸ شب به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند. البته ناگفته نماند در روزهای شنبه و یک‌شنبه مرکز خرید یک ساعت زودتر و در ساعت ۷ شب تعطیل می‌شود.

راستی قبل از شروع خریدها، می‌توانید این سفر را با تور استانبول دوچندان جذاب کنید و همین الان برای خرید بلیط هواپیما استانبول اقدام کنید.

جاهای دیدنی استانبول

آدرس دسترسی به مرکز خرید فلوریا

Şenlikköy, Yeşilköy Halkalı Cd. 93-93/1, 34153 Bakırköy/İstanbul, Turkey

مرکز خرید فلوریا در گوگل مپ

۲. مرکز خرید ایستینی یا ایستینه

مرکز خرید ایستینی یا ایستینه واقع در Sariyer ترکیه، با بیش از ۳۰۰ فروشگاه یکی از مراکز خرید بزرگ و لوکس پوشاک در استانبول ترکیه است. ایستینی در سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را شروع کرده و زیربنایی بالغ‌بر ۲۴۲ هزار مترمربع دارد. مرکز خرید ایستینی معماری چشم‌نوازی دارد و بیشتر قسمت‌های آن شیشه‌ای است. اگر شب به این مرکز خرید بروید، نورپردازی و فضای مدرنش حتما شما را مجذوب خود خواهد کرد. کنار طراحی مدرنی که برای بوتیک‌ها، بلوارها و میدان‌ها این مرکز خرید در نظر گرفته شده، فضاهای نوستالژیک هم فراموش نشده است. در واقع ایستینی تلفیقی از فضای سنتی و مدرن است.

اگر درباره هزینه سفر به استانبول سوال دارید حتما این راهنما را بخوانید.

در ایستینی مجموعه‌ای از فروشگاه‌های لباس از بهترین برندهای ترکیه‌ای و جهانی نظیر دولچه اند گابانا، دیور، پرادا، فندی، هوگوباس، زارا، منگو و دبنهامز وجود دارد. بنابراین اگر عاشق خرید لباس‌های برند هستید، مرکز خرید ایستینی ازجمله مراکز خرید پوشاک در استانبول است که باید حتما به آن سر بزنید.

در ایستینی علاوه‌ بر فروشگاه‌های لباس، کافه، رستوران و یک بازار مواد غذایی نیز وجود دارد که می‌توانید برای استراحت و خرید موادغذایی گشتی در آن‌ها داشته باشید.

اما گذشته از فروشگاه‌های لباس، رستوران‌ها و کافه‌ها و بازار موادغذایی در ایستینی ۱۲ سینمای حرفه‌ای، سینمای سه‌بعدی کمپانی آی‌مکس و مرکز تفریحی کودکان نیز وجود دارد. وجود این امکانات لذت خرید شما را دوچندان کرده و تجربه‌ای تکرارنشدنی از خرید را برایتان رقم خواهد زد.

مرکز خرید ایستینی یا ایستینه همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح فعالیت خود را شروع کرده و در ساعت ۸ شب به آن خاتمه می‌دهد.

مرکز خرید ایستینی یا ایستینه

آدرس مرکز خرید ایستینی

Pınar, Katar Cd No:73, 34460 Sarıyer/İstanbul, Turkey

مرکز خرید ایستینی در گوگل مپ

۳. مرکز خرید پالادیوم

احتمالا شما هم با خواندن نام پالادیوم یاد مرکز خرید پالادیوم زعفرانیه خواهید افتاد، اما باید به شما بگوییم که در ترکیه نیز مرکز خریدی به همین نام وجود دارد که در گروه مراکز خرید معروف استانبول قرار گرفته است.

پالادیوم استانبول در منطقه آتا شهیر واقع شده و حدودا تا به امسال (سال ۲۰۲۱میلادی) ۱۳سالی است که کار خود را شروع کرده است. این مرکز خرید با بودجه‌ای حدود ۲۳۰ میلیون دلار و در فضایی به مساحت ۴۰هزارمترمربع ساخته شده و در سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را شروع کرده است.

پوشاک استانبول

پالادیوم طراحی خاص و منحصربه‌فردی دارد. این مرکز خرید شبیه یک گوی شیشه‌ای بزرگ طراحی و ساخته شده و همین موضوع، مرکز خرید پلادیوم را به یکی از مراکز خاص خرید پوشاک در استانبول تبدیل کرده است.

در پالادیوم علاوه‌ بر فروشگاه‌های پوشاک بچگانه، مردانه و زنانه، نمایندگی‌های برندهای ترکیه‌ای و جهانی مثل، ال‌سی‌ وایکیکی، نایک، آدیداس و… و فروشگاه‌های لوازم آرایشی، امکانات تفریحی- رفاهی نیز وجود دارد. ازجمله امکانات تفریحی-رفاهی این مرکز خرید می‌توان به رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فودکورت‌ها، سالن سینما و تئاتر و آرایشگاه اشاره کرد که می‌توانید برای رفع خستگی و تفریح به آن‌ها رفته و لذت خریدتان را دوچندان کنید.

فعالیت مرکز خرید پالادیوم از ساعت ۱۰ صبح شروع شده و تا ۸ شب ادامه دارد.

