90

بزرگ‌ترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات رونمایی می‌شود

برپایی فرش سرگل خاورمیانه در ایران

صبح روز چهارشنبه ۲۵آبان از بزرگ‌ترین فرش سرگل خاورمیانه در شهر محلات رونمایی می‌شود.

بزرگ‌ترین فرش سرگل خاورمیانه و پنجمین فرش سرگل شهر محلات در زمین چمن مصنوعی کوی امام رضا(ع) گسترده شده و از ۲۵آبان تا ۲۷آبان به ‌مدت سه روز برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.

فرش گل محلات که با طرح‌های هنرمندان و علاقمندان طراحی شده با هدف زیباسازی شهر و جذب گردشگران داخلی پهن خواهد شد.

تفاوت فرش سرگل محلات با نمونه‌های مشابه این است که در این فرش گل‌های گلدانی و کاشتنی به‌کار نرفته و در آن فقط از سرگل‌ها استفاده شده است. استفاده از سرگل‌ها برای تهیه این فرش باعث ظرافت و زیبایی بیشتر آن شده و جذابیت فرش گل را بیشتر می‌کند.

مرجان خسروانی، مسئول واحد روابط عمومی شهرداری محلات گفت: «این فرش سرگل توسط شهرداری و شورای اسلامی با مشارکت شرکت تعاونی گل و گیاه شهرستان محلات و در زمینی به ابعاد ۲۰ در ۴۰ متر و در مساحت ۸۰۰ مترمربع و با استفاده از نزدیک به ۲۰۰ هزار شاخه گل، گسترده خواهد شد.»

فرش سرگل محلات از رنگ‌ها و گونه‌های مختلف گل رز و داوودی تشکیل شده و در حرکتی جدید برای چینش گل‌ها و تهیه این فرش، عوامل فنی شهرداری و مردم محلی با هم همکاری می‌کنند.

محلات که همیشه در پرورش گل و گیاهان زینتی پیشرو بوده، ۸۰درصد گل‌های فصلی و نشایی کشور را تامین می‌کند و با اصلاح‌نژاد و تولید درختچه‌های آپارتمانی به‌ عنوان قطب پرورش گیاهان زینتی در ایران شناخته می‌شود.

محلات در فاصله ۲۶۰ کیلومتری تهران و در استان مرکزی قرار دارد و در سال‌های اخیر با پهن کردن فرش گل و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، گردشگران بسیاری را به‌سمت خود جذب کرده است.

مراسم افتتاحیه و رونمایی از بزرگ‌ترین فرش خاورمیانه ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۲۵آبان ۱۴۰۱ با حضور مسئولان و علاقمندان در کوی امام رضا(ع) در محلات برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.