شاخص کندی

ثبت ملی دره توبیرون و چال کندی شهرستان دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول از ثبت ملی دره توبیرون و چال کندی خبر داد. دره توبیرون و چال کندی از آثار طبیعی مهم و معروف شهرستان دزفول است.

حمیدرضا خادم، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول گفت: «این جاذبه‌های طبیعی سال گذشته با پیگیری نماینده مردم دزفول در مجلس مطرح شد و اکنون دره توبیرون با شماره ۱۱۰۴ و دره چال کندی به شماره ۱۱۰۲ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت و ابلاغ شده است.»

حمیدرضا خادم با اشاره به جاذبه‌های گردشگری مختلف استان کرمان گفت: «درحال حاضر حدود ۱۷۰ اثر ملموس از جمله بناها، تپه‌ها، بقعه‌ها و مساجد و ۲۹ اثر ناملموس شامل آداب و رسوم دزفول در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. همچنین پنج اثر طبیعی دزفول شامل آبشار شوی، برد کژدم، دریاچه تمی، چال کندی و دره توبیرون نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.»

دره توبیرون در ۲۰ کیلومتری شرق شهرستان دزفول قرار دارد و به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری دزفول و از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان به شمار می‌آید. این منطقه متاسفانه در سال‌های گذشته به‌دلیل آفرودسواری بی حساب و کتاب گردشگران آسیب زیادی دیده است.

چال کندی هم از مناطق زیبا و گردشگری دزفول است که با طبیعت خاص خود، هر ساله گردشگران زیادی را به سمت دزفول جذب کند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.