شرایط استرداد پرواز های داخلی با توجه به شیوع بیماری کرونا

شرایط کنسلی در پروازهای «داخلی» پس از شیوع کرونا | آخرین به‌روزرسانی در 29 اسفند

با توجه به شیوع بیماری کرونا، برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی بخشنامه‌هایی در خصوص شرایط کنسل کردن بلیط‌های مسیرهای داخلی منتشر کرده‌اند.

محدودیت‌های پروازهای داخلی

– با مصوبه‌ شورای سلامت جزیره کیش، پرواز‌های به مقصد ⁧‫کیش‬⁩ از مبادی ⁧‫تهران‬⁩، ⁧‫اصفهان‬⁩، ⁧‫شیراز‬⁩، ⁧‫مشهد‬⁩ و ⁧‫بندرعباس‬⁩ تا اطلاع ثانوی لغو شد و سفر هیچ مسافر و کیشوندی به این جزیره مجاز نخواهد بود.


:: شرایط کنسل کردن ایرلاین های داخلی طبق بخشنامه‌های رسمی برای تاریخ‌های مشخص شده به چه صورت است؟

بلیط هایی که تاریخ خرید و پرواز و همچنین تاریخ ثبت استرداد آنها به شرح زیر باشد بدون جریمه کنسل خواهد شد.

هواپیمایی آتا (مسیرهای داخلی)

– بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از روز ۶ اسفند ماه باشد و تاریخ پرواز آنها بین ۶ اسفند تا ۱۵ فروردین است، و استرداد بلیط تا ۳ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.


هواپیمایی ایرتور (مسیرهای داخلی)

– بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از روز ۶ اسفند ماه باشد و تاریخ پرواز آنها بین ۶ اسفند تا ۲۵ اسفند ماه است و استرداد بلیط تا ۵ ساعت قبل از پروازثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.


هواپیمایی ایران ایر (مسیرهای داخلی)

–  بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از روز ۶ اسفند ماه باشد و تاریخ پرواز آنها بین ۶ اسفند تا ۱۲ فروردین ماه است، و بلیط های که تاریخ پرواز آنها تا ۷ اسفند ماه استرداد  تا ۳ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، و بلیط هایی که تاریخ پرواز های از ۸ اسفند به بعد باشد، در صورتی که مسافرین استرداد خود را تا ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز در سایت ثبت کرده باشند، بلیط بدون جریمه کنسل می‌شود.


هواپیمایی معراج (مسیرهای داخلی)

–  بلیط هایی که تاریخ پرواز آنها از 7 اسفند به بعد باشد و استرداد بلیط تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شوند.


هواپیمایی وارش (مسیرهای داخلی)

–  بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۶ اسفند ماه است و تاریخ پرواز آنها بین ۶ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه باشد و استرداد حداقل ۸ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شوند.


هواپیمایی کاسپین (مسیرهای داخلی)

–  بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از یکم اسفند ماه باشد و استرداد بلیط تا ۳ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد بدون جریمه کنسل می‌شوند.


هواپیمایی زاگرس (مسیرهای داخلی)

–  بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۵ اسفند ماه و تاریخ پرواز آنها بین ۵ اسفند تا ۱۵ فروردین باشد و استرداد آنها بین ۵ تا ۲۱ اسفند ماه و تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.


ایرلاین آسمان (مسیرهای داخلی)

–  بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۶ اسفند ماه باشد و تاریخ پرواز آنها بین ۶ اسفند تا ۹ فروردین باشد و مسافر ۳ ساعت قبل از پرواز استرداد خود را در سایت ثبت کرده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.


قشم ایر (مسیرهای داخلی)

–  بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۶ اسفند ماه باشد مسافر ۳ ساعت قبل از پرواز استرداد خود را در سایت ثبت کرده باشد (محدودیت در تاریخ پرواز وجود ندارد) بدون جریمه کنسل می‌شود.


سپهران (مسیرهای داخلی)

–  بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۶ اسفند ماه باشد و مسافر تا ۱۲ ساعت قبل از پرواز و قبل از ۱۰ اسفند ماه استرداد خود را در سایت ثبت کرده باشد (محدودیت در تاریخ پرواز وجود ندارد) بدون جریمه کنسل می‌شود.


ماهان (مسیرهای داخلی)

–  بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها ۵ اسفند ماه و قبل از آن باشد باشد و تاریخ پرواز تا ۱۵ اردیبهشت باشد و مسافر درخواست استرداد خود را بعد از ۵ اسفند در سایت ثبت کرده باشد بدون جریمه کنسل می‌شود.


کیش ایر (مسیرهای داخلی)

–  بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۵ اسفند ماه است و تاریخ پرواز آنها بین ۵ تا ۱۷ اسفند ماه باشد و استرداد آنها ۳ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.

– از روز دوشنبه 19 اسفند 98، پروازهای ورودی به جزیره کیش (از مبدا فرودگاه های تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس) با محدودیت در تعداد پرواز در روز و در صورت لزوم با نظر کارگروه مربوطه از سایر شهرها و «صرفا جهت امور ضروری» برقرار است. این پروازها با محوریت شرکت هواپیمایی کیش (کیش ایر) انجام خواهد شد. همچنین از روز دوشنبه 19 اسفند هرگونه فروش گروهی و تور به مقصد جزیره کیش ممنوع بوده و فروش بلیط صرفا محدود به کیشوندان، کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات دولتی در کیش است.


           تابان (مسیرهای داخلی)

– بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از 5 اسفند و تاریخ پرواز آنها بین 6 اسفند تا 15 فروردین باشد و استرداد آنها ۲۴ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.

 

::  شرایط کنسل کردن بلیط برای پروازهایی خارج از بازه های زمانی اعلام شده در بالا به چه صورت است؟

در مورد پروازهای داخلی با تاریخ خرید و تاریخ پرواز خارج از بازه‌های اعلام شده در بالا، کنسل کردن بلیط مشمول جریمه خواهد بود. مبلغ جریمه طبق جدول درج شده روی بلیط خواهد بود.

 

:: چگونه بلیط را استرداد کنم؟

–  استرداد در پنل کاربری:

با توجه به موارد فوق، جهت استرداد می‌توانید پس از ورود به حساب کاربری خودتان، در صفحه‌ی سفارشات و استردادها و یا دکمه پیگیری خرید اقدام به استرداد کنید.

برای استرداد بلیط طبق بخشنامه های اعلام شده ، در قسمت انتخاب دلایل استرداد، گزینه «لغو پرواز توسط ایرلاین» را انتخاب نمایید.

در صورت نیاز به راهنمای تصویری، می‌توانید این صفحه را مطالعه فرمایید.


