تزریق واکسن کرونا در ارمنستان برای ایرانیان

خبرگزاری یوراسیانت؛ تزریق واکسن کرونا برای گردشگران خارجی در ارمنستان

بخش بزرگی از واکسینه‌شده‌ها گردشگران ایرانی و چینی هستند...

بر اساس اخبار منتشر شده وزارت بهداشت ارمنستان و گفتگو با خبرگزاری یوراسیانت، از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ (یا ۵ می ۲۰۲۱) وزارت بهداشت این کشور این اجازه را به یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا داده تا در سطح عمومی فعالیت کرده و حتی برای گردشگران خارجی هم واکسن تزریق کند. بر اساس اظهارات متولیان این امر،  هدف از راه‌اندازی این مراکز  «دسترسی آسان به واکسن برای همه مردم» اعلام شده است.

قیمت تور واکسن کرونا ارمنستان چقدر است؟
اگر می‌خواهید برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان سفر کنید، می‌توانید با بودجه‌های مختلفی برای قیمت تور واکسن کرونا ارمنستان سفر کنید. این تور به عوامل مختلفی از جمله تعداد روزها و شب‌های اقامت، نوع و وسیله سفر (زمینی با اتوبوس یا هوایی با هواپیمای فرست‌کلاس و اکونومی)، محل اقامت (هتل، هتل آپارتمان، خوابگاه، اقامتگاه و…)، تعداد وعده‌های غذایی (صبحانه، نهار، شام و…) و… بستگی دارد.
همچنین پیگیری کارهای اداری و ثبت‌نام برای دریافت واکسن کرونا از دیگر مواردی است که روی قیمت تور ارمنستان اثر می‌گذارد.
برای دریافت واکسن کرونا ارمنستان چه مدارکی لازم است؟
با توجه به اینکه ارمنستان چندین هزار دوز واکسن دارد و به واکسینه کردن گردشگران هم اقدام کرده است، برای دریافت واکسن کرونا ارمنستان مدارک پزشکی خاصی مورد نیاز نیست. تنها مدارک لازم داشتن پاسپورت برای اقدام به رزرو تور، داشتن نتیجه منفی آزمایش کرونا برای مجوز ورود به این کشور و بعضی مدارک شناسایی معمول است.
آیا برای تکمیل واکسیناسیون باید دوباره به ارمنستان سفر کنیم؟
با توجه به نوع واکسنی که قصد تزریق آن را دارید، برای مثال ۲۸ روز بعد برای واکسن سینوفارم، ۹۰ روز بعد برای واکسن اسپوتنیک یا ۱۲ هفته بعد برای واکسن آسترازنکا و… باید مجددا برای دریافت دوز دوم واکسن به مرکز درمانی و پزشکی مربوطه در ارمنستان ارمنستان مراجعه کنید. بنابراین مهم است که هنگام دریافت واکسن، از نوع واکسن تزریق شده مطلع شوید.
در نظر داشته باشید شما می‌توانید به تناسب شرایط مالی و اقامتی خود این دوره را در ارمنستان حضور داشته باشید یا به ایران برگردید و در بازه زمانی موردنظر مجددا به این کشور سفر کنید.
آیا برای دریافت واکسن کرونا در ارمنستان باید از قبل ثبت نام کنیم؟
در حال حاضر ارمنستان به دلیل داشتن سهم واکسن زیاد و عدم تمایل ارمنستانی‌ها برای تزریق واکسن کرونا، به طور رایگان اقدام به زدن واکسن برای گردشگران کرده است. مراکز درمانی مختلفی به صورت غرفه‌های خیابانی این واکسن‌ها را به افراد تزریق می‌کنند.
اما مشخص نیست این روند تا چه زمانی ادامه داشته باشد. وضعیت موجود واکسن این کشور، وضعیت مرزها، وضعیت تمایل خود ارمنستانی‌ها برای دریافت واکسن و عوامل دیگر همه‌وهمه روی فرایند دریافت واکسن کرونا در ارمنستان اثرگذار هستند.
بنابراین پیش از اقدام برای رزرو تور واکسن کرونا در ارمنستان ابتدا آخرین اخبار و به روز رسانی‌ها درباره وضعیت و فرایند واکسینه در این کشور را بررسی کنید.