پوشاک استانبول

آدرس مرکز خرید پالادیوم

Barbaros, Halk Cd. No:8 D:B, 34746 Ataşehir/İstanbul, Turkey

مرکز خرید پالادیوم در گوگل مپ

معرفی ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول

در این بخش ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول معرفی شده‌ است. در انتخاب مراکز این بخش از مطلب قیمت ارزان اولویت اصلی انتخاب بوده است. این پاساژها و مراکز خرید برای افرادی که دنبال یک خرید مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی‌اند، انتخاب بهتری خواهد بود.

۱. مرکز خرید اولیویوم

مرکز خرید اولیویوم ازجمله ارزان‌ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول به ‌شمار می‌رود. دلیل این موضوع وجود فروشگاه‌های اوت‌لت و حراجی‌های مختلف در این مرکز خرید است. اما بیایید اول ببینیم فروشگاه‌های اوت‌لت دقیقا چه فروشگاه‌هایی است و سپس درباره اولیویوم صحبت کنیم.

قبل از اینکه با اوت‌لت‌ها آشنا شوید، بد نیست بدانید مرکز خرید اولیویوم به اوت‌لت اولیویوم نیز معروف است. اما برویم سراغ معرفی فروشگا‌ه‌های اوت‌لت؛

اوت‌لت‌ها کاملا شبیه فروشگاه‌های لباس است، با این‌ تفاوت ‌که اوت‌لت‌ها اجناس چندین برند معروف را یکجا به‌فروش می‌رساندن. اولین ویژگی این فروشگاه‌ها همین وجود اجناس از برندها مختلف یکجا کنار هم است.

اما دومین و مهم‌ترین ویژگی فروشگاه‌های اوت‌لت این است که اجناس قدیمی‌تر یک برند را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از فروشگاه همان برند به ‌می‌فروشند. به‌ همین‌ دلیل اوت‌لت‌ها یکی از مراکز خرید پوشاک برند برای عاشقان این نوع لباس به‌ شمار می‌رود؛ به‌خصوص آن‌هایی که دنبال محصولات جدید یک برند نیستند و فقط هدفشان پوشیدن لباس برند است نه جدیدترین لباس آن برند!

بنابراین اگر شما هم جزو برندپوشانید، مرکز خرید اولیویوم استانبول یکی از جاهایی است که حتما باید از آن دیدن کنید.

پوشاک استانبول

برویم سراغ حراجی‌ها در مرکز خرید اولیویوم. مثل ایران خودمان که در برخی از فصول سال اجناس فروشگاه‌ها تخفیف خورده و قیمتی مناسب خرید دارد، در مرکز خرید اولیویوم نیز در برخی فصول سال و مناسبت‌های خاص این اتفاق می‌افتد، اما آنچه این مرکز خرید را بسیار جذاب و به مرکزی برای خریداران پوشاک ایرانی تبدیل کرده، سه‌شنبه‌های پرتخفیف آن است؛ در اولویوم هر هفته روز سه‌شنبه اجناس فروشگاه‌ها تخفیف عالی خورده و زیر قیمت به‌ فروش می‌رسند. اگر روزهای سه‌شنبه به این مرکز خرید بروید، اصلا احساس غریبی نخواهید کرد، چراکه بیشتر مراجعه‌کنندگان ایرانی‌اند.

در مرکز خرید اولیویوم امکانات رفاهی و تفریحی نیز در نظر گرفته شده است. وجود امکانات رفاهی و تفریحی باعث می‌شود تا اگر خسته یا گرسنه شدید بتوانید رفع خستگی و گرسنگی کرده و به خرید لذت‌بخش خود ادامه دهید. علاوه‌ بر این اگر همراهانتان هم خیلی حوصله خرید ندارند، این امکان برایشان فراهم هست که در مدت بازارگردی و خرید شما به تفریح و خوش‌گذرانی پرداخته به آن‌ها نیز خوش بگذرد.

اولویوم در منطقه زیتین بورنو واقع شده و از سال ۲۰۰۰ شروع به‌‌کارکرده است. درب‌های این مرکز همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به‌ روی مراجعه‌کنندگان باز است.

پوشاک استانبول

آدرس مرکز خرید اولیوم

Gökalp, Prof. Muammer Aksoy Cd. No:39, 34020 Zeytinburnu/İstanbul, Turkey

مرکز خرید اولیویوم در گوگل مپ

۲. مرکز خرید بشیکتاش بورس پوشاک استانبول

مرکز خرید بشیکتاش از نظر ظاهری اصلا شبیه مراکز خرید پوشاک در استانبول که تا اینجای مطلب به آن‌ها اشاره کردیم نیست، اما چرا؟ چون بشیکتاش اصلا فضای مجلل و شیک ندارد و در واقع یک بازار محلی است؛ بازاری کوچک و زیبا که حال‌وهوایی سنتی دارد و فقط در روزهای شنبه پذیرای شماست. در روزهای شنبه دست‌فروش‌های محلی بساط فروش خود را پهن کرده و اجناس خود را به ‌فروش می‌رسانند. بازار بشیکتاش در یک پارکینگ دو طبقه برقرار می‌شود و مجموعا ۴۰۰ غرفه دارد؛ طبقه اول این مرکز به فروشنده‌های موادغذایی، میوه و سبزیجات اختصاص یافته و طبقه دوم آن ویژه فروش لباس و بدلیجات است.

بشیکتاش در حوالی خیابان ندیم استانبول قرار دارد و هر شنبه میزبان آدم‌های زیادی است که برای خریدی مقرون‌به‌صرفه به آنجا می‌آیند. اگر قصد رفتن به این مرکز خرید را دارید، پیشنهاد می‌کنیم طوری برنامه‌ریزی کنید که صبح زود آنجا باشید.

