زمان حراج در وان ترکیه

بهترین زمان حراج در وان ترکیه

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، برای خرید سوغاتی حتما به شهر وان بروید. وان یکی از شهرهای زیبا و دیدنی است که در حاشیه بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه قرار گرفته و طبیعت بکر آن مکان مناسبی برای تفریح و گردشگری و البته یک خرید حسابی است.

چون خرید کردن در پاساژهای بزرگ با قیمت‌های فوق‎العاده ارزان و تخفیف‌های ویژه به قدری هیجان انگیز است که به راحتی نمی‌توان از آن صرف نظر کرد. البته باید زمان حراج در وان ترکیه را بدانید، تا از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را ببرید.

از وان ترکیه چی بخریم؟
بهترین اجناس برای خرید در شهر وان لباس، بدلیجات، وسایل منزل یا کودکان و… است.
تاریخ بلک فرایدی در وان ترکیه چه زمانی است؟
تاریخ بلک فرایدی ۲۰۲۲ در شهر وان ترکیه ۲۵ نوامبر یعنی جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ است.
خرید از جمعه بازار وان ترکیه چطور است؟
برای خرید در جمعه بازار وان ترکیه بهتر است سراغ بازارهای محلی این شهر بروید. بهترین زمان حراج در وان ترکیه جمعه های هر هفته در بازارهای محلی مثل بازار سنتی وان در خیابان جمهوریت و بازار کاظم کارابکر است.

آیا زمان حراج در وان ترکیه را می‌دانید؟

بهتر است بدانید که زمان این تخفیف‌ها در تمامی فروشگاه‌ها با هم یکی نیست و در زمان‌ها و اعیاد خاص مانند روز مادر رخ می‌دهد. در زمان‌های تخفیف با زبان ترکی بر روی مغازه‌ها کلمه Indirim را می‌زنند؛ ولی اکثر فروشگاه‌ها با نزدیک شدن به کریسمس حراج خود را آغاز می‌کنند. معمولا این بازه زمانی از ۲۲ دسامبر یعنی اول دی ماه آغاز می‌شود و تا اوایل ژانویه، حدوداً ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

یادتان باشد حراج در وان ترکیه با نزدیک شدن به ماه ژانویه اوج می‌گیرد و بهترین زمان برای خرید لباس‌های زمستانی همین موقع است. میزان تخفیف‌ها در این محدوده زمانی بسیار بالاتر از بقیه روزهای سال است و معمولا همه اجناس حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف خواهد خورد.

بهترین زمان حراج در وان

ولی با وجود تمام این‌ها توجه داشته باشید که در این بازه زمانی قیمت هتل‌ها و محل‌های اقامتی نسبت به قبل، چندین برابر می‌شود. چون معمولا در آخر سال میلادی، هتل‌های ترکیه اتاق خالی ندارند و اگر هم داشته باشند، آن‌ها را با قیمت بسیار بالایی رزرو می‌کنند.

بهتر است بدانید که وان ترکیه در تابستان هوای گرم و خشکی دارد و در زمستان هوای بسیار سرد و برفی را می‌گذراند. پس بهتر زمان برای سفر به این شهر پاییز و بهار است زیرا دمای معتدل آن شما را کلافه نخواهد کرد.

حراج در وان ترکیه

 

اگر سفرتان به ترکیه به استانبول محدود می‌شود، مراکز خرید ارزانی را هم در استانبول می‌یابید که می‌توانید خریدی اقتصادی در آنها داشته باشید.

جمعه بازار وان ترکیه

اکثر کشورهای منطقه خاورمیانه فرهنگ و اخلاقیات مشابهی دارند. جمعه بازار یکی از فرهنگ هاست که اتفاقا طرفدارهای بسیار زیادی دارد. در ایران هر شهری برای خودش جمعه بازار یا شنبه بازار دارد، اما اگر می‌خواهید اجناس خارجی و ترکی را بخرید باید سراغ جمعه بازار در شهرهای ترکیه بروید. برای خرید در جمعه بازار وان ترکیه بهتر است سراغ بازارهای محلی این شهر بروید. بهترین زمان حراج در وان ترکیه جمعه های هر هفته در بازارهای محلی مثل بازار سنتی وان در خیابان جمهوریت و بازار کاظم کارابکر است.