–  استرداد توسط ایمیل:

همچنین می‌توانید طبق قالب زیر به آدرس support@alibaba.ir ایمیل درخواست استرداد ارسال نمایید:

۱. نوع محصول (پرواز-قطار-اتوبوس):

۲. شماره سفارش:

۳. رفرنس بلیت:

۴. نام مسافران جهت استرداد :

۵. نوع استرداد (با جریمه (مطابق قوانین کنسلی) / بدون جریمه (تغییرات یا لغو)):

 

تیم علی‌بابا تلاش می‌کند تا به‌روزترین اطلاعیه‌های محدودیت‌های پروازی را در همین صفحه به دست شما برساند.

 

  • اشتراگذاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام.من دیروز بلیط پرواز تهران‌به خوی تاریخ ۴ اردیبهشت خریدم ولی متاسفانه امروز متوجه شدم که تست کرونای یکی از اطرافیانم مثبت شده و میخام بلیطمو استرداد کنم.میخاستم بدونم کل مبلع بلیط واریز میشه برام.؟
    شماره سفارش:1016431809

  2. سلام و وقت بخیر،
    امروز بعد از یک ماه و نیم که از کنسلی بلیطم گذشته از علی بابا تماس گرفتند که وجه فعلا برگردانده نمیشود و اعتبار برای شما در نظر گرفته میشود. جدای از اعتراض به این جریان خواستم ببینم که آیا برای همه همین کار را دارید انجام میدهید؟

    1. سلام محسن عزیز
      داستان از این قراره که پول‌ها همه دست ایرلاین‌ها و هتل‌ها هست و هنوز وجهی رو به علی‌بابا واریز نکردن. علی‌بابا برای اینکه حساب هر شخص شفاف باشه، وجه‌هارو به صورت اعتبار به شما برگشت میزنه و همه این اعتبارها قراره به صورت وجه براتون واریز بشه. فقط چون حجم استردادها خیلی زیاده، این فرایند زمان می‌بره. تیم‌های ما (مخصوصا پشتیبانی) نه فقط در ایام تعطیلات نوروزی، بلکه در ایام قرنطینه هم دارن کار می‌کنن تا مشکلات شما عزیزان رو برطرف کنن 🙂

  3. با درود. من به خاطر اینکه راه رفتن به شهری که فرودگاهش امروز پرواز دارم بسته است و پلیس راه هیچ همکاری نمی کنه مجبورم بلیطم رو کنسل کنم از تبریز قشم ایر ساعت ۱۶:۴۵ولی از صبح هر چی سعی می کنم در علی بابا می نویسه غیر قابل استرداد. نه راه را باز می کنند نه اجازه استرداد هست. مستاصل مونده ام

    1. سلام دوست عزیز
      با پشتیبانی تماس بگیرین و موضوع رو بگین. حتما راهنماییتون میکنن

    2. علی بابا کاری کرد که من دیگه از این اپلیکیشن بلیط نخرم چون پولو درلحظه میگیرن وتا نگیرن بلیط صادر نمیکنن که طبیعتا باید همینطور باشه اما وقتی بلیط توسط شرکت هواپیمایی کنسل میشه میگه ۲۰روز دیگه پولو پس میده آخه چرا ؟ آیا کار زمانبریه ؟هراسترداد کمتراز یک دقیقه وقت میخواد؟.؟؟؟

      1. سلام یزدان جان
        باور کنین کاری که اکثر ایرلاین‌ها با علی بابا می‌کنند هم همینه؛ به اضافه اینکه حجم استردادها به طرز وحشتناکی زیاده و تیم‌ها نه تنها تعطیلات نوروزی بلکه ایام قرنطینه هم مجبور به ادامه همکاری بودن تا پول همه واریز بشه. ممنونم که شما هم مارو توی این شرایط درک میکنین 🙂

  4. باسلام
    من یازدهم اسفند ماه بلیط داشتم کنسل شد حالا هرباربرای دریافت وجه تماس میگیرم میگن شمایک تماس ثبت شده دارید منتظر بمانید باشما تماس گرفته میشود من سوالم اینه تاکی قراره منتظر باشم امروز هفتم فرودین ماهه

    1. سلام اسماعیل عزیز
      حتما با پشتیبانی تماس بگیرین و موضوع رو مطرح کنین. مطمئن باشین که راهنماییتون میکنن 🙂

  5. سلام با توجه به شرایط کشور احتمال کنسلی کلیه پروازها توسط دولت وجود داره؟

  6. جناب خدا دوست سلام وقت بخیر، خدا قوت،
    من بیش از 10 بار با پشتیبانی تماس گرفتم و هر بار هم بیش از 20 دقیقه منتظر شدم تا به اپراتور متصل بشم ولی بعد از سه هفته هنوز هیچ نتیجه ای نگرفتم، از شما درخواست می کنم، استرداد وجه بلیت بنده رو پی گیری بفرمایید، سه هفته از ثبت کنسلی میگذره ولی هنوز هیچ خبری نیست. شماره سفارش: 1015726760 با تشکر از شما

    1. سلام امید عزیز
      احتمالا چون تماس زیاد بوده جواب نگرفتین. ما شاهدیم که این تیم چقدر داره روز و شب سرویس میده. شماره سفارشتون رو اعلام میکنم بهشون. ممنون از شما 🙂

  7. باسلام. ببخشید من بلیط تبریز مشهد و بالعکس ایران ایرتور را برای تاریخ 8 و 11 فروردین رفت و برگشتش خریدم. الان دیدم شرکت بخشنامه داده که بدون جریمه کنسل میکنه. برای کنسل کردنش باید از سایت شما اقدام کنم؟ و اینکه با کدوم گزینه استرداد بزنم! متشکرم.

  8. سلام وقت بخیر
    پرواز شماره ۲۸۳ ایران ایر تهران به کرمانشاه برای ۱۹ اسفند یک روز قبلش با پیامک اطلاع دادن که ساعت پرواز تغییر کرده و چون من یک ساعت دیر بهشون جواب دادم پیام دادن که بدلیل تاخیر در جواب بلیط رو کنسل کردن و شماره تماس برای پیگیری دادن که مرتب اشغال بوده . ممنون میشم پیگیری کنید شماره سفارش ۱۰۱۵۹۳۱۸۴۹

  9. سلام برام پیامک فرستادید که من شامل استرداد کامل نمی شوم .اولا چرا . وقتی یه روز مونده به پروازدچار سرما خوردگی شدید شدم که مشکوک به کرونا بوده نباید کنسل می کردم . که خدا رو شکر نبوده .