مرکز خرید بشیکتاش

آدرس مرکز خرید بشیکتاش در استانبول

Nuzhetiye Cd. No:66, Istanbul 34357 Turkey

مرکز خرید بشیکتاش در گوگل مپ

۳. مرکز خرید بی اوغلوایش استانبول

بی اوغلوایش استانبول در نزدیکی میدان تکسیم، خیابان معروف استقلال استانبول قرار دارد. این مرکز خرید، مرکز خریدی مجلل برای خرید پوشاک، اکسسوری، آرایشی، ورزشی و زیورآلات در استانبول به‌ شمار می‌رود. مرکز خرید بی‌اغلوایش نیز مثل مراکز خرید بشیکتاش و اولیویوم جزو مراکز خرید پوشاک ارزان‌قیمت در استانبول است. در بی‌ا‌غلوایش نمایندگانی از برندهای معروف نظیر نایک، آدیداس، منگو، زارا و اچ‌اند‌ام حضور دارند که می‌توانید پوشاک دلخواه خود را از آن‌ها بخرید.

بی اوغلوایش از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

 

مرکز خرید بی اوغلوایش استانبول

آدرس مرکز خرید بی‌اوغلوایش

ISTANBUL, Istiklal Street No: 187 BEYOĞLU

مرکز خرید بی‌اوغلوایش در گوگل مپ

معرفی لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول

مراکز خریدی که در این بخش معرفی می‌شود، همگی جزو باکلاس‌ترین و زیباترین مراکز خرید استانبول به‌ حساب می‌آیند. بدیهی است که قیمت اجناس در این مراکز خرید ممکن است کمی گران‌تر از سایر مجموعه‌ها باشد.

۱. زورلو سنتر

مرکز خرید زورلو سنتر استابول جزو زیباترین و لوکس‌ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول است. در این مرکز خرید بهترین برندهای پوشاک یکجا کنار هم قرار گرفته‌ است تا برندبازان برای تهیه پوشاک، دستشان باز باشد. در زورلو سنتر نه‌تنها لباس بلکه تنوعی از هر آنچه لازم دارید وجود دارد، از لوازم آرایشی-بهداشتی بهترین برندها گرفته تا گجت‌های دیجیتال و لوازم خانگی، همه در این مرکز خرید بزرگ و مدرن گرد هم آمده‌ است. ازجمله برندهای معروف پوشاک که در این مرکز خرید می‌توانید سری به آن‌ها بزنید، می‌توان به برند آتلیر ربول، آودا، هندای هالک، ایوروشه و سویل اشاره کرد.

زورلو سنتر

از تنوع محصولات موجود در زورلو سنتر که انصافا حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و به‌معنای واقعی کلمه هر آنچه از برندهای محبوب خود نیاز دارید را در دل خود جای داده است که بگذریم، زورلو سنتر از نظر طراحی و امکانات تفریحی و رفاهی نیز مجموعه‌ای کم‌نظیر است. طراحی زورلو سنتر کاملا مدرن و به‌‌سبک ساختمان‌های نیویورک است. در این مجموعه روی‌هم‌رفته ۲۰۵ فروشگاه وجود دارد. کل مجموعه در ۵ طبقه بنا شده و هر طبقه آن نام اختصاصی برای خود دارد؛

  • طبقه -۳، پارکینگ
  • طبقه -۲، مترو
  • طبقه -۱، بسفر
  • طبقه همکف، میدان
  • و طبقه اول، پل یا بوگاز

نام دارد. مثل همه مجموعه‌های مدرن که انتظار می‌رود علاوه‌ بر داشتن کارکرد تجاری، امکانات تفریحی و مجمتع مسکونی نیز داشته باشند، زورلو سنتر نیز این‌گونه است. در زورلوسنتر هتل ۵ ستاره، نزدیک به ۵۰ رستوران و کافه از برندهای معروف غذایی، بزرگ‌ترین مرکز هنری استانبول یعنی پی‌اس‌ام، شعبه‌ای از سینماهای زنجیره‌ای ماکسیموم استانبول، شهربازی بی‌نظیر، مجموعه ورزشی، مجتمع مسکونی یکجا و در زمینی به‌وسعت ۱۰۵هزارمترمربع در کنار هم قرار گرفته‌ است.

برای شناخت بهترین هتل های استانبول این راهنما را بخوانید.

پوشاک استانبول

زورلو سنتر در بخش اروپایی استانبول یعنی بشیکتاش و در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد. برای دسترسی به این مرکز می‌توانید از تاکسی‌های درون شهری استانبول یا مترو استفاده کنید.

زورلو سنتر از ساعت ۱۰ صبح باز شده و فعالیت آن تا ساعت ۱۰ شب ادامه دارد.

پوشاک استانبول

آدرس مرکز خرید زورلو سنتر

Levazım Mahallesi Zorlu Center, Koru Sokağı No:2, 34340 Beşiktaş, Turkey

زورلو سنتر در گوگل مپ

۲. مرکز خرید کانیون

مرکز خرید کانیون یا کانیون مال، دومین مرکز خرید لوکس و باکلاس استانبول است که آن را معرفی خواهیم کرد. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۶ در منطقه اقتصادی لِوِنت با وسعتی برابر ۳۷ هزار و ۵۰۰ متر فعالیت خود را شروع کرده است. کانیون فوق‌العاده زیبا طراحی شده و انحناهای موجود در دیوارها و نمای دایره‌ای فوق‌العاده بزرگ آن شما را محو تماشا و برای لحظه‌ای میخکوب خواهد کرد؛ این طراحی نظر داوران را نیز به‌ خود جلب کرده و در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه معماری شده است.