جمعه سیاه یا بلک فرایدی در وان ترکیه

شهر وان معروف است به بازارهای خرید وفروش بسیار زیاد که اجناسش ارزانتر از تمام بازارهای ترکیه است. اجناس اصل از برندهای معروف را می‌توان در بازارهای این شهر یافت. اگر قصد زدن چند نشان با یک تیر را دارید پیشنهاد می‌کنم بی‌برو، برگرد زمان جمعه سیاه یا بلک فرایدی راهی وان ترکیه شوید. زمان حراج در وان ترکیه بهتر است بگوییم تمام بازارهای وان همین بلک فرایدی یا جمعه سیاه است. تاریخ جمعه سیاه ۲۵ نوامبر یا ۴ آذر است که در شهر وان یک هفته قبل شروع و در این تاریخ به اوج خود می‌رسد و چند روز بعد تمام می‌شود.

از بازارهای مدرن گرفته تا بازارهای سنتی همه اجناس خود را با ارزانترین قیمت ممکن می‌فروشند. برندهای اصلی که به‌جرئت می‌توان آن‌ها را از بهترین تولید کنندگان دنیا دانست.

بلک فرایدی در شهر وان ترکیه

نکات مهمی که برای خرید در وان ترکیه باید بدانیم

همان‌طور که گفتیم اگر بتوانید زمان مسافرت خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که با زمان حراج در وان ترکیه یکی باشد، بیشترین سود را از خریدهای خود می‌برید. اما با این حال قبل از سفر حتماً باید نکاتی را در نظر بگیرید تا کوچک‌ترین مشکلی متوجه شما نشود و هیچ چیزی نتواند ذره‌ای از لذت این سفر کم کند.

در این کشور به هیچ وجه همه پول خود را با لیر ترکیه معاوضه نکنید. در ترکیه صرافی‌های زیادی وجود دارد و شما در هر لحظه می‌توانید پول خود را به راحتی تبدیل کنید.

هر مسافر مجاز است، فقط مقدار معینی بار با خود داشته باشد. پس سقف مجاز بار را حتماً به یاد داشته باشید و در هنگام خرید مراقب باشید که خرید شما بیش از حد مجاز نشود، تا در گمرک به مشکل برنخورید. البته ممکن است در گمرک پاسپورت تعدادی از افراد را مهر معافیت سالانه بزنند و این امتیاز معمولاً شامل حال کسانی می‌شود که فقط در سال یک بار به این کشور سفر کرده‌اند.

هر فروشگاهی معمولاً نایلون‌ها یا بسته‌بندی مخصوص به خودش را دارد و خریدهای شما را درون آن‌ها می‌گذارند. شما باید خریدهای خود را به ساک یا چمدان منتقل کنید. چون زمان ارزیابی ماموران گمرک به آن‌ها حساس می‌شوند و در بعضی مواقع به شما اضافه بار هم می‌زنند. بنابراین اگر تمام خریدهای خود را در یک ساک قرار دهید، برای بازگشت به هیچ مشکلی برنخواهید خورد.

جالب است بدانید فروشندگان ترکی در شهر وان به تخفیف «تحفیف» می‌گویند. در واقع آن‌ها نمی‌توانند حرف «خ» را تلفظ کنند. یادتان باشد قبل از سفر روش‌های چانه زدن را به طور ماهرانه یاد بگیرید، تا بتوانید از فروشندگان آنجا، تخفیف‌های خوبی بگیرید. البته اگر قیمت محصولات آن‌ها شرکتی باشد، اصلا نمی‌توانید تخفیف بگیرید. یادتان باشد که حتماً در این شهر با فروشندگان بسیار چانه بزنید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید.

