بلیط چارتر

اما و اگرهای خرید بلیط چارتر

حتماً تا به حال بارها عنوان «بلیط چارتر» را شنیده‌اید، بلیطی که در اذهان عمومی به عنوان یک بلیط ارزان قیمت جا افتاده است. اما بلیط چارتر و خرید آن نکات متعددی دارد. اگر دلتان می‌خواهد در خرید بلیط چارتر سرتان کلاه نرود این مقاله را بخوانید.


برای جستجو و خرید بلیط‌ هواپیما، اینجا کلیک کنید.


چارتر چیست؟

بلیط چارتر

چارتر، در لغت به معنای دربست کرایه کردن است؛ زمانی که چارتر وارد حوزه بلیط هواپیما می‌شود به این معنا می‌شود که یک چارترکننده، تمام یا تعدادی از صندلی‌های یک پرواز را دربست کرایه می‌کند و تلاش می‌کند آنها را به قیمت‌های مناسبی بفروشد. هر چه زمان می‌گذرد و به موعد پرواز نزدیک‌تر می‌شویم، چارترکننده برای آنکه بتواند تمام بلیط‌های باقی‌مانده‌اش را به پول تبدیل کند، قیمت آن را پایین می‌آورد و بلیط‌ها با توجه به میزان فروخته ‌شدن‌شان ارزان می‌شوند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد با شنیدن نام چارتر به یاد بلیط ارزان می‌افتند. البته بلیط چارتر نکاتی هم دارد که هنگام خرید باید به آنها دقت کنید؛ خواندن این متن می‌تواند به شما کمک کند.

تفاوت چارتر و سیستمی

بلیط چارتر به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، در بسیاری از موارد ارزان‌تر از بلیط سیستمی تمام می‌شود. اما تفاوت بلیط چارتر و سیستمی در چیست؟ بلیط سیستمی در واقع همان بلیط‌های معمولی است که ایرلاین‌ها برای مقاصد مختلف می‌فروشند. اگرچه بلیط چارتر در بسیاری از موارد ارزان‌تر از بلیط سیستمی است اما بلیط سیستمی هم امتیازات خاص خود را دارد. مثلاً شما می‌توانید بلیط سیستمی را کنسل کنید و با کمی جریمه پول‌تان را بگیرید اما اگر بلیط چارتر را کنسل کنید، نمی‌توانید پولی که پرداخت کرده‌اید را پس بگیرید، اگر هم پولی پس داده شود بسیار کمتر از هزینه اولیه است.
دیگر تفاوت بلیط چارتر و سیستمی در نرخ بلیط کودکان است؛ در پرواز چارتر شما باید پول کامل را برای بلیط هر یک از کودکان بپردازید در حالی‌که در بلیط سیستمی نرخ‌های ارزان‌تری برای کودکان در نظرگرفته شده است.


بیشتر بخوانید: چارتر چارتر که می‌گویند، یعنی چه؟


بهترین زمان برای خریداری بلیط چارتر

همان‌طور که اشاره شد بلیط چارتر زمانی ارزان‌‌تر می‌شود که به موعد پرواز نزدیک می‌شویم و بلیط‌ها هنوز فروخته نشده‌اند. اما در شرایطی که بلیط‌ها به خوبی به فروش می‌روند کاهش قیمت بلیط چارتر، کمتر است. در نتیجه در زمان‌هایی که رفت و آمد زیاد است و بلیط‌ها سریع‌تر فروخته می‌شوند، بلیط‌های چارتر چندان ارزان نیستند. بنابراین اگر قصد دارید برای سفرتان بلیط ارزان چارتر بیابید، زمان‌های پرسفر (مانند تعطیلات) را برای خرید انتخاب نکنید. ضمناً اگر گه‌گاه به سایت‌های خرید آنلاین بلیط مانند علی‌بابا سر بزنید، به مرور زمان درمی‌یابید که بلیط چارتر به چه مقصدی و در چه زمان‌هایی ارزان‌تر است.

مسیرهای بلیط چارتربلیط چارتر

بلیط چارتر را ممکن است در هر مسیری بیابید اما با توجه به ویژگی‌های این نوع بلیط، در مسیرهای پرتردد خواهان بیشتری دارد. ضمن اینکه در اصل، در مسیرهای پرتعدد است که می‌توان از قابلیت‌های بلیط چارتر استفاده کرد. یکی از مسیرهای پرتردد و پرطرفدار بلیط چارتر داخلی، مسیرهای منتهی به مشهد است، مثل تهران-مشهد، اصفهان-مشهد، شیراز-مشهد و …

علاوه بر این کیش هم یکی از مسیرهایی است که بلیط‌های چارتر فراوانی برایش وجود دارد؛ مخصوصاً اگر در زمان تعطیلات باشیم یا در مواقعی که آب و هوای کیش دلپذیر است.

نکته مهم درباره خرید بلیط چارتر

یکی از موضوعاتی که درباره خرید بلیط چارتر باید به آن توجه کنید، زمان خرید بلیط است. ممکن است گاهی اوقات پیشنهادهای قیمتی بسیار خوبی را برای مقاصد مختلف دریافت کنید؛ برخی از این نوع بلیط‌های چارتر به دلیل نامناسب بودن زمان و شرایط به فروش نرسیده‌اند و حالا قیمت‌شان پایین آمده است. مثلاً در فصول سرد سال ممکن است بلیط‌های ارزان‌ قیمتی برای مقاصد سردسیر بیابید؛ طبیعی است که اکثر افراد این زمان را برای سفر انتخاب نمی‌کنند و شما هم اگر می‌خواهید سفر خوبی داشته باشید و خوش بگذرانید نباید چنین سفر و بلیطی را انتخاب کنید. در واقع هر ارزانی خوب نیست!
از سوی دیگر در موارد بسیاری مشاهده شده که بلیط چارتر رفت برای یک مقصد با قیمت بسیار ارزان پیدا می‌شود اما ممکن است برای چند روز بعد نتوانید بلیط چارتر یا بلیطی با قیمت مناسب در مسیر برگشت بیابید. بنابراین تا مطمئن نشده‌اید که بلیط برگشت با قیمتی منطقی نیافته‌اید، بلیط چارتر ارزان قیمت در مسیر رفت را نخرید.

چارترهای علی‌بابا

آخرین نکته‌ای که درباره خرید بلیط چارتر مطرح می‌شود خرید از چارترکنندگان معتبر است؛ بسیاری از مسافران بارها در پای پرواز متوجه شده‌اند که بلیط از سوی چارترکننده صادر نشده است؛ اگر می‌خواهید با مشکلاتی از این دست روبه‌رو نشوید بلیط‌تان را از چارترکننده‌های معتبر بخرید. علی‌بابا با چارترکنندگان معتبر همکاری می‌کند از این رو، کاربران علی‌بابا با چنین مشکلاتی روبه‌و نخواهند شد. برای مشاهده قیمت‌های بلیط چارتر و خرید آن کافیست سری به وب‌سایت علی‌بابا بزنید تا پروازهای مقصد موردنظر خود را جستجو کنید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.