      1. باسلام بنده 20اسفندماه 98 بلیط داشتم از ارومیه به تهران
        ازتهران به مشهد
        بعلت ویروس کرونا
        ودرخواست وزیربهداشت که فرمودن درخانه بمونیم
        سفررالغوکرده واستردادبلیط کردم
        متاسفانه هنوز ازیک بلیطم خبری نیست
        ودیگری بالای 60%درصد کسرکردن
        درحالی که میگن بخاطر ویروس کروناهیچ مبلغی کسرنخواهدشد
        پس چرا بلیط
        ارومیه تهران 60%کسرکردن
        واز بلیط مشهد به تهران هنوزخبری نیست

  10. سلام
    این جالبه که بعد از کذشت 25 روز هنوز وجه کنسلی رو به حساب ما بازنگرداندید!!!!!
    ما خرید رو از شما کردیم، شما حواله کردین به برگرداندن پول کنسلی از ایرلاین!! عین دولت عمل می کنین همیشه اونی که اسیره مردمن!!

    1. سلام دوست عزیز
      باور بفرمایید این مساله فقط به خاطر حجم استردادهاست اما مطمئن باشین که واریز براتون انجام میشه

  11. سلام کرونا به دور – راجع به کنسلی همه ایرلاین ها نوشتین به جز فلای پرشیا. در ضمن من درخواست کنسلی دادم و به من پاسخ دادن که ثبت شده و بعد از 7 روز و استعلام از فلای پرشیا مسترد میشه. ولی الان حدود 10 روز گذشته و اقدامی صورت نگرفته. ممنون میشم همارانتون پیگیری کنند

    1. سلام دوست عزیز
      مطمئن باشین که استرداد براتون انجام میشه. فقط این تاخیر به خاطر حجم بسیار بالای استردادهاست 🙂

  12. من بلیط چارتر پرواز آسمان روز چهار اسفند برای پنجم مشهد گرفتم ولی بدلیل اطلاع از شیوع کرونا از سفر خودداری کردم چرا امکان استرداد بدون جریمه برای من نیست؟

  13. سلام ،خواهش میکنم به ایرلاین ایرتور منتقل کنید ،کارشون درست نیست که پرواز های عید رو جریمه میکنن وقتی خود کیش سفر رو ممنوع کرده و پذیرش مسافر نداره ،این کارشون ظلم به مسافران هست ، شما نماینده ما هستید واز شما میخوایم که حق ما رو بگیرید

    1. سلام ذوست عزیز
      در این موارد ما هم مثل همه منتظر بخشنامه و رویکرد ایرلاین هستیم 🙂

  14. ازپروازحراست فرودگاه کنارک به مقصدتهران جلوگیری کردلطفا جهت گرفتن واستردادپولم. راهنمایی کنید ممنون

  15. سلام دوستان عزیز
    آیا پروازها از 25 اسفندماه تا 29 اسفندماه از مبداء قشم به تهران انجام می شود؟ امکان خرید بلیط وجود دارد؟
    ممنون

  16. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من برای ۲۶ اسفند از مبدا تهران به مشهد بلیط دارم پرواز کنسل شده یا پا برجاست ؟؟

  17. با سلام
    من تاریخ 1 اسفند بلیط ایران ایرتور رو به تاریخ 28 اسفند و مقصد چابهار خریدم. با توجه به شرایط فعلی و قرنطینه شدن شهر چابهار، چاره‌ای به جز کنسلی وجود نداره. چرا ایران ایرتور برخلاف سایر ایرلاین‌ها قوانین جریمه رو فقط برای تاریخ‌های 6 تا 25 اسفند در نظر گرفته؟ این موضوع اصلا منطقی و اخلاقی نیست.

    1. سلام الهام جان
      راستش ما هم در خیلی موارد با رویکردهای ایرلاین‌ها موافق نیستیم، اما این قوانین رو خودشون تعیین میکنن و ما موظفیم که عمل کنیم

      1. سلام وقت بخیر
        جناب آقای خدادوست طبق بخشنامه جدید شرکت ایران ایر تور در تاریخ 1398/12/13 محدودیت تاریخی در خصوص کسر جریمه کنسلی حذف گردیده است.

        1. سلام غلامرضای عزیز
          این ایرلاین تاریخ 24 اسفند 1398 اطلاعیه جدیدی داده و در مورد حذف جریمه کنسلی برای تمام پروازها چیزی نگفته 🙂

    2. باسلام واحترام سه فقره بلیط از مبدا تهران به مقصد اهواز برای ۲۷ اسفندماه ایرتور در مورخ ۲۰ بهمن خریداری که پس از استرداد هزینه جریمه کسر که بعد از پیگیری و تماس با پشتیبانی علی بابا و‌هواپیمایی ایرتور قرار شده براساس بخشنامه دوم ایرلاین علی بابا اصلاحیه صادر و مابه التفاوت کسرشده نیز بحسابم واریز گردد که تاکنون انجام نپذیرفته درخواست بررسی مجدد دارم باتشکر

      1. سلام دوست عزیز
        لطفا با پشتیبانی تماس بگیرین و شماره سفارشتون رو اعلام کنین. مطمئن باشین که راهنماییتون میکنن 🙂

  18. سلام به علی بابا و دوستان
    با مشخصات زیر ،بلیط سیستمی را به دلیل شیوع کرونا، داخل سایت پنل کاربری استرداد زدم،ولی نوشته غیرقابل استرداد،لطفا پیگیری کنید
    برای سه نفر
    پرواز آبادان به مشهد 1399/01/07 ساعت 23:00
    آتا I35665
    کد رزرو PHMZK
    شماره سفارش 1015972704

    ۴. تعداد مسافران : ۳نفر.

  19. یعنی الان به صورت عادی نمیتونم از شیراز به تهران پرواز داشته باشم؟؟کنسل میشه؟؟میخاستم واسه پس فردا بلیط بگیرم

  20. باسلام و تشکر از تیم خوب علی بابا
    این شماره سفارش 1014877598 را بنده خیلیی وقته استرداد زدم ولی به حساب بنده هنوز نیامده است
    باتشکر

    1. سلام
      خسته نباشید
      من بلیط هواپیما ۵ اسفند کرمانشاه به تهران هواپیمایی آسمان و داشتم که به دلیل نقص فنی پرواز کنسل شد
      الان بیشتر از دو هفته گذشته با وجود اینکه من درخواست استرداد رو ثبت کردم وجهی واسم واریز نشده هرچی تماس میگیرم هیچکس جوابی نمیده
      شماره سفارشم:۱۰۱۵۶۸۰۷۶۲ هست

        1. دوست عزیز شما پاسخ همه رو دادین الا پیام بنده رو
          شماره سفارش1014877598 پیگیری بفرمایین خیلی وقته استرداد شده تا تو این وضعیت حضوری دیگه نیاییم سپاس

          1. سلام دوست عزیز
            نفرمایید؛ من پیام شمارو هم دیدم و به تیم مربوطه اطلاع دادم برای پیگیری. امروز مجدد یادآوری کردم بهشون. اگه سوال دیگه‌ای دارین ما در خدمتیم 🙂

  21. سلام وقت بخیر
    من چند بار تماس گرفتم ولی متاسفانه کسی پاسخگو نیست. من بلیط قطار گرفتم و امشب تایم حرکتش بوده ولی متاسفانه بیمار شدم و نمیتونم برم اینکه میخام بدون جریمه ، بلییطم رو استرداد کنم چون واقعا غیر قابل پیش بینی بود این بیماری من،ممکن هست پاسخ دهید و این کار را برای من انجام دهید؟ ممنونم

    1. سلام اسمای عزیز
      اگر خریدتون بعد از ۳ اسفند بوده، به صورت سیستمی و بر اساس دستورالعمل، مشمول جریمه میشه.

