محدودیت های کرونایی رزرو تور

محدودیت رزرو تور پس از شیوع کرونا

وضعیت سفر در کرونا با تور چطور است؟

در ادامه محدودیت‌های تور داخلی و خارحی را مشاهده می‌کنید.

شرایط تورهای داخلی در محدودیت‌های کرونایی (۲۷فروردین۱۴۰۱)

شرکت قطارهای رجا و سفیر هم اخیرا تصمیم گرفتند سفرهایشان را با فاصله‌گذاری ادامه بدهند. ضمن اینکه ظرفیت پذیرش مسافران از ۵۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است. فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها به این صورت است که همه کوپه‌های ۴ نفره فقط به ۳ نفر و کوپه‌های ۶ نفره فقط به ۵ نفر فروخته خواهد شد.

طبق اعلام سازمان هواپمایی کشوری، برای پروازهای داخلی نیاز به تست کرونا نیست؛ اما از پرواز افرادی که تست کرونای آن‌ها تا ۱۴ روز قبل از تاریخ پرواز مثبت بوده، جلوگیری می‌شود. مسئولیت عدم پذیرش مسافران و همچنین هزینه‌ استرداد در شرایط مذکور به عهده مسافر است.

خدمات تفریحی و رفاهی و مراکز خرید

با توجه به اوج گیری مجدد کرونا در کشور و ایجاد محدودیت های مختلف ممکن است اماکن تفریحی برخی شهر ها قادر به فعالیت نباشند؛ لذا قبل از خرید اطلاعات دقیق از میزان فعالیت خدمات تفریحی و رفاهی و یا مراکز خرید شهر مقصد بدست آورده و سپس اقدام به خرید تور کنید.

تنها در صورتی رزرو شما به دلیل محدودیت‌ها قابل استرداد بدون جریمه است که همه پرواز ها توسط سازمان هوایی کشوری لغو شود و هتل‌ها نیز فعالیت نداشته باشند؛ لذا در غیر این صورت مسئولیت رزرو تماما با مسافر است و هر درخواست استرداد طبق قوانین استرداد انجام می‌شود.

شرایط تورهای خارجی در محدودیت‌های کرونایی

 ترکیه 

در حال حاضر شهروندان ایرانی میتوانند بدون نیاز به ویزا حداکثر تا  ۹۰ روز به این کشور سفر داشته باشند.

طبق بخشنامه اکثر ایرلاین ها ، کلیه محدودیت های مرتبط با همه گیری کووید ۱۹ جهت سفر و ورود به کشور ترکیه برای مسافران ایرانی لغو گردیده و مسافران ایرانی می توانند با مجوزهای معتبر مانند گذشته به این کشور سفر نمایند. (الزامی به انجام تست و ارائه کارت واکسن وجود ندارد)

جهت اطلاع از بررسی محدودیت های پروازی خود، میتوانید از این لینک کمک بگیرید.

 

آذربایجان

جهت سفر به کشور آذربایجان با پاسپورت ایرانی ، همانند سابق نیاز به اخذ ویزا می باشد . درحال حاضر مسافرین ایرانی میتوانند با ورود به فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف باکو برای ویزای خود اقدام نمایند.
این ویزا به صورت evisa بوده و بدون لیبیل می باشد.

در فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف باکو دستگاه‌های ویژه صدور ویزا قرار دارد که شبیه خودپرداز هستند. با وارد کردن اطلاعات و پرداخت مبلغ ویزا به دلار می‌توانید در مدت زمان ۳ دقیقه ویزای فرودگاهی را دریافت کنید.

مسافرین حداکثر ۳۰ روز میتوانند در این کشور اقامت داشته باشید. ویزای الکترونیکی را شما به صورت فایل دریافت می‌کنید و باید پرینت آن را به همراه داشته باشید.