مرکز خرید کانیون

در این مرکز خرید حدود ۱۶۰ فروشگاه وجود دارد و آن‌طور که انتظار می‌رود برندهای معتبر و معروف پوشاک نیز در آن گرد هم آمده‌ است. ان تیلور، هاروی نیکولاس، واکو، تامی هیلفیگر، بنانا ریپابلیک ازجمله برندهای موجود در این مجتمع تجاری بزرگ است. افزون‌بر برندهای لباس و پوشاک برندهای معروف دیزاین و دکور خانه نیز در کانیون حضور دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به اسی و زارا هوم اشاره کرد.

نکته‌ای که درباره کانیون مال وجود دارد این است که این مرکز خرید سربسته نیست و هوا همیشه در آن جریان دارد، همین موضوع به تهویه بهتر و مطبوع مجموعه کمک بسیاری کرده است.

کانیون نیز مثل زورلوسنتر امکانات رفاهی خوبی را در خود جای داده است؛ ازجمله این امکانات می‌توان به رستوران‌ها، سالن‌های تئاتر و سینما، سال بدن‌سازی و پارکینگی با ظرفیت ۲۳۰۰ اتومبیل اشاره کرد.

اگر برای خرید پوشاک در استانبول قصد دارید به کانیون مال بروید، در نظر داشته باشید که این مرکز از ساعت ۱۰ صبح شروع به‌کار کرده و در ساعت ۱۰ شب به فعالیت خود خاتمه می‌دهد.

پوشاک استانبول

آدرس مرکز خرید کانیون

Levent, Büyükdere Cd. No:185, 34394 Şişli/İstanbul, Turkey

مرکز خرید کانیون در گوگل مپ

۳. مرکز خرید ویاپورت

مرکز خرید ویاپورت را می‌توان هم جزو مراکز لوکس و هم ارزان خرید پوشاک در استانبول دانست؛ چراکه بخشی از آن به فروشگاه‌های اوت‌لت (که در قسمت مراکز خرید ارزان به معرفی آن‌ها پرداختیم) و بخشی نیز به فروشگاه‌های لوکس اختصاص دارد. بنابراین می‌توان آن هم برای کسانی که دنبال خرید پوشاک ارزان در استانبول‌اند مناسب دانست و هم برای آن‌هایی که دنبال کالاهای لوکس و باکلاس‌اند.

پوشاک استانبول

ویاپورت معماری به‌سبک قدیم دارد و فضای آن روباز طراحی شده است. این مجموعه زیربنایی بالغ‌بر ۹۶ هزار مترمربع دارد و از سال ۲۰۰۸ شروع به‌کارکرده است. ویاپورت بیش از ۱۹۸ فروشگاه دارد و در دل خود امکانات رفاهی کاملی نیز دارد. ازجمله امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه می‌توان به هتل، شهربازی، پارکینگی بزرگ با ظرفیت ۴ هزار اتومبیل، سینما، آمفی تئاتر، سالن زیبایی مرکز اسپا، سالن بولینگ، رودخانه مصنوعی، پیست اسب‌سواری و پیست ماشین‌بازی اشاره کرد.

پوشاک استانبول

این مجموعه در بخش آسیایی شهر استانبول، نزدیک به فرودگاه صبیحه گوکچن، در منطقه پندیک قرار دارد. فعالیت مجموعه نیز از ساعت ۱۰ صبح شروع شده و تا ۸ شب ادامه دارد.

پوشاک استانبول

آدرس مرکز خرید ویاپورت

Yenişehir, Dedepaşa Blv. No:19, 34912 Pendik/İstanbul, Turkey

مرکز خرید ویاپورت در گوگل مپ

۴. مرکز خرید لوکس مال آف استانبول

مرکز خرید مال‌آف‌استانبول ازجمله مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید پوشاک در استانبول به‌ حساب می‌آید. مال‌آف‌استانبول در ۲۳کیلومتری غرب استانبول در منطقه ایکیتلی، بشکشهیر قرار دارد. استانبول مال مثل بیشتر مراکز خرید پوشاک در استانبول که معرفی کردیم، ساختمانی مدرن و زیبا دارد و سازه آن فوق‌العاده تماشایی است، به‌خصوص هنگام شب!

مال‌آف‌استانبول زیربنایی حدود ۱۵۶ هزار مترمربع دارد و از نظر وسعت، بزرگ‌ترین مرکز خرید لوکس استانبول بین چهار مرکز خریدی که تا اینجای مطلب معرفی کردیم به‌ حساب می‌آید. در دل این مجموعه بزرگ ۳۵۰ فروشگاه با ویترین‌هایی زیبا و چشم‌نواز گرد هم آمده و تنوعی از اجناس را به مشتریان عرضه می‌کنند.

در مجموعه مال‌آف‌استانبول بزرگ‌ترین برندهای پوشاک دنیا ازجمله میس دکاسلون سلفریدجز (Miss Decathlon Selfridge) حضور فعال دارند. همچنین یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های برند ال‌سی وایکیکی را نیز می‌توانید در آن پیدا کنید.

آنچه مال‌آف‌استانبول را از سایر مراکز خرید استانبول متمایز می‌کند، وجود بزرگ‌ترین سینما، بزرگ‌ترین شهربازی و خاص‌ترین استیج هنری شهر استانبول در این مرکز خرید است.