فروشندگان ترکی به هیچ وجه محصول فروخته شده را پس نمی‌گیرند. پس سعی کنید هیجان خود را کنترل کنید و بلافاصله در اولین مغازه خرید خود را انجام ندهید. بلکه به مغازه‌ها و فروشگاه‌های دیگر هم سری بزنید، تا فرصت کافی برای انتخاب داشته باشید و از خرید عجولانه خود احساس پشیمانی نکنید.

خرید در وان

اگر طرفدار خوراکی و مواد غذایی خوشمزه هستید، حتماً به فروشگاه‌های کارفورسا یا میگروس سر بزنید. اگر به این فروشگاه‌ها رفتید و کارت اعتباری به شما تعلق گرفت، حتماً آن را به همراه خود داشته باشید؛ چون ممکن است در خرید بعدی، تمام خرید شما به صورت رایگان انجام شود.

مردم این شهر به زیورآلات و کالاهای زینتی علاقه خاصی دارند. به همین خاطر در بازار به غیر از طلا و نقره، فلزهای زینتی دیگری مثل گوگرد، سرب و مس هم فروخته می‌شود. گفتنی است زمان حراج در وان ترکیه فروش این مراکز فروش چندین برابر می‌شود. بهترین جا برای خرید نقره سیاه قلم، بازار Atasoy Art است که در مرکز شهر وان قرار دارد. در مغازه‌های این بازار زیورآلات اورارتو به شکل گوشواره، گردنبند و انگشتر به زیبایی ساخته شده‌اند. پس اگر شما هم به این زیورآلات علاقه دارید، حتماً سری به این بازار بزنید. مطمئن باشید از آنجا دست خالی برنمی‌گردید.

یادتان باشد که حتماً به بازارهای محلی وان ترکیه هم بروید. چون بازار محلی آن از بافت قدیمی ساخته شده و دیدن آن خالی از لطف نیست. البته بعید است که از اینجا دست خالی برگردید. چون دیدن سوغاتی‌های رنگارنگ و ریز و درشت، مثل زیورآلات، قالی و قالیچه حسابی دلتان را می‌برد.

بهترین بازارها برای خرید بازار روس‌ها و بازار سنتی وان است که در خیابان جمهوریت قرار دارد. البته اجناس بازار کاظم کارابکر و مرکز خریدام وی‌ام وان هم از لحاظ قیمتی نسبت به بقیه بازارها ارزان‌تر است.

قیمت اجناس در شهر وان ترکیه

اگر بخواهیم دست به مقایسه بزنیم خرید اجناس مختلف مثل پوشاک وسایل منزل و… البته باتوجه به اینکه اجناس در چه کشوری تولید شده اند قیمت خوبی دارد. مثلا در شهر وان قیمت پوشاک ترکی به مراتب از پوشاک ترکی که در ایران فروخته می‌شود ارزانتر است یا وسایل منزل و وسایل مصرفی و… را میتوان با قیمت مناسبی نسبت به اجناس خارجی داخل کشور خرید.

حالا این شرایط را با زمان حراج در وان ترکیه تصور کنید. حراج هایی مثل عید فطر، کریسمس، بلک فرایدی، حتی جمعه بازار وان ترکیه و…. قیمت‌ها به‌صورت باورنکردنیی کاهش می‌یابد. پس بدون نگرانی البته با جست‌وجوی زیاد، زیرا فروشنده‌های وان معمولا اجناس را بیشتر از معمول قیمت می‌دهند برای خرید وسایل مورد نظرتان در وان ترکیه اقدام کنید.

بهترین زمان حراج در وان ترکیه

معروف‌ترین جا برای خرید پوشاک در وان ترکیه

معتبرترین و مهمترین فروشگاه این شهر برشکا (Bershka) نام دارد که از سال ۱۹۹۸ آغاز به کار کرده است. از آنجایی که معروف‌ترین سوغاتی وان ترکیه، لباس‌های برند است، باید به شما این نوید را بدهیم که تمامی برندهای معروف در این فروشگاه نمایندگی دارند. شما زمان حراج در وان ترکیه می‌توانید با خیال راحت پوشاک دلخواه خود را با بهترین قیمت‌ها بخرید.