همچنین به علت وجود شرایط کرونایی محدودیت هایی نیز وجود دارد، برخی از این محدودیت ها عبارتند از؛
  • مسافران برای ورود به آذربایجان باید کارت واکسیناسیون دارای QR کد، که ۱۴ روز از تزریق دوز دوم گذشته باشند همراه خود داشته باشند .
  • مسافران جهت ورود به آذربایجان باید در بازه زمانی ۷۲ ساعت قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید وزرات بهداشت انجام دهند .
  • همچنین لازم به ذکر است مسافرین جهت بازگشت از آذربایجان هم بایستی در بازه زمانی ۷۲ ساعت قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند .
  • مسافران جهت ورود به آذربایجان نیاز به اقدام برای دریافت ویزا دارند .
  • لازم به ذکر است پرواز آزال با هواپیمایی بوتا ایرویز به صورت اشتراکی انجام می شود .

لطفا جهت ملاحظه محدودیت های ایرلاین و جزئیات بیشتر حتما  لینک را ملاحظه فرمایید.

ارمنستان

در حال حاضرشهروندان ایرانی بدون نیاز به ویزا حداکثر تا  ۹۰ روز میتوانند به این کشور سفر داشته باشند .

جهت اطلاع از محدودیت های پروازی و واکسن های مورد تایید دولت ارمنستان میتوانید از لینک کمک بگیرید .

برای مسافرینی که قصد بازگشت به کشور را را دارند ، انجام تست PCR الزامی می باشد.

گرجستان

براساس تازه ‌ترین اطلاعیه‌ مرزهای هوایی این کشور به روی گردشگران باز شده و گردشگران تنها از طریق سفرهای هوایی می‌توانند به گرجستان بروند وعدم رعایت قوانین باعث جلوگیری از ورود مسافر می‌شود.

در حال حاضر به این کشور بدون نیاز به ویزا حداکثر تا  ۴۵ روز میتوان سفر کرد.

مسافرین با پاسپورت ایرانی ملزم به ارائه بیمه‌نامه مسافرتی ، بلیط رفت و برگشت و واچر هتل رزرو شده ( کانفر و پرداخت شده) در هنگام ورود به گرجستان می باشند.

 

بر اساس اطلاعیه بازگشایی مرزهای گرجستان کلیه مسافرین می‌باید هر دو دوز واکسن مورد تایید را تزریق (حتما باید از دوز دوم واکسن حداکثر ۱۴ روز گذشته باشه ، البته با توجه به ایرلاین ها این مورد متفاوت خواهد بود . لطفا برای این مورد به قسمت محدودیت پرواز ها مراجعه شود )  و کارت واکسن الکترونیک خود که به زبان انگلیسی و QR COD  دارد ، در هنگام ورود از مرز هوایی به همراه داشته باشند،علاوه بر ارائه ی کارت دیجیتال واکسن ، انجام تست PCR در بازه ی ۷۲ ساعت قبل از پرواز برای مسافرین ایرانی بالای ۱۰ سال الزامی می باشد . همچنین مدارک مورد نیاز مسافرین (توریست) همراه داشتن بلیط برگشت، واچر هتل، بیمه نامه مسافرتی و پول به مقدار کافی است.

مسافرین دارای کارت اقامت معتبر و آن دسته از افرادی که خانه یا آپارتمان در گرجستان دارند با همراه داشتن سند مالکیت و… نیازی به واچر هتل و بلیط ندارند.

جهت اطلاع از محدودیت های پروازی و واکسن های مورد تایید دولت گرجستان  میتوانید از لینک کمک بگیرید .

لبنان

مسافرینی که با پاسپورت ایرانی قصد سفر به کشور لبنان را دارند ، در هنگام ورود به فرودگاه لبنان میتوانند برای ویزای خود اقدام کنند ( visa on arrival ) . مدت این ویزا حداکثر تا   ۳۰ روزه می باشد و لازمه اخذ این ویزا ارائه پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار است. به عنوان توصیه بهتر است در زمان ورود به این کشور واچر هتل ،بیمه مسافرتی و بلیط برگشت خود را همراه داشته باشید.

مسافران در بدو ورود به بیروت ۳ شب و ۴ روز در هتل محل اقامت قرنطینه می‌شوند و پس از ۴ روز اجازه تردد در سطح شهر داده می شود.

جهت اطلاع از محدودیت های پروازی و واکسن های مورد تایید دولت لبنان میتوانید از لینک کمک بگیرید .