در بالای استانبول مال هتلی به‌وسعت ۳۰۰ اتاق وجود دارد که می‌توانید شب را در آن سپری کنید. افزون ‌بر این رستوران‌های زیبا و شیک و فست‌فودهای معروف با انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی نیز در این مرکز حضور دارد تا اگر حین گشت‌وگذار خسته و گرسنه شدید، با غذایی دل‌چسب رفع خستگی و گرسنگی کرده و دوباره به خرید خود ادامه دهید.

مجموعه مال‌آف‌استانبول از ساعت ۱۰ صبح باز شده و تا ۸ شب آماده خدمت‌رسانی به مراجعه‌‌کنندگان و بازدیدکنندگان است.

مرکز خرید لوکس مال آف استانبول

آدرس مرکز خرید مال آف استانبول

Ziya Gökalp, Süleyman Demirel Blv No:7, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul, Turkey

مرکز خرید مال آف در گوگل مپ

معرفی بازار پوشاک استانبول که همیشه تخفیف دارد

بازارهای همیشه تخفیف استانبول شباهت زیادی به بازارهای معمولی ایران دارد، در این بازارها محصولات برند کمتر دیده می‌شود، اما تقریبا همیشه تخفیف در آن‌ها برقرار است.

۱. بازارهای آکسارای

آکسارای استانبول ازجمله مناطق قدیمی این شهر است. شهرت آکسارای به مراکز خریدی عمده‌ای است که در آن وجود دارد. این منطقه از استانبول مرکز فروش عمده پوشاک، کیف و کفش و پارچه است. اگر شغل شما فروش پوشاک است، ازجمله بهترین جاهایی که می‌توانید پوشاک عمده را به‌صورت عمده و با قیمت مناسب و ارزان بخرید، همین بازار آکسارای است.

در آکسارای یک بازار زیرزمینی نیز وجود دارد که ۵۰ سال قدمت داشته و به شهرداری استانبول تعلق دارد. در این مرکز خرید کالاهای لوکس چندانی وجود ندارد، اما در عوض می‌توانید کالایی به اصطلاح های‌کپی (Hight Copy) را به قیمت مناسب خریداری کرده و برای فروش همراه خود به ایران بیاورید.

جاهای دیدنی استانبول

آکسارای در گوگل مپ

۲. بازار فاتیح استانبول

بازار فاتیح ازجمله بازارهای هفتگی و ازران قیمت برای خرید پوشاک در استانبول است. این بازار روزهای چهارشنبه از صبح تا بعدازظهر در محله فاتیح استانبول برقرار است. قدمت این بازار به دوره بیزانس برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون هر هفته چهارشنبه‌ها دایر است. بازار فاتیح در چند خیابان اصلی فاتیح و خیابان‌های فرعی اطراف آن‌ها برگزار می‌شود.

بازار فاتیح استانبول

در بازار فاتیح هر آنچه لازم دارید از پوشاک گرفته تا کیف و کفش، زیورآلات و مواردی از این قبیل به‌راحتی گیر می‌آیند. فقط نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اجناس موجود در این بازار اصل و اورجینال نیستند و نباید انتظاری که از اجناس برند دارید را از آن‌ها داشته باشید.

حالا که صحبت از بازار شده، اصلا نباید بازار بزرگ استانبول را از دست بدهید.

اگر برای خرید پوشاک به بازار فاتیح استانبول می‌روید، پیشنهاد علی بابا این است که حتما سری هم به بزرگ‌ترین مسجد استانبول یعنی مسجد فاتیح که در نزدیکی این بازار است، بزنید.

بازارگردی در استانبول

آدرس بازار فاتیح

Zeyrek Mh., Nevşehirli İbrahim Paşa Cd. No:19, 34083 Fatih/İstanbul, Turkey

بازار فاتیح در گوگل مپ

۳. بازار محمود پاشا

بازار محمود پاشا یا ماحموت پاشا استانبول بازاری تاریخی در ناحیه‌ای نزدیک امینونو است. این بازار حدود ۲۵۶ باب مغازه و ۱ حمام عمومی، آب‌خوری و کیوسک‌هایی به‌عنوان امکانات رفاهی دارد. تجارت اصلی این بازار پوشاک است، اما موادغذایی، صنایع‌دستی و مواردی از این قبیل نیز در آن یافت می‌شود.

پوشاک استانبول

در نزدیکی بازار محمود پاشا نیز مثل بازار فاتح مسجدی تاریخی وجود دارد؛ نام این مسجد همان نام بازار یعنی محمود پاشا است که توسط وزیر اعظم محمود پاشا بنا شده است. با وجود بنای تاریخی در نزدیک بازار محمود پاشا پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل بازدید از جاذبه‌های تاریخی هستید، طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید از مسجد محمود پاشا نیز دیدن کنید.

جاهای دیدنی استانبول

معرفی بازارهای خرید پوشاک در مرکز شهر استانبول

مراکز خرید این بخش صرفا بر اساس فاصله آن‌ها تا مرکز شهر استانبول در نظر گرفته شده است. در واقع مراکز خرید این بخش محبوب‌ترین‌ها و باکیفیت‌ترین‌ها مراکز خرید نزدیک مرکز استانبول است.

