mainpic

قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۴

ژاپن در گروه قدرتمند‌ترین پاسپورت‌ های جهان

امسال هم مانند سال‌های گذشته، پاسپورت‌های کشورهای مختلف رتبه‌بندی شد و ژاپن برای ششمین سال متوالی توانست در گروه قدرتمند‌ترین پاسپورت‌ های جهان قرار بگیرد.

با شروع سال ۲۰۲۴ و نگاهی به داده‌های جهانی و اطلاعات انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل، رتبه‌بندی پاسپورت‌های کشورها انجام شد و ژاپن، سنگاپور، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه در رتبه اول قرار گرفتند. کسانی که پاسپورت یک از این شش کشور را دارند می‌توانند بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی به ۱۹۴ کشور از ۲۲۷ کشور دنیا سفر کنند.

فنلاند، کره جنوبی و سوئد هم توانستند رتبه دوم قدرتمندترین پاسپورت های جهان را به خود اختصاص دهند. با ویزای یکی از این ۳ کشور می‌توان به ۱۹۳ کشور جهان بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی سفر کرد.

رتبه‌بندی ۱۰ گروه از قدرتمندترین پاسپورت‌ های جهان که بنابر داده‌های انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل انجام شده، به‌شرح زیر است:

۱. فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، سنگاپور، اسپانیا (۱۹۴ مقصد)

۲. فنلاند، کره جنوبی، سوئد (۱۹۳ مقصد)

۳. اتریش، دانمارک، ایرلند، هلند (۱۹۲ مقصد)

۴. بلژیک، لوکزامبورگ، نروژ، پرتغال، بریتانیا (۱۹۱ مقصد)

۵. یونان، مالت، سوئیس (۱۹۰ مقصد)

۶. استرالیا، چک، نیوزیلند، لهستان (۱۸۹ مقصد)

۷. کانادا، مجارستان، ایالات‌متحده (۱۸۸ مقصد)

۸. استونی، لیتوانی (۱۸۷ مقصد)

۹. لتونی، اسلواکی، اسلوونی (۱۸۶ مقصد)

۱۰. ایسلند (۱۸۵ مقصد)

پاسپورت ایران با اجازه سفر بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی به ۴۴ مقصد، در رتبه ۹۳ در این لیست قرار دارد. همچنین پاسپورت کشور افغانستان با اجازه سفر بدون ویزا تنها به ۲۸ کشور، در انتهای لیست قدرتمندترین پاسپورت‌ های جهان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.