برای مسافرینی که قصد بازگشت به کشور را را دارند ، انجام تست PCR الزامی می باشد.

مالدیو

مسافرینی که با پاسپورت ایرانی قصد سفر به مالدیو را دارند ، در هنگام ورود به فرودگاه مقصد میتوانند برای ویزای خود اقدام کنند ( visa on arrival ) . مدت این ویزا حداکثر تا  ۳۰ روزه می باشد و لازمه اخذ این ویزا ارائه پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار است.

جهت اطلاع از محدودیت های پروازی و واکسن های مورد تایید مالدیو میتوانید از لینک کمک بگیرید .

برای مسافرینی که قصد بازگشت به کشور را را دارند ، انجام تست PCR الزامی می باشد.

عمان

براساس تصمیمات کمیته عالی مبارزه با کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری از تاریخ ۲۲ می کلیه محدودیت های کرونایی، اعم از تست PCR و ارائه گواهی تزریق دو دوز واکسن برای تمامی مسافران ورودی به کشور عمان حذف گردیده است و از این پس مسافران برای ورود به کشور عمان نیازی به ارائه کارت واکسن دیجیتال ندارند.

ارائه بلیت برگشت و بیمه درمانی بین المللی برای مسافرین غیر عمانی که با ویزا توریستی قصد ورود به عمان دارند الزامی می باشد.
تمام مسافرانی که از کشورهای لیست پر خطر اعلام شده از جانب وزارت بهداشت ایران قصد ورود به ایران را دارند باید ۱۴ روز را در کشور ثالث (مثل عمان) که ممنوعیت ورود مستقیم به ایران را ندارد بگذرانند.

طبق آخرین اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲ خرداد ۱۴۰۱ به منظور تسهیل ورود کلیه مسافرین به ایران ارائه گواهی دو نوبت واکسیناسیون (که ۱۴ روز از تاریخ نوبت دوم گذشته باشد) یا ارائه تست pcr منفی (با اعتبار کمتر از ٧٢ ساعت از تایم پرواز برای افرادی که گواهی واکسیناسیون ندارن ) کافی می باشد. در مسیر عمان به ایران ارائه گواهی واکسیناسیون در کانترهای شرکت هواپیمایی و یا ارائه گواهی تست pcr منفی الزامی میباشد ، در صورت عدم ارائه مدارک بر اساس شرایط فوق الذکر و ممانعت از پرواز مسافر مسئولیت با شخص مسافر می باشد.

جهت اطلاع از محدودیت ها و همچنین قوانین ایرلاین های از لینک لینک کمک بگیرید .

قطر

کشور قطر برای صدور ویزای فرودگاهی برای افراد با پاسپورت ایرانی به‌تازگی شرایط جدیدی را اخذ نموده است.

بر اساس قوانین جدید از ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ (۲۵ فروردین ۱۴۰۱) مسافران ایرانی در صورت تمایل به سفر به کشور قطر با ویزای فرودگاهی، باید قبل از سفر خود جهت رزرو هتل به وب‌سایت «Discover Qatar»  مراجعه نمایند.

پس از تایید رزرو هتل، یک واچر برای مسافر صادر می‌شود که باید آن را در هنگام درخواست ویزای فرودگاهی ارائه دهد.

همچنین برای تحویل اتاق ها نیز ارائه تأییدیه معتبر  رزرو هتل و پاسپورت افراد در هنگام ورود به هتل لازم است.

بر اساس قوانین ذکر شده ، متقاضیان دریافت ویزای فرودگاهی نمی‌توانند کمتر از ۲ شب و بیشتر از ۶۰ شب در کشور قطر اقامت داشته باشند و مدت اعتبار ویزای فرودگاهی آنها دقیقا مطابق با مدت اقامت رزرو شده در وب‌سایت Discover Qatar خواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است برای مسافران زیر ۱۸ سال امکان سفر بدون همراه بزرگسال امکان پذیر نمی باشد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در وب‌سایتDiscover Qatar، مسافرین مجاز به انتقال یا اصلاح تاریخ رزرو خود بعد از صدور نمی باشند . اما با شرایط ذیل می‌توانند رزرو خود را لغو کند:

  • کنسلی تا ۴۸ ساعت قبل از تاریخ ورود رزرو هتل، مشمول هزینه کنسلی ۱۰۰ ریال قطر است.
  • کنسلی از  ۴۸ ساعت به بعد پس از تاریخ ورود ، مشمول ۱۰۰٪ هزینه کنسلی است. استثنائات زیر در خصوص این قانون جهت استرداد با یا بدون جریمه مبلغ هتل قابل بررسی می باشد:
  1. اگر پروازی توسط شرکت هواپیمایی لغو یا تغییر پیدا کند ، با ارائه مدارک کافی این مورد بررسی میشود.
  2. اگر دلایل و مستندات کافی و موجه مانند مدارک پزشکی و یا تست PCR مثبت که از سفر جلوگیری می کند. پس از ارائه مدارک کافی این مورد بررسی میشود.
  3. در صورت ریجکت شدن ویزا پس از ورود به قطر ،در خواست شما در این خصوص بررسی میشود.
  4. اگر کشور قطر قوانین ورود به کشور خود را به گونه ای تغییر دهد که امکان سفر برای شما وجود نداشته باشد یا رزرو شما را از نظر مادی تحت تاثیر قرار بدهد،در خواست شما در این خصوص بررسی میشود.
  5. برای هر گونه سؤال و یا ارائه درخواست میتوانید با ایمیل dqinfo@qatarairways.com.qa که مربوط به وب‌سایت Discover Qatar ، در ارتباط باشید.
  6. اگر درخواست Ehteraz شما رد شده باشد، در صورت ارائه مدارک مستند این مورد بررسی میشود.

 

این قانون تنها برای متقاضیان ویزای فرودگاهی قطر اعمال خواهد شد.

در این وب‌سایت تاکید شده است، حتی در صورت سفر به قطر با ویزای فرودگاهی برای دیدار با خانواده نیز فرد باید اقدام به رزرو هتل برای تمام مدت اقامت خود کند اما در صورت دریافت سایر ویزاها همچون ویزای خانوادگی، مسافر از رعایت این قانون معاف است.

 

هزینه ویزای توریستی در حال حاضر در حدود ۱۰۰ ریال قطری می باشد ( این مبلغ ممکن است بنا بر اعلام دولت قطر تغییر کند ).

همچنین ارائه علاوه بر ارائه تایید هتل از سایت مذکور ، ارائه بلیط رفت و برگشت ( بلیط برگشت بایستی با تاریخ خروج از هتل مطابقت داشته باشد) ، بیمه مسافرتی ، کارت واکیسناسیون معتبر (کارت به زبان انگلیسی و دارای QR کد ) و تست PCR منفی الزامیست .

در حال حاضر کشور قطر واکسن ها ی فایزر، مدرنا،  آسترازنکا، جانسون/،سینوفارم که از آخرین نوبت دریافت آن ۱۴ روز گذشته باشد را قبول دارد، اما برای سفر لازم است واکسن های مورد تایید ایرلاین ها را نیز چک کنید.

جهت اطلاع از محدودیت های پروازی و واکسن های مورد تایید ایرلاین ها، میتوانید از لینک کمک بگیرید .

برای اشخاصی که دارای کارت واکسن سینوفارم هستند ، در بدو ورود به قطر تست آنتی‌ بادی انجام میشود که هزینه آن حدود ۵۰۰۰ ریال قطری معادل ۱۵۰۰ دلار آمریکا می باشد.

تمام مسافران بالای ۱۲ سال بعد از دریافت جواب منفی تست PCR خود را در محدوده حداکثر ۷۲ ساعت مانده به پرواز بایستی در سایت ehteraz  ثبت‌نام  کرده و قبل از انجام سفر خود تاییدیه دریافت کنند.

مسافرانی که قادر به ارائه کارت واکسن نمی باشند ، بایستی پس از ورود به این کشور به ۱۰ روز در هتل قرنطینه شوند.

برای مسافرینی که قصد بازگشت به کشور را را دارند ، انجام تست PCR الزامی می باشد.