نکته قابل توجه تزریق واکسن کرونا در ارمنستان این است که این واکسیناسیون به صورت رایگان و بدون ثبت‌نام قبلی صورت می‌گیرد. در ادامه، جزئیات بیشتری در مورد تزریق واکسن کرونا در ارمنستان برای ایرانیان بخوانید.

همین الان می‌توانید رزرو تور ارمنستان  را قطعی کنید.

واکسن کرونا در ارمنستانتزریق واکسن کرونا در ارمنستان برای ایرانیان.

ایستگاه بهداشت سیاری که در ارمنستان راه افتاده تحت نظارت و مدیریت مستقیم وزارت بهداشت آن کشور است. به گفته افرادی که از این ایستگاه استفاده کرده‌اند، تزریق واکسن در آن نیاز به ثبت نام ندارد و کل این فرآیند ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

دقت داشته باشید که طبق قوانین جدید، برای تزریق واکسن کرونا در ارمنستان باید حداقل ۱۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید.

آمارها حکایت از آن دارند که تا کنون لهستانی‌ها، روس‌ها، ایرانی‌ها و چینی‌ها رکورددار دریافت واکسن از این ایستگاه بهداشت خیابانی بوده‌اند.

3 Finalبه نظر می‌رسد دلیل این اقدام از سوی دولت ارمنستان این باشد که مردم ارمنستان به این دلیل که تحت تاثیر اخبار و سیاست‌هایی هستند که سعی دارد این واکسن‌ها را ناامن جلوه دهد، تمایل چندانی به تزریق واکسن ندارند و گویا این اقدام دولت ارمنستان نوعی خودنمایی محسوب می‌شود.

به گفته خبرگذاری یوراسیانت، از زمان شروع این کمپین فقط ۱۲ هزار نفر دوز اول واکسن را گرفته‌اند که حدودا ۰.۴ کل جمعیت این کشور است.

چه نوع واکسن کرونا در ارمنستان تزریق می‌شود؟

در ایستگاه‌های بهداشتی مذکور، هردو واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق می‌شود. البته شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه هیج تضمینی وجود ندارد که تمام کسانی‌که به ارمنستان سفر می‌کنند حتما واکسن می‌زنند.

بر اساس اخباری که به دستمان رسیده است، واکسن موجود در ارمنستان تنها به یک کشور و برند خاص محدود نمی‌شود، چراکه، ارمنستان حدود ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونای چینی و حدود ۲۴ هزار دوز واکسن آسترازنکا و ۳۱ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی به صورت هدیه از دولت‌های چین، بریتانیا/استرالیا و روسیه هدیه گرفته و برای همین این امکان را دارد که گردشگران خارجی را نیز واکسینه کند.

armenia covid vaccinationالبته طبق اعلام عده‌ای از کسانی که در این ایستگاه‌های خیابانی واکسن دریافت کرده‌اند، واکسن روسی اسپوتنیک و واکسن چینی کروناوک در اولویت تزریق هستند.

چند نکته در مورد تزریق واکسن کرونا در ارمنستان

اگر یادتان باشد گفتیم که بیش از یک نوع واکسن کرونا در این ایستگاه‌های سیار واکسیناسیون وجود دارد. به گفته تعدادی از آژانس‌های گردشگری، افراد ۱۸ تا ۵۴ سال که مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند واکسیناسیون‌شان با واکسن اسپوتنیک انجام می‌شود.

همچنین افرادی که هیچ بیماری مزمنی ندارند و سنشان بالای ۵۴ سال است واکسیناسیون‌شان با واکسن استرازنکا انجام می‌شود.

سخن پایانی

لازم به ذکر است که تزریق واکسن در این کشور با شرایط و اما و اگرهایی همراه است؛ پس اگر قصد سفر به این کشور و دریافت واکسن کرونا را دارید، حتما نکات زیر را به دقت مطالعه کرده و آنها را به خاطر بسپارید:

  • توجه داشته باشید که مسئولیت کامل واکسیناسیون به عهده شخص مسافر است. به این معنا که نه آژانسی که با آن سفر می‌کنید و نه دولت ارمنستان هیچ مسوولیتی در قبال عواقب تزریق واکسن بر عهده نخواهد گرفت.
  • عوارض و عواقب احتمالی تزریق واکسن کرونا در کشور ارمنستان به عهده مسافر خواهد بود و هیچ بیمه‌ای در ایران آن را پوشش نمی‌دهد.
  • بعد از تزریق واکسن در نوبت اول، دوز دوم هم برای افراد لازم است که ۴۰ روز بعد از اولین تزریق اتفاق می‌افتد و باید برای سفر به ارمنستان برنامه‌ریزی و هزینه شود.
  • با توجه به لزوم دریافت دوز دوم واکسن کرونا، هیچ تضمینی در رابطه با ادامه‌دار بودن تزریق رایگان واکسن و یا وضعیت تردد مرزی وجود نخواهد داشت.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 دیدگاه