    2. سلام. آیا الان هم میشه به تهران پرواز گرفت؟ یا بخاطر کرونا پرواز ها انجام نمیشه… من هرچی گشتم نتونستم اینترنتی بلیت پیدا کنم

  22. با سلام
    پرواز مشهد به کیش از طرف شرکت کیش ایر کنسل شده و اس ام اس ی مبنی بر برگشت وجه از طرف این شرکت برایم آمده است ، چه مدت طول میکشه وجه برگردد ؟

    1. سلام مرتضی عزیز
      ما تمام سعیمون رو می‌کنیم و منتظر این هستیم که ایرلاین هم وجه مارو برگردونه

      1. سلام
        در قسمت قوانین و مقررات سایت یا بخش اطلاعیه‌ها تمام موارد نوشته شده 🙂

  23. سلام من ۹ اسفند پرواز ساعت ۹.۵۵ کاسپین مسیر تهران مشهد رو از سایت علی بابا گرفتم بعد پیامک اومد که این پرواز لغو شده فورا جواب پیامک رو دادم الان هشت روز میگذره هنوز پولم رو پس نداده

  24. با سلام، در تاریخ ۷ اسفند ۹۸، بلیط پرواز خرم اباد کنسل کردم، وجه بلیط به حسابم برگشت داده شده است یا نه، 1015877583 . شماره سفارش که خرید انجام شد، خیلی بابت کنسلی هم کم کردید از اصل پولم، یک مقدار انصاف و مروت هم خوبه، از زمان خرید تا کنسل شدن ۱۵ دقیقه طول نکشید،

    1. سلام رامین عزیز
      مورد شما به اطلاع تیم پشتیبانی رسید و باهاتون تماس میگیرن 🙂

      1. سلام ببخشید مگه بیمار شدن اعلام قبلی داره که ایران ایر زده تو شرایط کنسلی بدون جریمه بابت کرونا فقط تا ۱۲ روز قبل فرصت هست؟!!! من امشب بلیط داشتم از گرگان به تهران از صبح حالم بد شد ، حالا تکلیف چیه؟ از قبل اطلاع نمیده متاسفانه!!!

        1. سلام شیرین عزیز
          این قانون خود ایرلانه. با توجه به بخشنامه و قوانین کنسلی، میتونی چک کنی ببینی جریمه چجوریه 🙂 بازم سوال دیگه‌ای داشتی ما در خدمتیم

  25. سلام باتوجه به دستور وزیر که اعلام کردن از ششم اسفند تا اطلاع ثانوی استرداد باید کامل انجام گیرد
    پس این قوانین که شرکت های هواپیمایی زدن چه معنی داره؟؟؟؟

    1. سلام آقای رفیعی عزیز
      کارت سلامت رو مرکز پاستور توی تهران میده اما ما پیشنهادمون اینه که قبل از سفر با فرودگاه کیش صحبت کنین. محدودیت‌های کیش خیلی جدی‌تر از سایر فرودگاه‌هاست.

    2. سلام وقت بخیر
      من یه بلیط میخوام که بتونم سگ با خودم ببرم چه جوری میتونم بفهمم با کدوم پرواز میتونم حیوون ببرم ؟

      1. سلام ساناز عزیز
        مشخص نکردی که پرواز داخلی میخوای یا خارجی؛ حتما با کارشناس‌های ما تماس بگیر 🙂

      2. من بلیط چارتر پرواز آسمان روز چهار اسفند برای پنجم مشهد گرفتم ولی بدلیل اطلاع از شیوع کرونا از سفر خودداری کردم چرا امکان استرداد بدون جریمه برای من نیست؟

        1. سلام
          ما هم طبق اطلاعیه ایرلاین‌ها داریم کار می‌کنیم. این موارد توسط اون‌ها تعیین و اعلام میشه 🙂

  26. با سلام
    من برای ۵ شنبه این هفته برای خراسان بلیط گرفتم احتمال کنسلی پرواز چقدره و درصورت کنسلی چطوری باید بلیط رو استرداد کنیم
    با تشکر

    1. سلام محمد عزیز
      اگه کنسل بشه اطلاع‌رسانی می‌کنیم. اگه پیامک یا تماسی از سمت ما نداشتین، کنسل نشده

  27. باسلام
    بلیط قطارتهران به اهوازفدک ۶/۱۲ساعت۱۴/۰۵رامستردکردم تاامروزپولی برنگشت
    لطفاپیگیری کنیدچندین بارتماس گرفتم

    1. سلام دوست عزیز به دلیل حجم بالای استرداد، توی صف استرداد هستین.بازه استرداد قطار ۳۰ روز اعلام شده.

  28. ۱۱ اسفند از علی بابا بلیت قطار گرفتم رجا کنسل کرد وجه بلیت با رجا هست یا علی بابا آیا جریمه داره وقتی خودشون کنسل کردن ؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر منظورتون اینه که قطار از سمت شرکت لغو حرکت شده، از خود رجا باید بگیرین و قاعدتا مشمول جریمه نیست 🙂

    2. مشکلی برای استردادتون وجود نداره فقط حجم استردادها بالاست و ممکنه تا ۳۰ روز طول بکشه پول واریز بشه .

  29. سلام. پرواز با شماره سفارش 1015618072 را یک هفته پیش طبق دستورالعمل سایت استرداد زده ام اما بعد یک هفته عودت وجه انجام نشده است. تماس تلفنی هم پاسخ داده نشد. لطفا بررسی بفرمایید.