۱. مرکز خرید فروم مرمره

فروم مرمره یا فروم مارمارا با مساحتی برابر ۳۷۵هزارمترمربع ازجمله بزرگ‌ترین مراکز خرید پوشاک و سایر ملزومات در مرکز استانبول است. فروم مرمره مثل بیشتر مراکز خرید پوشاک در استانبول ساختمانی زیبا و چشم‌نواز با امکانات نسبتا خوب دارد. ازجمله امکانات موجود در این مرکز می‌توان به ۱۶ سالن سینما، سالن بولینگ، سالن‌های تئاتر، رستوران‌‌ها و فست‌فودفروشی‌ها با چشم‌انداز ی تماشایی به دریای مرمره، زمین بازی کودکان و اتاق کودک اشاره کرد.

در این مرکز خرید بزرگ برندهای معروف در زمینه‌های مختلف ازجمله پوشاک، تکنولوژی و جواهرات حضور دارند. ازجمله برندهای پوشاک و جواهرات موجود در این مرکز خرید می‌توان به آدیداس، زارا، کلمبیا، لکاست، ال‌سی وایکیکی، آتاسای، آلتین باس، آسوس و سواروفسکی، سوآچ و… اشاره کرد.

مرکز خرید فروم مرمره حدود ۱۴کیلومتری شهر استانبول و در منطقه عثمانیه قرار گرفته و از استانبول با اتومبیل شخصی حدود نیم‌ساعت فاصله دارد.

این مرکز خرید از ساعت ۱۰ صبح باز شده و ۸ شب به فعالیت خود پایان می‌دهد.

پوشاک استانبول

آدرس مرکز خرید فروم مارمارا

Osmaniye, Çobançeşme Koşuyolu Cd. No:3, 34100 Bakırköy/İstanbul, Turkey

مرکز خرید فروم مارمارا در گوگل مپ

 

۲. مرکز خرید کاپاسیتی

مرکز خرید کاپاسیتی استانبول در حدود ۱۳کیلومتری و فاصله زمانی حدودی نیم‌ساعت از استانبول قرار دارد. کاپاسیتی جزو مراکز خرید پوشاک در استانبول با کمترین فاصله از مرکز شهر است. از برندهای معروف که در این مرکز خرید حضور دارند، می‌توان به هوگو باس، گپ، آرمانی جینز، واکو، زارا، بیمن، مک، سفورا و بنانا ریپابلیک اشاره کرد.

مجموعه کاپاسیتی استانبول ساختمانی تماشایی با معماری مدرن دارد و وسط آن آب‌نمایی تماشایی وجود دارد. این مرکز خرید از نوع سرپوشیده و مساحت آن چیزی حدود ۱۳۳ هزار مترمربع است. کاپاسیتی در لیست پرطرفدارترین مراکز خرید ترکیه قرار داده و رتبه هفتم مراکز خرید استانبول را به خود اختصاص داده است. سال تاسیس مجموعه به ۲۰۰۷ برمی‌گردد.

در این بازار خستگی معنایی ندارد، چراکه هنگام ساخت مجموعه فکر همه‌چیز شده و امکانات تفریحی و رفاهی نیز در نظر گرفته شده است. ازجمله امکانات مجموعه می‌توان رستوران‌ها، سینمای سه‌بعدی، اتاق نگهداری کودکان و اتاق ماساژ را نام برد. وجود چنین امکاناتی باعث شده تا خریدی لذت‌بخش و بدون دغدغه را تجربه کنید.

به‌عنوان نکته آخر هم گفتنی است که مرکز خرید کاپاسیتی از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است و به مشتریان و بازدیدکنندگان خدمت‌رسانی می‌کند.

بازارگردی در استانبول

آدرس مرکز خرید کاپاسیتی

Ataköy 1., Fişekhane Cd. No:7, 34158 Bakırköy/İstanbul, Turkey

کاپاسیتی در گوگل مپ

۳. پاساژ اطلس مرکز خرید پوشاک استانبول

اگر برای خرید پوشاک در استانبول دنبال مرکز خریدی هستید که آن را با مراکز خرید بزرگ استانبول جایگزین کنید، پاساژ اطلس یک انتخاب مناسب است.

این پاساژ در میدان تکسیم استانبول قرار دارد و قدمتی نزدیک به ۱.۵ قرن دارد. البته ناگفته نماند این پاساژ در ابتدا برای استفاده مسکونی ساخته شده تا در فصل زمستان به‌عنوان خانه استفاده شود، سپس به مرکز تجاری تبدیل شده است. در ورودی پاساژ اطلس یک سالن سینما و یک سالن تئاتر کوچک وجود دارد که هر دو جزو بناهای قدیمی این پاساژ است و از سال ۱۹۴۸ تاکنون در ورودی پاساژ جا خوش کرده‌ است. سینما و تئاتر پاساژ را که رد کنید، فروشگاه‌های کوچک و تودرتویی پیش رویتان قرار دارد که پوشاک، عتیقه و یادگاری‌های جورواجور می‌فروشند.

ساعت کاری این پاساژ دقیقا مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد مثل بیشتر پاساژهای ترکیه از صبح تا اوایل شب به روی مردم باز است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد رفتن به این پاساژ را دارید، حتما از مردم استانبول در این‌باره سوال کنید.