  1. علی مژده جو می‌گوید

    سلام، میخواستم بدونم از اول آذر در پروازهای تهران،ارمنستان برای کسانیکه دو روز کامل واکسیناسیون را انجام داده اند نیاز به تست کرونا هست یا نه؟

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام علی عزیز 🙂
      این موضوع از ایرلاینی به ایرلاین دیگه متفاوت هست. بهتره موضوع رو با خط هوایی موردنظرت چک کنی.

  2. بابک می‌گوید

    واکسن نزنید معلوم نیست از کجاتون بزنه بیرون

  3. معصومه می‌گوید

    سلام من ۱۷ سالم تموم شده میتونم بزنم واکسن؟

  4. امیر می‌گوید

    سلام
    من قبل از قانون ۱۰ روز دوز اول رو تزریق کردم و دوز دوم مصادف شد با قانون ۱۰ روز
    میخواستم راهنمایی کنید آیا باید برای دوز دوم ۱۰ روز اقامت داشته باشم حتما یا اینکه موظف هستند اون تاریخی که در کارت ذکر شده تزریق کنن دوز دو رو؟! ممنون میشم از دوستان کسی اطلاعی داره راهنماییم کنه

    1. شکوه می‌گوید

      سلام وقت بخیر
      از دوستانی که برای واکسن رفتن راهنمایی میخوام
      من دوز اول رو در ایران زدم .ایا دوز دوم رو اونجا بهم میزنن و گواهی بدن؟؟؟

  5. Sam می‌گوید

    جماعت ایرانی بدون تحقیق همه کارو میکنه و همیشه هوله ..

    برای واکسن التماس گدا گشنه های نکنید و ابروی نداشته رو نریزید

    واکسن نه جلوی ابتلا به کوید رو میگیره نه جلوی مرگ رو

    از منابع آزاد تحقیق کنید

    تا حالا حداقل ده هزار نفر از عوارض واکسن مردند

    1. نیلوفر می‌گوید

      کسانی که برای واکسن میرند مجبورند به دلیل فرار از ایران برای سفارت باید واکسن بزنند

  6. اشکان می‌گوید

    زمانیکه که دوز اول رو زدیم یه کارت اونجا بهمون دادند و توش تاریخ مراجعه برای دوز دوم رو زده . آیا برای دوز دوم اون تاریخ ملاک هست یا شرط ۱۰ روز شامل ما هم میشه ؟

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام اشکان عزیز 🙂
      برای دریافت دوز دوم طبق تاریخی که بهتون دادن عمل کنین

  7. علی ارمان می‌گوید

    آیا اطلاع دارید وقتی که نشون بدیم ده روز اقامت یک هتل رو داریم، برامون واکسن میزنند یا واکسن در پایان روز ۱۰ ام به بعد اقامت زده میشه؟
    چون من دوز دومم رو باید ۱۲ مرداد بزنم و میخوام بدونم کی باید اونجا باشم. پیشاپیش سپاسگزارم از پاسخگویی شما

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام علی عزیز 🙂
      به نظر میاد اگه سندی برای اقامت ۱۰ روزه داشته باشین (مثلا هتل یا بلیط برگشت) احتمالا تزریق کنن

    2. حامد محمدی می‌گوید

      سلام عزیز
      منم مثل شما همین مشکل را دارم .
      آیا به اطلاعات جدیدی رسیدید؟
      ممنون می شم به منم اطلاع بدید

  8. داود می‌گوید

    واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تک دوز هستند چرا نوشتید باید ۴۰ روز بعد مجدد تزریق بشه

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام داوود عزیز 🙂
      موردی که گفتیم به گفته خبرگزاری بوده

    2. رستم رستمی می‌گوید

      هم آسترازنکا و هم اسپوتنیک دو دوزی هستند؛ هنوز نمیدونی؟

      1. عادل می‌گوید

        هنوز نسخه ی تک دوز اسپوتنیک تزریق عمومی نشده