    1. سلام مجید عزیز
      ما در حال بررسی استردادها هستیم و مطمئن باشین وجهتون مسترد میشه. فقط صف استردادها طولانیه و کمی زمان میبره 🙂

  30. سلام
    تاریخ صدور بلیط من ۹۸/۱۲/۱۴
    هست و تاریخ پرواز ۱۲/۲۷ اگر من این بلیط رو استرداد کنم آیا مشمول جریمه میشم؟؟؟
    ایرلاین آسمان

    1. سلام
      خیر طبق بخشنامه آسمان، صدور باید قبل از ۵ اسفند و تاریخ پرواز بین ۵ تا ۱۵ فروردین باشه؛ بلیط شما شامل این قانون نیست 🙂

  31. با سلام، بنابر شیوع کرونا و کنسلی بلیط ها، پس از پیگیری مستمر، اعلام شد که بلیط بنده استرداد شده است منتها هیچ مبلغی به حساب بنده، اعم از بانکی و کاربری واریز نشده، و هیچ شماره تماسی با اپراتور تعریف نشده است، لطف بفرمایید راهنمایی بفرمایید چگونه وجه بلیط خودم پس بگیرم

  32. سلام من بلیط هواپیما در تاریخ ۶ اسفند از شرکت هواپیمایی ایران ایر و سپهران خریدم
    بعد کرونا اوج گرفت گفتن تو عید هم پابرجاست

    کنسل کردیم حالا جریمه میشیم؟
    اخبار گفت کنسلی هارو جریمه نکنن و کل پول برگردانده شود

    1. سلام نیلوفر عزیز
      طبق بخشنامه استردادتون انجام میشه. اطلاعیه‌های روی سایت رو بخونین و منتظر واریز وجه باشین 🙂

  33. در خصوص پروازهای خارجی هیچ توضیحی ندادید
    من برای ۲۷ اسفند بلیط دبی با پرواز امارات از شما گرفته ام

  34. سلام ،بعلت تماس گرفتن استاد راهنمای پایان نامه دخترم برای نیامدن بخاطر مثبت شدن نتیجه 2 دانشجو به ویروس در دانشگاه ،مجبور شدم حدود 7 ساعت قبل از پرواز مسیر اهواز اصفهان شماره NV2623 هواپیمایی کارون با زمان 07:00 1398/12/12، با گزینه دوم سایت علی بابا در خصوص نحوه کنسلی ،کنسل نمایم ولی متاسفانه ایرلاین کارون اطلاعیه ای مثل شرکت های دیگر هوایی صادر نکرده است . تکلیف استرداد بلیط بنده چطور میشود .؟ با سپاس

  35. با سلام
    من بلیط تهران کیش و کیش تهران داشتم تو تاریخ های 19 و 23 اسفند
    که اول اسفند گرفته بودم
    و 7 اسفند درخواست استرداد زدم
    ولی با 45 درصد کسری به حساب من واریز شد
    این در صورتیه که اعلام شده بود بدون جریمه کنسلی میشه استرداد کرد …

  36. ۲۹ بهمن بلیط هواپیمای بوشهر خریدم برای تاریخ ۲۹ اسفند ولی شرکت ایرتور مسئولیت قبول نمیکنه و برای کنسلی جریمه میگیره ، باید چکار کنم ؟

  37. سلام بنده ۳ بلیط پنجم اسفند بخاطر کرونا به تبریز کنسل کردم که پرواز برا ششم اسفند بود ولی از ما ۶۰ درصد بعنوان جریمه کنسلی کسر و مابقی واریز شد ممنون اگه راهنمایی بفرمایید

  38. سلام.من بلیط قطار رو 6 روز پیش استرداد کردم ولی هنوز مبلغش به حسابم نیومده.چقدر طول میکشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      لطفا شماره سفارشتون رو به پشتیبانی اعلام کنین تا براتون پیگیری کنن 🙂

      1. با سلام خدمت شما
        ببخشين ميخواستم در مورد لغو يا برقراري پرواز هاي ايران اير مسير بمبهي به تهران آمار بدين چون ما فعلان تو دهلي هستيم نميدونيم چي كار كنم چي جوري بر گرديم ايران ممنون از علي بابا

        1. سلام دوست عزیز
          پروازهایی گذاشته میشه ولی زمانش مشخص نیست. اگر به ما اعلام بشه به همه مسافرها از طریق واتس‌آپ اطلاع‌رسانی می‌کنیم 🙂

        2. من حدود بستم بهمن برای خانم وبچه ام بایط هواپیما گرفتم برای هفتم اسفند چهار اسفند کنسل کردم بعد از یک هفته واریز نشد علت را پرسیم ایران ایر گفت فراموش کردم وارد کنم بعد با کسر 30درصد واریز کرد همه جا حقه بازی به عمد وارد نکرد کهتاریخ تبت بعد از پرواز بلشه

    2. سلام…من ۳۰ بهمن بلیط گرفتم حالا بخاطر کرونا میخوام پرواز روز ۱۳ ام رو کنسل کنم….رفتم منوی استرداد بازم ۳۰ درصد رو کم کرده…..چجوریه؟قانون کرونایی یه چیزی میگه ولی قانون عمومی ایرلاین ها چیز دیگ؟

  39. با سلام واحترام
    بلیطی با شماره سفارش 1015578348 یزد به تهران هواپیمایی اسمان را تهیه نمودم.با بخشنامه وزیر راه و شهرسازی بلیط را کنسل نمودم ولی با این که مشمول بخشنامه هستم هنوز علی بابا نسبت به پرداخت مابقی مبلغ ننموده است. لطفاً پیگیری نمایید.۰۹۳۶۷۵۳۴۰۵۷

  40. بليط تهران به استانبول در تاريخ ششم اسفند داشتم كه كنسل شد ولي پول بليط به كارت بر نگشته بايد چكار كنم

    1. سلام دوست عزیز
      لطفا شماره سفارشتون رو به بخش پشتیبانی اعلام کنین تا پیگیری کنن

  41. من با شرکت هواپیمایی کشور تماس گرفتم. اونا گفتن هیچ شرکتی حق گرفتن جریمه تا اطلاع ثانوی رو‌ندارن. چرا ایرتو و بعضی از شرکت ها هیچ مسئولیتی قبول نمیکنن؟ چرا کسی رسیدگی نمیکنه؟

  42. با سلام، چرا هواپیمایی ایرتور فقط تا ۲۵ اسفند رو بدون جریمه کنسل میکنه؟ من با شرکت هواپیمایی کشور تماس گرفتم گفتن ما به تمام هواپیمایی ها دستور لغو بدون جریمه دادیم.حق گرفتن جریمه رو تا اطلاع ثانوی ندارن. چرا کسی رسیدگی نمیکنه؟

  43. سلام،
    روزتون بخیر، هواپیمایی تابان هم بخشنامه صادر کرده، چرا در لیست بالا این هواپیمایی ذکر نشده؟
    آیا امکان داره هواپیمایی، بخشنامه استردادِ بدون جریمه بلیط رو صادر کنه و علی بابا اعمال نکنه؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      هواپیمایی تابان تازه بخشنامه داده و به زودی به روزرسانی خواهیم کرد
      ممنون از پیگیری شما

  44. همه ی خانمها و آقایونی که جوابگوی تلفن من بودند، فوق العاده صبور و خوش اخلاق بودند. و بطرز زیبا و سریعی به مشکل من رسیدگی شد.
    مرسی زیاد.