جاهای دیدنی استانبول

آدرس پاساژ اطلس

Kuloğlu, İstiklal Cd. No:131, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

پاساژ اطلس در گوگل مپ

۴. پاساژ ترکوز

ترکوز هم پاساژی نزدیک به مرکز شهر و هم مرکز خریدی ارزان برای خرید پوشاک در استانبول است. این مرکز خرید در خیابان استانبول، منطقه تکسیم قرار دارد. ترکوز از بزرگ‌ترین بازارهای خرده‌فروشی و عمده‎‌فروشی در تکسیم به‌ شمار می‌رود و قیمت‌های نسبتا مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

ترکوز را در مجموع می‌توان محلی خوب برای تجربه خریدی ارزان و سوغاتی در نظر گرفت.

آدرس پاساژ ترکوز

Asmalı Mescit, Terkoz Çk. No:2, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

پاساژ ترکوز در گوگل مپ

برای خرید هر لباس کدام مرکز خرید بهتر است؟

مراکز خریدی که در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد، بر اساس نوع لباس تقسیم‌بندی شده و سپس بهترین‌های هرکدام معرفی شده‌ است.

معرفی بازار برای خرید کفش

۱. فروشگاه کفش فلو

فروشگاه کفش فلو بزرگ‌ترین فروشگاه کفش‌های زنانه و مردانه ترکیه است که در سال ۲۰۰۱ و با شعار «فروش کفش برای هرکس» پا به عرصه رقابت گذاشته است. انواع کفش‌های برند از برندهای معروف دنیا مثل نایک، آدیداس، پوما، ریبوک و… در این مجموعه بزرگ وجود دارد که می‌توانید با ضمانت اصالت و اورجینال‌بودن کالا، آن‌ها را بخرید.

فلو در شعبه‌های مختلفی در ترکیه دارد و کفش‌های تک‌سایز با قیمت مناسبی در آن‌ها به فروش می‌رسند. علاوه‌ براین اواخر هر فصل نیز کفش‌های همان فصل با قیمت مناسب به فروش می‌رسد.

فروشگاه کفش فلو

فروشگاه کفش فلو در گوگل مپ

۲. فروشگاه کفش داچمن

فروشگاه کفش داچمن مثل فروشگاه کفش فلو تنوعی از کفش‌های برند را در خود جای داده است، با این‌ تفاوت‌ که در فروشگاه داچمن قیمت‌ها کمی گران‌تر به‌ نظر می‌رسد ، اما اجناس مرغوب‌تر است.

بازارگردی در استانبول

آدرس فروشگاه داچمن

Demirören Avm – Istiklal Cad. Hüseyin Aga Mah. No: 54 Mgz No: K106, D:K205, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

فروشگاه داچمن در گوگل مپ

۳. فروشگاه کفش اینجی

کفش اینجی، کفش‌فروشی کوچک با سابقه‌ای بیش از یک قرن است. این کفش‌فروشی بیش از ۷۰ شعبه در سراسر ترکیه دارد. بیشتر محصولات این برند توسط طراحان معروف ترکیه‌ای طراحی می‌شود و بهترین کفش‌های چرم استانبول نیز در فروشگاه‌های این برند به فروش می‌رسند. بنابراین اگر دنبال خرید کفش در استانبول هستید و عاشق کفش‌های چرمی هستید، حتما به فروشگاه کفش اینجی سر بزنید.

پوشاک استانبول

آدرس فروشگاه کفش اینجی

Beştepe Mahallesi Eskişehir Yolu Armada Alışveriş Ve İş Merkezi No:6 D:131-132 Dumlupınar Bulvarı C Blok Kapı No:22, 06560 Yenimahalle, Turkey

فروشگاه کفش اینجی در گوگل مپ

معرفی بازار برای خرید لباس مجلسی

۱. خیابان بغداد مرجع پوشاک استانبول

خیابان بغداد، خیابانی به درازای ۱۴ کیلومتر و جزو قدیمی‌ترین و باکلاس‌ترین خیابان‌های استانبول است. این خیابان در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و یکی از بهترین خیابان‌های خرید پوشاک در استانبول به ‌شمار می‌رود. سراسر این خیابان مملو از کافه، رستوران و برندهای مشهور و بین‌المللی است. در خیابان بغداد علاوه‌ بر فروشگاه‌های پوشاک معمولی، پاساژها و بوتیک‌هایی برای لباس شب نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و لباس دلخواه خود را بخرید. فقط به خاطر داشته باشید که قیمت‌های اجناس موجود در این خیابان کمی بالاتر از سایر منطقه‌هایی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

خیابان بغداد

خیابان بغداد در گوگل مپ

۲. منطقه باکرکوی

منطقه باکرکوی به بهشت لباس مجلسی زنانه در استانبول شهرت دارد؛ چراکه در این منطقه بازارها، پاساژها و بوتیک‌های لباس مجلسی زیادی وجود دارد و تقریبا هر نوع لباس مجلسی که بخواهید، در اینجا پیدا می‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد منطقه باکرکوی ترکیه این است که در این منطقه لباس مجلسی در همه رنج قیمتی پیدا می‌شود. به‌این‌ترتیب می‌توانید بهترین لباس مجلسی را متناسب با بودجه خود بخرید.

در باکرکوی یک بازار زیرزمینی وجود دارد که بابیش از ۱۰۰ مغازه یکی از قدیمی‌ترین بازارهای خرید پوشاک مجلسی زنانه در استانبول به‌ شمار می‌رود. اگر برای خرید پوشاک در استانبول خاصه لباس مجلسی قصد رفتن به باکرکوی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این بازار نیز سری بزنید. گفتنی است در این بازار علاوه بر لباس‌های شب انواع لباس‌های دیگر نیز یافت می‌شود.