جالب است بدانید که این فروشگاه به عنوان برند تازه‌ای از گروه اسپانیایی ایندیتکس شناخته می‌شود و در ۷۰ کشور دنیا نمایندگی دارد. از جمله این کشورها می‌توانیم به مالزی، آمریکا، دبی، کانادا، ایتالیا، تایلند، کره جنوبی و روسیه اشاره کنیم.

حراج در وان ترکیه

نمایندگی برندها در وان ترکیه

در تمامی مراکز خرید وان ترکیه برندهای معروفی مانند DEFACTO، MAVI، LC WAIKIKI، zara و غیره وجود دارند. قیمت آن‌ها نسبت به ایران مناسب‌تر است و اگر آن‌ها را مقایسه کنید، خودتان به صحت حرف ما پی می‌برید. پس با کمی گشت و گذار می‌توانید به این فروشگاه‌ها بروید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

جز نمایندگی‌های معروفی مثل زارا و ال سی وایکیکی، برندهایی مثل منگو و پولو و ای دی ال را نیز می‌توان در شهر وان یافت. این برندها مغازه‌های بزرگ یا فروشگاه‌هایی مخصوص خود در پاساژهای مدرن شهر وان دارند. اگر به‌دنبال خرید کردن زمان حراج در وان ترکیه، خصوصا جمعه سیاه هستید، بهتر است به‌جای برندهای ترکی سراغ همین برندهای غربی بروید.

برای خرید عمده در وان ترکیه به کجا برویم؟

برندهایی که در این کشور عرضه می‌شوند یا متعلق به خود ترکیه هستند یا از برندهای معروف دنیا نمایندگی دارند. از جمله فروشگاه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها به طور عمده خرید کنید عبارتند از:

  • چاینا برندز (Chinabrands)
  • کلاب فشن (Clupfashion)
  • علی بابا (Alibaba)
  • طاها گروپ (Tahagroup)
  • ممتک (Momteks)
  • کاردم (Kardem)

محل خرید لباس مجلسی در وان ترکیه

لباس مجلسی یک از آن گزینه‌هایی است که پیشنهاد می‌کنیم از خریدنش در وان صرف نظر کنیم. بدون در نظر گرفتن مسائل مالی، لباس های مجلسی ترکی نسب‌به لباس‌های ایرانی کمی متفاوت است. البته در پاساژهای مدرن و جدید شهر که قبلا هم معرفی شد می‌توانید مغازه‌هایی برای خرید لباس مجلسی بیابید.

در نهایت …

خرید کردن به معنی واقعی کلمه یکی از جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های هر سفر است، مخصوصا اگر با حراجی‌ها و تخفیف‌های شگفتانه همراه باشد. پس اگر قصد دارید به ترکیه بروید و آب و هوایی عوض کنید، خوب است سفرتان را به زمان حراج در وان ترکیه موکول کنید، تا ضمن خوش‌گذرانی بتوانید با یک خرید جانانه دلی از عزا دربیاورید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 دیدگاه

  1. الهه می‌گوید

    سلام میخواستم بدوتم تخفیفات فروشگاهای وان از چه تاریخی شروع وتا چه تاریخی تمام میشع؟

  2. رویا می‌گوید

    در مورد سفر زمینی از تهران به وان ترکیه. در فصل آبان پاییز. و‌ حراجی‌ها و سرما. و امکانات. لطفا راهنمایی کنید.

  3. مهسا می‌گوید

    چرا اطلاعات اشتباه میدین کجای شهر وان نمایندگی زارا برشکاو …داره؟؟؟

    1. avatar-image
      الینا الله بیگی می‌گوید

      سلام دوست عزیز. مرکز خرید zara van turkey address رو از لینک زیر می‌تونید پیدا کنید.
      https://www.google.com/maps/place/Van+AVM/@38.4928283,43.3914553,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x40127044439c1b77:0x3fa3f3c4e3301b1f!8m2!3d38.4928283!4d43.393644

    2. معصومه می‌گوید

      سلام/

      جامع و کامل بود /

      فقط یه سئوال ! بازار روزهای تعطیل هم دایره ؟

    3. مهران می‌گوید

      سمت حرم