  45. طبق قوانینجدیدکنسلی بلیطها اگرقبل ازتاریخ ۶ اسفند باشه تاسه ساعت قبل پرواز جریمه کنسلی تعلق نمیگیره اگرتاریخ خریدبلیط شش اسفندباشه چقدرجریمه کنسلی تعلق میگیره تاریخ پرواز ۱۲ اسفندماهه هوابیمایی آسمانه بلیط شیراز تبریزه

  46. وارش رو نمی شناختم بعد از گرفتن بلیط بعضی دوستان که باهاش پرواز داشتند شدیدا از کیفیت پرواز گله مند بودند. گفتیم گذشته و یک ساعت تحمل می کنیم. اما حالا برای کرونا اومده پروازهای قبل از 26 اسفند رو قابل کنسل بدون جریمه گذاشته در حالیکه من بلیط گران قیمت اوایل فروردین رو گرفته بودم. این سودجویی و بی مسئولیتی نیست؟

  47. کاسپین چرا اینجوریه! تا قبل از ۱ اسفند رو پس میگیره، من بلیطم رو ۴ اسفند خریدم، اون موقع هیچ خبری از کرونا نبود،‌به نظرم همه ایرلاین ها باید یه بخشنامه مشخص داشته باشن

    1. سلام دوست عزیز
      تابان تازه بخشنامه داده و به زودی به‌روزرسانی خواهیم کرد

  48. با سلام بنده بلیط پرواز تهران به یزد تاریخ ۶ اسفند را در تاریخ ۲ اسفند اینترنتی کنسل کردم و مشمول ۳۰ درصد جریمه شدم. با توجه به اینکه بر اساس قانون جدید نباید مشمول جریمه میشدم چگونه مبلغ جریمه استرداد را پس بگیرم.

  49. با سلام
    من برای تاریخ 7 اسفند بلیط رفت و برگشت به شیراز تهیه کردم و پس از استرداد فقط 40 درصد مبلغ بازگشت، در صورتی که طبق اعلامیه اخیر تمام مبلغ باید برگردد. و پشتیبانی شما جوابگو نیست.
    شماره سفارش‌ها 1015512732 و 1015507962

  50. سلام
    بلیط قطار رو میخام استرداد بزنم اما گزینه واریز به حساب بانکی وجود نداره! چجوری باید پول به حسابم برگردونم؟

    1. سلام دوست عزیز
      احتمالا از شارژتون یا هیبرید ( هم از شارژ هم از کارت) خرید کردید. باید همون به شارژ انتخاب کنید. شارژ که شدید به ما ایمیل یا پیامک بزنین، درخواست شارژ به کارت بدین تا براتون پرداخت دستی انجام بشه

  51. متاسفانه باید بگم علی‌بابا فریبکارانه عمل کرد. من برای خانمم ۲۶ بهمن دو بلیت پرواز داخلی خریدم ۸ اسفند کاسپین به مشهد و ۱۰ اسفند زاگرس به تهران
    اولی رو ۴ اسفند کنسل زدم و دومی رو ۶ اسفند
    همه شرایط رو داره که خسارت کنسلی ندم. ولی در مجموع ۲۵۰ هزار تومان خسارت کم کرده
    دو بار زنگ زدم. دفعه اول تقریبا گفتن همینه که هست. از تاریخ ابلاغیه عمل می‌کنیم که این یعنی مفاد ابلاغیه کشکه دفعه دوم گفتن با ایرلاین تماس بگیر به ما چه!
    سلب اعتبار و اعتماد

  52. سلام وقت بخیر
    پس چرا راجع به بلیت های چارتری خارجی که کنسل شد اطلاعی نمیدین؟از طرف شرکت ایران ایر تور کنسل شد پرواز استانبول به تهران ۸ اسفند،و اینکه مبلغی هم به حسابم واریز نشد

  53. وقت بخیر
    جهت استرداد بلیط قطار بدون جریمه کنسلی در بازه اعلامی راه آهن چگونه باید اقدام کرد.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر در بازه اعلام شده باشین، آنلاین استرداد بزنین بدون جریمه دریافت میکنن، ولی فعلا با تاخیر واریز میشه.

  54. با سلام و احترام
    خواشمند است وضعیت پروازهای شرکت فلای پرشیا را پیگیری بفرمایید.
    طی تماس با این شرکت گفته شد کنسلی بدون جریمه برای همه پروازهای چارتری و غیر چارتری تصویب شده است.

    با تشکر

  55. سلام خسته نباشید می خواستم بدونم در مورد کنسلی ها این که بلیت چارتری باشه یا سیستمی فرقی می کنه؟

    1. دوست عزیز سلام
      در مورد این موضوع طبق بخش‌نامه ایرلاین مربوطه عمل میشه.

  56. سلام
    هشتم اسفند ساعت ۸:۲۰ بلیطی خریداری کردم از مبدا تهران به مقصد مشهد مبلغ از حساب کسر شده ولی متاسفانه در قسمت خرید های من هیچ بلیطی ثبت نشده. لطفا پیگیری کنید

    1. سلام دوست عزیز
      لطفا موجودی حسابتون رو چک بفرمایید.
      اگر پول برگشت خورده بود مجددا خرید کنید.
      اگر هم برگشت نخورده بود که شماره همراهتون رو بفرمایید که همکاران ما پیگیری کنند.

  57. سلام
    چرا بخشنامه هواپیمایی کیش ایر تاریخ کنسلی بدون جریمه را خیلی محدود کرده و تا تاریخ ۱۷ اسفند اعلام کرده درحالیکه اکثر بلیط ها برای اواخر اسفند است.

    1. سلام دوست عزیز
      بخشنامه‌ها توسط خود ایرلاین‌ها تنظیم می‌شود.
      در صورتی که اعتراضی به بخش‌نامه دارید لطفا با ایرلاین مربوطه ارتباط بگیرید.

  58. با سلام و اعرض ادب

    تکلیف کسانی که بلیط از شرکت زاکرس تهیه کرده اند و پرواز آنها 14 اسفند است چه می شود؟

    با سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      علی‌بابا ملزم به رعایت بخش‌نامه‌هاییه که ایرلاین‌ها ارسال کردند. اگر مورد شما مشمول بخش‌نامه‌ها نیست باید با ایرلاین ارتباط بگیرید.

      1. سلام
        ببخشید بلیط هواپیمایی ماهان اول اسفند خریده بودم و تاریخ پروازم همین هفته سه شنبه است اما اعلامیه ماهان گفته سه ساعت قبل از پرواز کنسل کنید بدون جریمه مبلغ بر میگرده! یعنی باید بذارم دقیقا سه ساعت قبل از پرواز کنسل کنم؟ یعنی الان اگه کنسل کنم جریمه کنسلی کم میکنه؟

  59. سلام وخسته نباشید
    دوتا بلیط برای من خریداری شده با شماره سفارش *****
    پرواز VR5817
    پرواز وارش بندرعباس به تهران
    متاسفانه برای کنسل کردن نه تو سایت اجازه میداد نه اپراتور جواب درستی داد و همچنان فرایند بازه و پولی مسترد نگردید و جای تعجب از علی بابا که همیشه منظم عمل میکرد

    1. دوست عزیز سلام
      ممنون از اطلاعات کاملتون. دوستان پشتیبانی با شما تماس می‌گیرند.

