08 jpg

شروع هفته صنایع ‌دستی و برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه استانی

برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته صنایع دستی

به مناسبت هفته صنایع دستی برنامه‌های مختلفی در استان‌های کشور برگزار می‌شود. ویدا توحدی مدیرکل توسعه و ترویج صنایع‌ دستی با اشاره به این موضوع در جمع خبرنگاران گفت از ۲۰ تا ۲۶ خرداد در تهران و در استان‌های دیگر بیشتر از ۳۰۰ مورد ویژه برنامه برگزار خواهد شد. در این زمان رئیس شورای جهانی صنایع ‌دستی به ایران می‌آید و مراسم خاصی به همین مناسبت در اصفهان برگزار می‌شود.

با نزدیک شدن به تاریخ ۲۰ خرداد که به‌عنوان روز جهانی صنایع‌ دستی ثبت شده، ویدا توحدی از نهایی شدن برگزاری برنامه‌های مختلف در چهار شهر ایران خبر داد. توحدی درباره این برنامه‌ها گفت: «نمایشگاه قابل توجهی در باغ چهل‌ستون برگزار می‌شود و از آنجا برای روز ۲۲ خرداد وارد استان اردبیل می‌شویم. اتصال شهر عنبران اردبیل به روستای عنبران محله در گیلان را داریم و به شهر گلیم می‌رویم و آنجا هم برنامه داریم.»

باتوجه‌به اینکه بسیاری از صنایع‌ دستی سنتی و کهن ایران با گذشت زمان با خطر فراموشی مواجه شده‌اند، بعد از ابلاغ رسمی معاون صنایع‌ دستی، آموزش این هنرهای بومی در شهرها و روستاهای مختلف به‌خصوص در روستاهای مرزی آغاز شده است.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع‌ دستی در ادامه صحبت‌هایش از ثبت جهانی شهرهای مختلف ایران به‌عنوان مراکز مهم صنایع دستی خبر داد. بنابر صحبت‌های توحدی، ۴ پرونده دزفول، رشت، کاشان و بحیری برای ثبت در شهرهای جهانی ارسال شده است.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.