121212121212

آیا هنوز هم می‌شود برای تماشای بازی‌های جام جهانی بلیط خرید؟

احتمال پیدا کردن بلیط جام جهانی چقدر است؟

حدود یک هفته از آغاز جام‌ جهانی قطر می‌گذرد و تماشاگران ایرانی همچنان برای خرید بلیط بازی‌های جام جهانی اقدام می‌کنند. سوال اینجاست که آیا هنوز هم می‌توان برای تماشای بازی‌های جام جهانی بلیط خرید؟

فرهاد دوایی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی می‌گوید: «باید برای افرادی که دنبال سفر به قطر و تماشای دیدارهای جام‌ جهانی هستند، هایاکارت صادر شود. از آنجا که روند صدور هایاکارت‌ها حدود یک ماه زمان می‌برد و در خلال بازی‌های جام‌ جهانی این زمان بیشتر هم می‌شود، در حال حاضر کسی نمی‌تواند برای تماشای بازی‌های جام‌ جهانی اقدام کند.»

بسیاری از گردشگران به دلایل مختلفی مانند مشکلات هایاکارت یا رزرو هتل، سفر خود را لغو کرده‌اند. علاوه بر این، ایرانی‌ها به‌خاطر بالابودن هزینه این سفر، چندان از خرید بلیط بازی‌های جام جهانی قطر استقبال نکرده‌‌اند.

به‌همین دلیل می‌توان گفت جای خالی برای حضور تماشاگران ایرانی وجود دارد و تنها مشکل، کمبود زمان برای صدور هایاکارت است.

هایاکارت نوعی کارت دیجیتالی است که برای تماشاگران رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صادر می‌شود. مسافر با استفاده از این کارت دیگر نیازی به ویزای قطر نخواهد داشت. این کارت در همه بخش‌های سفر مانند حمل‌ونقل و رزرو هتل کاربرد دارد و صدور آن حداقل ۳هفته زمان می‌برد.

فرهاد دوایی درباره نحوه صدور هایاکارت توضیحاتی داده و می‌گوید: «هرکسی می‌توانست به‌وسیله کردیت‌کارت، مسترکارت یا ویزاکارت از طریق سایت فیفا بلیط بازی‌های جام جهانی را بخرد تا براساس آن برای شخص هایاکارت صادر شود. سپس به طور جداگانه بلیط هواپیما بخرد و هتل رزرو کند. سفر با تورهای جام جهانی نیز به صدور هایاکارت بستگی دارد. زمانی که بلیط بازی تهیه نشده باشد، هایاکارت هم صادر نمی‌شود.»

بنابر صحبت‌های دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی، خرید بلیط‌ رقابت‌های جام جهانی در مشهد بسیار پایین‌تر از حد انتظار بوده است. به‌طوری‌که اگر کل بلیط‌های خریداری شده توسط ایرانی‌ها ۳۰هزار عدد باشد، فقط ۲۰۰ عدد از آن به مردم مشهد تعلق دارد.

دوایی همچنین به آژانس‌های منتخب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت همه شش آژانس برگزیده از شهر تهران هستند و آژانس‌های مسافرتی مشهد برای جام جهانی به‌طور مستقیم فعالیتی نداشتند.

فرهاد دوایی همچنین درباره هزینه‌های سفر به قطر توضیحاتی داده و گفت: « اگر کسی کردیت‌کارت داشته باشد و بخواهد از سایت قطری بلیط تهیه کند، یک پرواز رفت و برگشت حدود ۶ تا ۷میلیون تومان هزینه خواهد داشت؛ اما اگر بخواهد بدون کردیت‌کارت و سیستمی که آژانس‌ها از طریق آن اقدام به رزرو بلیط می‌کنند، خرید کند، باید حدود ۱۴میلیون تومان هزینه کند.»

متاسفانه بعضی از تماشاگران ایرانی با مشکلاتی مانند صدور هایاکارت و رزرو هتل روبه‌رو شده‌اند و آمار دقیقی از تعداد تماشاگران ایرانی که به قطر رفتند، در دست نیست.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.