امارات متحده عربی

در خصوص امارات ویزا به شکل ۱۵ روزه ، ۱ ماهه و ۳ ماه وجود دارد.

جهت اقدام برای ویزا، ارائه اسکن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار ، ارائه اسکن شناسنامه تمامی صفحات ، ارائه اسکن کارت ملی ( پشت و روی کارت ) و ارائه اسکن یک قطعه عکس ۳*۴  الزامیست.

جهت اطلاع از محدودیت های پروازی و واکسن های مورد تایید دولت امارات میتوانید از لینک کمک بگیرید .

برای مسافرینی که قصد بازگشت به کشور را را دارند ، انجام تست PCR الزامی می باشد.

تایلند

بدینوسیله شرایط پذیرش مسافر در مسیر کشور تایلند طبق بخشنامه ایرلاین ماهان از مورخ ۱ جولای ۲۰۲۲ برابر با ۱۰/۰۴/۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام می گردد:  ** به تاریخ شروع بخشنامه دقت فرمایید**

تمامی مسافران ورودی به کشور تایلند می بایست مدرک معتبر مبنی بر واکسیناسیون کامل (مورد تایید وزارت سلامت تایلند) و یا پاسخ منفی تست  PCR را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت افراد واکسینه شده:

  1. کارت واکسیناسیون مبنی بر دریافت حداقل ۲ دوز واکسن مورد تایید وزارت بهداشت کشور تایلند شامل:

CoronaVac (Sinovac),  AstraZeneca (Vaxzevria, Covishield), Pfizer-BioNTech (Comirnaty), Moderna, COVILO (Sinopharm), Sputnik V, Novavax / Covovax, Covaxin, Mebligen, TURKOVAC/ERUCOV-VAC, Jansen (Johnson & Johnson one dose)

۲. همراه داشتن گذرنامه معتبر

مدارک مورد نیاز جهت افراد واکسینه نشده :

  1. افراد واکسینه نشده ملزم به ارائه پاسخ منفی تست PCR با اعتبار ۷۲ ساعت قبل از پرواز می باشند.
  2. همراه داشتن گذرنامه معتبر

شایان ذکر است که داشتن THAILAND PASS و بیمه نامه کووید از این تاریخ الزامی نمی باشد.

لطفا حتما برای دریافت اطلاعات تکمیلی تر پس از انتخاب ایرلاین مدنظر به این لینک مراجعه نمایید.

همچنین برای اطلاع از واکسن های مورد تایید ایرلاین و محدودیت تزریق واکسن ها ، این لینک را ملاحظه فرمایید.

مالزی

 

از تاریخ اول آوریل ۲۰۲۲ برابر با ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ تمامی مسافرین خارجی که قصد سفر به کشور مالزی را دارند دیگر نیازی به اقدام از طریق MY Travel Pass نخواهند داشت و ضمن رعایت موارد ذیل ، تنها همراه داشتن مدارک مسافرتی معتبر و نصب اپلیکیشن Mysejahtera app مورد نیاز می باشد.

۱. تمامی مسافران می بایست قبل از پرواز، فرم پیش از سفر « در برنامه Mysejahtera را تکمیل نموده تا برای مسافرانی که کامل واکسینه شده اند یک کارت مسافران دیجیتال صادر شود.

برای مسافرانی که تنها یک دوز واکسن دریافت کرده یا واکسینه نشده اند حکم نظارت دیجیتال در منزل (HSO) صادر خواهد شد و این افراد می بایست ۵ روز قرنطینه اجباری را سپری نمایند.

۲۔ مسافرین واکسینه شده بالای ۱۸ سال بدون در نظر گرفتن دریافت دوز سوم واکسن ، نیازی به قرنطینه در بدو ورود به کشور مالزی را نخواهند داشت اما می بایست ۴۸ ساعت قبل از پرواز، تست PCR را در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید شرکت هواپیمایی ماهان و ۲۴ ساعت پس از ورود به مالزی یک تست پیشرفته RTK-Ag را انجام دهند. هزینه تست RTK-Ag به عهده مسافران میباشد.