  60. سلام من امروزاسترداد بلیط پروازم ازهواپیمایی آتا ثبت کردم میخواستم چقدرطول میکشه تاپول به حساب کاربری واریزبشه،وخواهشا پیگیری کنید

    1. دوست عزیز سلام
      با توجه به حجم بالای استردادها زمان بیشتری می‌طلبه. ما همه تلاشمون رو می‌کنیم که بتونیم وجه رو زودتر به حساب شما واریز کنیم.
      به دلیل همین حجم استردادها علی‌بابا هم وجه رو با تاخیر از ایرلاین پس می‌گیره و به پس از دریافت برای شما واریز می‌کنیم.

  61. سلام.درخواست دادم ولی تماس نگرفتید.
    من بلیط ۱۴ اسفند پرواز تبریز به شیراز هواپیمایی آسمان استرداد دادم.با جریمه ۴۰٪ پول را برگردوندید.چرا ؟.خریدمم قبل از ۵ اسفند بوده.

    1. دوست عزیز سلام
      احتمالا استرداد بنا به دلایل شخصی ثبت کردین که مشمول جریمه شده.
      باید استرداد بدون جریمه ثبت می‌کردین.

  62. سلام خواهش میکنم در اولین فرصت با فلای پرشیا ارتباط برقرار کنید به ما گفتن کنسلیش مشکلی نداره و از علی بابا اقدام کنیم ولی شما میفرمایید دستورالعمل نفرستادن.لطفا پیگیری کنید شاید نمیدونن باید بفرستن.گفتن به تک ستاره هم اعلام کردن ک بخشنامه رو پذیرفتن.اگر میشه این مشکل حل کنید

    1. دوست عزیز سلام
      لطفا کد سفارش رو بفرمایید که بتونیم این موضوع رو پیگیری کنیم.

  63. سلام‌من بلیطمو ۲۷بهمن خریدم و‌بخاطر این شرایط موجود مجبور شدم پنجم اسفند استردادش کنم و جریمه شدم از شرکت ایران ایر‌ هم بود ولی تو اطلاعیه این سرکت نوشته اون افرادی که قبل از ششم اسفند بلیط خریدن برای استردادش جریمه نمیشن دلیلش چیه که من جریمه شدم؟؟؟

    1. دوست عزیز سلام
      لطفا کد سفارش رو اعلام کنید تا همکاران ما بررسی کنند استرداد در چه زمانی انجام شده.

  64. باسلام
    باتوجه به اینکه بنده قبل از ۶ اسفند بلیط برای ۲۹ اسفند به مقصد مشهد از ایرتور خرید کرده ام چرا با توجه به دستور وزیر راه وشهرسازی ایرتور اینگونه عمل نمی کنند
    از کدام مرجع بایستی اعتراض کنم
    یک شهر ودو نرخ
    خدا به داد این مردم بدبخت برسد

    1. دوست عزیز سلام
      در صورت داشتن اعتراض باید با ایرلاین موردنظر ارتباط بگیرید.

  65. سلام. صبح درخواست تماس برای لغو سفرم ثبت کردم ولی هنوز تماس نگرفتید. از هواپیمایی زاگرس خرید کردم ولی در قسمت پیگیری خرید سایت علی بابا نوشته عدم امکان استرداد, در حالی که زا‌گرس اجازه لغو بلیط در شرایط عادی را در بلیط صادر شده داده در حالی که الان وضعیت غیرعادی هم پیش اومده

    1. سلام دوست عزیز. تاریخ خرید بلیط‌تون چی بوده؟
      بلیط‌های مسیرهای داخلی که تاریخ صدور آنها قبل از ۵ اسفند ماه باشد و تاریخ پرواز آن‌ها بین ۶ اسفند تا ۱۳ اسفند باشد و مسافر ۳ ساعت قبل از ساعت پرواز استرداد خود را در سایت ثبت کرده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.

      1. با سلام و عرض ادب
        ببخشید!!! پس تکلیف مثلا من که بلیط را 28/11 خریدم و پروازم 14/12 است و میخواهم کنسل کنم چی میشه؟

        1. سلام دوست عزیز
          لطفا بخشنامه ایرلاین رو مطالعه بفرمایید.
          اگر مشمول شرایط بخشنامه نباشه با جریمه استرداد میشه.

  66. ما تاریخ 29 اسفند به مقصد بندر عباس داشتیم از شرکت وارش

    چرا وارش گفته 6 تا 26 اسفند اکثرا برای تعطیلات عید گرفتیم چه کسی جوابگو هست ؟ لطفا شما صدای ما را به گوش آژانس وارش برسونین

    1. سلام دوست عزیز
      توی این موارد، ایرلاین‌ها مستقیما اطلاعیه میدن و علی‌بابا (یا هر مجموعه دیگه‌ای) موظفن به این اطلاعیه‌ها عمل کنن؛ هر اقدام خارج از این اطلاعیه‌ها تخلف حساب میشه. اگر موضوعی هست پیشنهاد می‌کنیم حتما مستقیما به ایرلاین اطلاع بدین. در ضمن اگه اطلاعات جدیدی به دست آوردین، خیلی خوب میشه که اینجا هم بذارین تا بقیه هم‌وطنانمون ازش استفاده کنن.
      تندرست باشید 🙂

  67. چرا بعضی از شرکت های هواپیمایی مثل زاگرس و ایرتور تاریخ کنسلی بدون جریمه رو انقدر محدود کردن؟

    1. سلام دوست عزیز
      بخاطر سیاست‌های خاص هر ایرلاین هست.
      سازمان هواپیمایی کشوری دستور استرداد بدون جریمه رو مطرح کردن و شرکت های هواپیمایی بسته به شرایطشون این محدودیت‌ها رو تعیین و اعلام می‌کنن.

  68. من بلیط به تاریخ 23 بهمن خرید کردم
    این چه استدلالی هست که کرده اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    کاربرگرامي

    با سلام

    مطابق بخشنامه اعلامي از جانب ايرلاين كاسپين قابل ذكر است بليط ها بايد قبل از 3 ساعت قبل پرواز امكان دارد و بليط شما شامل بخشنامه نمي باشد وغير قابل استرداد مي باشد .

    باسپاس

    1. سلام دوست عزیز
      وقتتون بخیر
      راستش فقط اجازه داریم که برای هر بلیط، طبق بخشنامه ایرلاین مربوطه عمل کنیم؛ یعنی خارج از این بخشنامه‌ها هر کاری انجام بشه، تخلف محسوب میشه. این موضوع رو حتما با پشتیبانی ایرلاینی که ازش بلیط گرفتین مطرح کنین.

