ahow

استانبول عنوان پربازدیدترین شهر توریستی جهان در سال ۲۰۲۳ را بدست آورد

معرفی برترین و پربازدیدترین شهرهای جهان در سال 2023

شرکت بین‌المللی یورومانیتور اینترنشنال که شهرهای جهان را از نظر گردشگری، پایداری، عملکرد اقتصادی، سلامت و ایمنی بررسی می‌کند، پاریس را به‌عنوان «برترین شهر گردشگری جهان» و استانبول با به‌عنوان «پربازدیدترین شهر توریستی جهان» معرفی کرد.

همچنین هفت شهر اروپایی، دو شهر آسیایی و یک شهر آمریکایی هم توانستند رتبه‌های اول تا دهم را به خود اختصاص دهند. بنابر صحبت‌ها و پیشبینی های مدیر ارشد یورومانیتور، افزایش هزینه‌های زندگی، نوسان تورم و نوسانات ژئوپلیتیکی بزرگترین مانع رشد گردشگری در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ میلادی خواهد بود.

در فهرست ۱۰۰ شهر توریستی جهان که بیشترین امتیاز را از نظر گردشگری از شرکت بین‌المللی یورومانیتور اینترنشنال دریافت کرده‌اند، به تریتیب اسم شهر‌های زیر زا می‌تواند دید:

  1. پاریس، فرانسه
  2. دبی، امارات متحده عربی
  3. مادرید، اسپانیا
  4. توکیو، ژاپن
  5. آمستردام، هلند
  6. برلین، آلمان
  7. رم، ایتالیا
  8. شهر نیویورک، ایالات متحده
  9. بارسلونا، اسپانیا
  10. لندن، بریتانیا
  11. سنگاپور، سنگاپور
  12. مونیخ، آلمان
  13. میلان، ایتالیا
  14. سئول، کره جنوبی
  15. دوبلین، ایرلند
  16. اوزاکا، ژاپن
  17. هنگ کنگ
  18. وین، اتریش
  19. لس آنجلس، ایالات متحده
  20. لیسبون، پرتغال

نکته‌ای که نظر همه کارشناسان را به خود جلب کرده است، این است که توکیو برای اولین بار توانسته به ۱۰ شهر برتر گردشگری جهان بپیوندد. این موضوع به‌دلیل بهبود زیرساخت‌های گردشگری، کاهش مقررات مرتبط با کووید-۱۹ و تضعیف «ین» (واحد پولی ژاپن) است که به بازدیدکنندگان بین‌المللی قدرت و اختیارات مالی بیشتری در زمان سفر به این شهر می‌دهد.

عنوان پربازدیدترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ هم از نظر رتبه‌بندی شرکت بین‌المللی یورومانیتور اینترنشنال به‌ترتیب به شهرهای زیر می‌رسد.

  1. استانبول
  2. لندن
  3. دبی

همچنین هنگ‌کنگ و بانکوک هم از نظر جذب گردشگر بیشترین رشد سالیانه را داشته‌اند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.