گوگل فلایتز

Google Flights، سرویس جدید گوگل برای سفرهای هوایی

این روزها که زندگی همه مردم با اینترنت گره خورده است به ندرت پیش می‌آید روزی بدون سر زدن به گوگل گذرانده شود. گوگل که تقریبا تمام محصول‌های آن از موتور جستجو گرفته تا جی‌میل و گوگل مپ حرف اول را در دنیای اینترنت می‌زنند هر چند وقت یکبار با رونمایی از یک محصول جدید، از دغدغه‌های زندگی امروزی کم می‌کند. امکان مسیریابی با گوگل و پیش‌بینی ترافیک یکی از محصول‌های پرکاربرد گوگل است که مردم شهرهای بزرگ را از ترافیک‌های سنگین نجات می‌دهد.


برای جستجو و خرید بلیط‌ هواپیما، اینجا کلیک کنید.


این‌بار گوگل فراتر رفته است و می‌تواند میزان تاخیر پروازها را هم پیش بینی کند. شاید جا ماندن از هواپیما یکی از بزرگترین نگرانی‌ها و ترس‌های هر کسی در سفر هوایی باشد اما تاخیر در پرواز به ویژه تاخیرهای طولانی می‌تواند تمام برنامه‌ریزی‌های سفر شما را مختل کند. امکان جدید گوگل که تاخیرهای پروازها را پیش‌بینی می‌کند به شما این امکان را می‌دهد که حداقل قبل از سفر فرصت تغییر جلسه‌ها یا قرارهای مهم را در شهر مقصد داشته باشید. با وجود این پیش بینی‌ها گوگل توصیه می‌کند که مسافران به موقع در پرواز حضور داشته باشند اما خودشان را برای تاخیر طولانی آماده کنند.

گوگل چگونه تاخیر پروازها‌ را پیش‌بینی می‌کند؟

Google flights اطلاعات تاخیر پروازها را از ایرلاین‌ها دریافت نمی‌کند بلکه پیش از خود ایرلاین‌ها و با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های خاص تاخیرهای طولانی که احتمال وقوع‌شان بالای ۸۰ درصد است را پیش‌بینی می‌کند. این شرکت مدعی است که تخمین تاخیر پروازها تا ۸۰ درصد دقیق است. گوگل همچنین از سوابق خطوط هوایی در به موقع بودن یا تاخیر پروازها می‌تواند دیگر مشکلات ایرلاین‌ها را پیش‌بینی کند.

سرویس گوگل فلایتز

 

در ادامه اشاره مختصری می‌کنیم به مسئولیت ایرلاین‌ها در قبال مسافر برای تاخیر در بازه‌های زمانی مختلف.


بیشتر بخوانید: اگر بلیط هواپیمای شما کنسل شد…


آیا ایرلاین‌ها در تاخیرهای طولانی موظف به پرداخت جریمه و جبران خسارت هستند؟

تاخیرهای طولانی علاوه بر اینکه مسافران را در فرودگاه سردرگم و کلافه می‌کند می‌تواند برنامه‌ریزی های آن‌ها را هم به کلی به هم بزند. به همین جهت قانون هواپیمایی کشور مقرراتی را تنظیم کرده که بر اساس آن ایرلاین‌ها موظف هستند برای تاخیرهای طولانی برای مسافران جبران خسارت کنند.

در صورتی که تاخیر بیشتر از یک ساعت و کمتر از دو ساعت باشد، ایرلاین موظف است که از مسافران با میان وعده مانند نوشیدنی گرم و سرد یا شیرینی پذیرایی کند.

اگر تاخیر در پرواز بین ۲ تا ۴ ساعت باشد علاوه بر اینکه در طول تاخیر باید از مسافران پذیرایی شود، بلکه چنانچه مسافر تمایل به تغییر پرواز داشته باشد، ایرلاین موظف است این کار برای مسافر انجام دهد. اگر مسافر بخواهد از مسیرهای دیگر به جز مسیری که در بلیط درج شده است یا با هواپیمای شرکت هواپیمایی دیگر به مقصد نهایی برسد، ایرلاین باید اقدامات لازم را انجام دهد. اگر مسافر به خاطر تاخیر طولانی از پرواز انصراف دهد، ایرلاین باید وجه کامل بلیط را به مسافر مسترد کند.

برای تاخیرهای بیش از ۴ ساعت، علاوه بر پیدا کردن پرواز جایگزین به درخواست مسافر، شرکت هواپیمایی باید به مسافر جریمه نقدی (طبق جدول تعیین شده بر اساس قوانین هواپیمایی کشور) پرداخت کند.

چنانچه شرکت هواپیمایی پروازی را کنسل کند علاه بر استرداد کامل وجه بلیط، باید بر اساس مقررات قانون هواپیمایی کشور برای مسافر جبران خسارت نقدی کند.

 

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.