  69. ما که تماس گرفتیم اعلام کردند استرداد نمیشه بخاطر اینکه قبل از بخشنامه کنسل شده الان لطفا بفرمایید که اعلام شده بلیط های 6 داسفند به بعد. امروز که 7 اسفند هست و بخشنامه امروز صادر شده چطور میشه 6 اسفند یا 7 اسفند رو 24 ساعت قبل از پرواز کنسل کرد و شامل این بخشنامه همه بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بخشنامه رو ایرلاین تنظیم می‌کنه و علی‌بابا نمیتونه خلاف بخشنامه عمل کنه.
      اگر می‌خواین ما مجددا براتون چک کنیم لطفا کد سفارشتون رو بفرمایید.
      اگر به بخشنامه اعتراض دارین لطفا با ایرلاین مربوطه ارتباط بگیرین.

      1. ببخشید شرکت فلای پرشیا نه آسمان.در قسمت استرداد لغو توسط ایرلاین باز نشده برای فلای پرشیا

        1. دوست عزیز سلام
          لطفا کد سفارشتون رو بفرمایید که ما بتونیم پیگیری کنیم.

    1. سوال ، در زمان لغو بلیط من گزینه دلایل شخصی را درج نمودم ، و در تاریخ ۵اسفند متعاقب اعلام وزیر راه استرداد را درج نمودم .هزینه واریزی با احتساب جریمه صورت گرفته ، ما به تفاوت چطور پرداخت میشه؟

    1. سوال ، در زمان لغو بلیط من گزینه دلایل شخصی را درج نمودم ، و در تاریخ ۵اسفند متعاقب اعلام وزیر راه استرداد را درج نمودم .هزینه واریزی با احتساب جریمه صورت گرفته ، ما به تفاوت چطور پرداخت میشه؟

      1. سلام دوست عزیز
        لطفا بخشنامه ایرلاین مربوطه رو مطالعه کنید.
        اگر استرداد توی بازه مشمول بدون جریمه انجام شده به ما اعلام کنید که ما به التفاوت رو با ایرلاین چک کنیم و خبرش رو خدمتتون بدیم.

  70. سلام
    زاگرس چرا فقط تا 13 رو کنسل میکنه؟؟
    همه ارلاین ها تا اواخر اسفند رو کنسل میکنن. زاگرس درست زمان پیکش رو قبول نمیکنه(یعنی عد ۱۳) و الکی گفته تا ۱۳ رو پس میدیم چون میدونه قبل ۱۳ کسی سفر نمیره.
    لطفا پیگیری کنید

    1. سلام دوست عزیز
      این موارد رو ایرلاین مستقیما خودش اطلاعیه میده و ما موظفیم دستورالعملشون رو اجرا کنیم. یعنی علی‌بابا اختیاری توی این موارد نداره. اگه فک می‌کنین مساله‌ای هست، حتما با خود ایرلاین به صورت مستقیم تماس بگیرین. 🙂

  71. سلام .دفاتر فروش بلیط اعلام کردن شرکت هواپیمایی اسمان بخشنامه داده چرا داخل سایت اعلام نکردید هنوز

    1. سلام علی‌جان
      این بخشنامه همین یک ساعت پیش اعلام شده و ما در حال به‌روزرسانی هستیم. ممنون که پیگیر هستین 🙂

    2. سلام آژانس فلای پرشیا اعلام کرده مشکلی نداره برای لغو سفر در حالی ک در سایت علی بابا هنوز امکانش نیست خواهش میکنیم پی گیری فرمایید

  72. با سلام
    طبق اطلاعیه های دولت، شرکت های هواپیمایی مکلف به کنسلی بدون اخذ جریمه هستند. برخی پرواز ها هم برای عید خریداری شدند و با توجه به شرایط فعلی بسیاری از افراد قصد سفر در عید را هم ندارند.
    لذا نظر به این که شرکت های هواپیمایی شروطی را برای کنسلی گذاشته اند راهنمایی بفرمایید که آیا این شرایط تغییر می کند یا خیر. و این که آیا شماره ای برای ثبت شکایات به نهاد های مسئول وجود دارد؟

    1. سلام. بله حق باشماست
      اخیرا بخشنامه‌ای برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده و گفته شده که «هزینه‌های مربط به کنسلی بلیت سفر، تابع قوانین و مقررات ابلاغی از سوی دستگاه ذیربط (وزارت راه و شهرسازی» هست. وزارت راه هم هنوز بخشنامه رسمی و نهایی صادر نکرده.

  73. با سلام . من بلیط پروازم کنسل کردم ولی جریمه هم شدم زاگرس.با این وجود با توجه به پیامک علی بابا مبنی بر استرداد وجه ولی هنوز پول به حسابم واریز نشده . لطفا راهنمایی کنید .

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به حجم بالای کنسلی و استرداد، ممکنه که کمی طول بکشه، اما مطمئن باشین که براتون واریز میشه و اگر نشد، به راحتی می‌تونین از بخش پشتیبانی پیگیری کنین.

      سالم و تندرست باشید 🙂

  74. من از صبح برای استرداد بلیطم دارم تلاش میکنم و متاسفانه با وجود اینکه پروازم رو قبل از 1 اسفند و در تاریخ 15 بهمن خریداری کردم، باز هم مبلغ جریمه 50 درصد هست، لطفا بلیط منو کنسل کنید و وجه رو هم به سرعت استرداد کنید که بتونم بلیط جایگزین بخرم

    1. سلام
      اخیرا بخشنامه‌ای برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده و گفته شده که «هزینه‌های مربوط به کنسلی بلیت سفر، تابع قوانین و مقررات ابلاغی از سوی دستگاه ذیربط (وزارت راه و شهرسازی» هست. وزارت راه هم هنوز بخشنامه رسمی و نهایی صادر نکرده.

    1. سلام دوست عزیز
      لینکی که براتون گذاشتم، آخرین اطلاعیه‌ها و اخبار در مورد ایرلاین‌ها و شرایط استرداد هست. اگه در مورد یک ایرلاین خاص خبری نیست به این معنیه که هنوز بخشنامه‌ای ندادن. ما لحظه به لحظه این موارد رو پیگیر هستیم و همیشه به روزیم.
      پیشنهاد میکنم چند ساعت یک‌بار این مطلب رو باز کنین تا به روز باشین

      https://www.alibaba.ir/mag/cvdm/

      اگر کمک دیگه‌ای هم از دست ما برمیاد، حتما بهمون بگین.

      سالم و تندرست باشین 🙂

    1. سلام دوست عزیز
      آخرین اطلاعیه‌هارو میتونین از لینک زیر بخونین. فقط لازمه بگیم که اگه در مورد یک ایرلاین خاص مطلبی ندیدین، به این خاطره که هنوز ایرلاین اطلاعیه رسمی منتشر نکرده. ما لحظه به لحظه پیگیر این مسائل هستیم.
      https://www.alibaba.ir/mag/cvdm/