لازم به ذکر است تمامی مسافران می بایست پاسخ منفی تست PCR را در برنامه Mysejahtera بارگذاری نمایند.

۳- مسافران زیر ۱۷ سال صرفنظر از وضعیت واکسیناسیون ایشان از قرنطینه معاف بوده و تنها می بایست تست PCR را ۴۸ ساعت قبل از پرواز در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید شرکت هواپیمایی ماهان و یک تست پیشرفته RTK_Ag را ۲۴ ساعت پس از ورود به مالزی انجام دهند.

۴- کودکان زیر ۶ سال از انجام تمامی تست ها معاف می باشند.

۵. تمامی مسافران توریستی دارای ویزای کوتاه مدت ملزم به داشتن بیمه نامه سفر و بیمه کووید-۱۹ با پوشش هزینه درمان و بستری حداقل ۲۰ هزار دلار می باشند. بدیهی است مسافرین ذیل از ارائه بیمه نامه اجباری معاف می باشند:

  • اتباع مالزی
  • ویزای اجتماعی بلند مدت
  • ویزای مهاجر /تبعیدی
  • ویزای دانشجویی
  • ویزای فرصت مطالعاتی
  • ویزای شهروندی همسر
  • ویزای شهروندی فرزندان
  • ویزای مددکاران خارجی
  • ویزای اقامت
  • ویزای اقامت دائم
  • MM2H

برای اطلاع بیشتر در زمینه سفر به مالزی می‌توانید از این لینک کمک بگیرید.

روسیه

برای ورود به روسیه  پاسپورت ایرانی نیاز به اخذ ویزا دارند.

مدت اقامت ویزای روسیه طبق وچر هتل و پرواز رفت و برگشت شما صادر خواهد شد .

برای ورود به روسیه ارائه وچر هتل ، بلیط رفت و برگشت ، بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۵۰۰۰ یورو الزامی است .

کلیه مسافران ورودی به روسیه می بایست فرم بهداشتی را که توسط مهمانداران در طول پرواز توزیع می گردد را تکمیل نموده و در بدو ورود به روسیه به نماینده وزارت بهداشت در فرودگاه تحویل دهند .

مسافران دارای گواهی واکسیناسیون کامل اسپوتنیک وی ، سینوفارم ،آسترازنکا ، برکت ، فایزر ،مدرنا، جانسون از ارائه پاسخ منفی نست PCR معاف هستند و سایر مسافران واکسینه نشده اعم از اینکه تابعیت روسیه ویا دیگر کشورها را داشته باشند در بدو ورود ملزم به ارائه پاسخ منفی تست PCR  که ظرف ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام شده ، می باشند. (طبق قوانین ایرلاین ماهان)

گواهی واکسیناسیون می بایست به زبان انگلیسی یا روسی بوده و از دریافت آخرین دوز ۱۴ روز سپری شده باشد.

مشخصات گواهی واکسیناسیون مسافران (نام/نام خانوادگی ) می بایست مطابق مشخصات مندرج در گذرنامه باشد.

لازم به ذکر است کودکان کمتر از دو سال از ارائه پاسخ منفی تست PCR معاف  می باشند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه سفر به روسیه و قوانین ایرلاین ها از لینک کمک بگیرید .

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 دیدگاه

  1. محمدی می‌گوید

    سلام ببخشید برای خرید بلیط قطار برای اتباع نامه خروج لازم است؟

  2. پاشا می‌گوید

    محدودیتهای کرونایی در کیش

  3. F می‌گوید

    با سلام هفته ی سوم و چهارم دی ماه۱۴۰۰، محدودیت خاصی از جهت رزرو هتل، سوار شدن به هواپیما و یا تست کرونا و واکسن وجود داره؟ اماکن تفریحی باز هستند؟

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام 🙂 فعلا خبر جدیدی نیست.

  4. مهدی می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    لطفا در صورت امکان برای همدان و شهرهای غربی کشور هم تور مشهد اجرا کنید،مسیر ریلی همدان به مشهد جزء مسیرهای پرتردد هست
    باتشکر

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام مهدی عزیز 🙂
      به محض اینکه امکانش فراهم بشه، حتما این کارو می‌کنیم.