منطقه باکرکوی

منطقه باکرکوی در گوگل مپ

۳. منطقه فاتیح

منطقه فاتیح نه‌تنها محل بازار معروف فاتیح که به مرکز خرید لباس عروس در استانبول نیز شهرت دارد. بنابراین منطقه فاتیح را می‌توان قبل از لباس شب، محلی عالی برای خرید لباس عروس در نظر گرفت. در خیابان فوزی پاشا منطقه فاتیح خانه‌های مد و بوتیک‌های زیادی وجود دارد که اجناس زیبا و باکیفیت عرضه می‌کنند. اما مشکلی که در خرید از این منطقه پیش روی شما قرار دارد، قیمت‌های بالاست و شما نمی‌توانید مثل باکرکوی خریدی ارزان را تجربه کنید.

منطقه فاتیح در گوگل مپ

معرفی بازار برای خرید پوشاک در استانبول به صورت عمده

در این بخش از مطلب بازارهایی برای خرید پوشاک در استانبول به صورت عمده را معرفی خواهیم کرد. بازارهای معرفی شده در این بخش بعضا برای خرید جزیی نیز مناسب است، اما فعالیت اصلی آن‌ها فروش عمده است.

۱. بازار مرتر قطب پوشاک استانبول

بازار مرتر استانبول انتخاب اول تجار پوشاک ایرانی و قطب اصلی پوشاک و صادرات عمده در این زمینه به سراسر جهان است. تنوع محصولات موجود در این بازار باعث شده تا حتی آن‌ دسته از خریداران عمده لباس که کمی مشکل‌پسندند نیز بتوانند پوشاک دلخواه خود را تهیه کنند.

خوشبختانه پس از خرید، تجار این بازار خدمات ارسال آن به کشورهای مختلف را نیز انجام داده و برای این‌ کار نیازی به انجام کار خاصی ندارید. ویژگی منحصربه‌فرد این بازار نسبت به سایر بازارهای عمده پوشاک استانبول در این است که در بازار مرتر فروش به صورت جزئی نیز صورت می‌گیرد. بنابراین اگر قصد خرید پوشاک برای خودتان را داشتید نیز می‌توانید سری به این بازار زده و پوشاک دلخواه خود را بخرید. نکته دیگری که درباره این بازار باید در نظر داشته باشید، این است که محصولات بازار مرتر زمان فرارسیدن سال نو میلادی و عید نوروز تخفیف خورده و در این زمان‌ها می‌توانید پوشاک و وسایل دیگر را با تخفیف مناسب بخرید.

بازار مرتر در نزدیکی فرودگاه آتاتورک قرار گرفته و این موضوع را می‌توان جزو دیگر ویژگی‌های مثبت آن دانست.

سایر فرودگاه های استانبول را چقدر می‌شناسید؟

آدرس بازار مرتر

۲V6R+2H Güngören, İstanbul, Turkey

بازار مرتر در گوگل مپ

۲. منطقه عثمان بی

مرکز خرید عثمان‌بی در حقیقت نام خیابانی به همین نام در منطقه عثمان بی، میدان نیشتانشی است. این مرکز در منطقه شیشلی استانبول و شمال میدان تکسیم قرار دارد. خیابان عثمان‌بی پر شده از عمده‌فروشان پوشاک داخلی و خارجی که برخی از آن‌ها بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت دارند. این منطقه همچنین باکیفیت‌ترین و گران‌قیمت‌ترین لباس‌های زنانه را در خود جای داده و محلی عالی برای خرید پوشاک زنانه برای خانم‌های خاص و شیک‌پسند، برای خرید تکی به‌منظور استفاده شخصی است.

از مرکز استانبول تا منطقه عثمان‌بی حدود ۲۰ کیلومتر فاصله است و تقریبا نیم‌ساعت زمان البته با اتومبیل شخصی یا تاکسی فاصله دارید.

آدرس منطقه عثمان بی

Karayolları, Osmanbey Cd., 34255 Gaziosmanpaşa/İstanbul, Turkey

منطقه عثمان بی در گوگل مپ

۳. منطقه گونگورن برای پوشاک استانبول

گونگورن حسن‌ختام مطلب جامع خرید پوشاک در استانبول است. گونگورن در فاصله ۱۴کیلومتری استانبول قرار گرفته و از حیث مکان، جزو نزدیک‌ترین‌ها بازارهای عمده لباس به مرکز استانبول است. از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی این منطقه تولید پوشاک است و همین موضوع این منطقه را به منطقه‌ای برای خرید عمده پوشاک تبدیل کرده است.

منطقه گونگورن کمتر از منطقه‌ای مثل بازار مرتر یا منطقه عثمان‌بی معروف است، اما بااین‌حال به‌عنوان منطقه‌ای برای خرید پوشاک عمده به‌ حساب می‌آید.

آدرس منطقه گونگورن

Güngören/İstanbul, Turkey

منطقه گونگورن در گوگل مپ

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم همه مراکز خرید پوشاک در استانبول ترکیه را به تفکیک برایتان معرفی کنیم و درباره آن‌ها توضیح دهیم. حال وقت آن رسیده که بار سفر خود را بسته و برای خرید لباس به استانبول سفر کنید. اگر از سفر به استانبول و خرید پوشاک از آن‌جا تجربه‌ای دارید یا فکر می‌کنید چیزی از قلم افتاده است، آن را با ما و سایر کاربران مجله علی بابا نیز در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.