سفر به مسکو بدون ویزا

سفر به مسکو با ویزای الکترونیکی و سفرهای گروهی بدون نیاز به ویزا

از دهم مرداد امسال (یک آگوست ۲۰۲۳) گردشگران ایرانی می‌توانند برای ورود به روسیه ویزای الکترونیکی دریافت کنند. همچنین به‌زودی براساس توافقات و با راه‌اندازی قابلیت سفرهای گروهی بدون نیاز به ویزا (visa-free group travel)، توریست‌های ایرانی می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا، در قالب گروه‌های گردشگری از مسکو دیدن کنند.

از مزیت‌های ویزای الکترونیکی در مقایسه با ویزای عادی می‌توان به عدم نیاز به مراجعه به سفارتخانه‌ها و کنسول‌ها اشاره کرد و برای دریافت این نوع ویزا تنها عکس دیجیتالی و اسکن صفحات حاوی اطلاعات گذرنامه موردنیاز خواهد بود. به‌منظور دریافت این ویزا، باید مسافران حداقل چهار روز مانده به سفر، به وب‌سایت وزارت امور خارجه روسیه مراجعه و درخواست خود را ارائه کنند. ویزای الکترونیکی ۶۰ روز از زمان صدور اعتبار داشته و با دریافت این ویزا گردشگران می‌توانند تا ۱۶ روز در روسیه اقامت داشته باشند. از تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲، شهروندان ۵۵ کشور از جمله ایران می‌توانند ویزای الکترونیکی خود را دریافت کنند.

سفر گروهی بدون نیاز به ویزا نیز به‌زودی در دسترس مسافران ایرانی خواهد بود. این توافقنامه به گروه‌های ۵ تا ۵۰ نفره اجازه بازدید از کشورها را بدون نیاز به ویزا خواهد داد.

اِوگِنی کُزلو، رییس کمیته گردشگری شهر مسکو در این‌باره گفت: «راه‌اندازی ویزای الکترونیکی و سفرهای گروهی بدون ویزا باعث جذب گردشگران بیشتری خواهد شد و مسکو نیز در حال بهبود زیرساخت‌های گردشگری است تا همزمان با افزایش گردشگران ایرانی، اقامت دلچسب‌تری را برای آن‌ها فراهم کند. همچنین همکاری‌های نزدیک و ثمربخش ما با شرکت‌های گردشگری ایران، سفرهایی جامع‌تر و مفرح‌تر را برای گردشگران فراهم خواهد کرد.»

گسترش فضاها و امکانات گردشگری از اهداف اصلی توسعه روابط توریستی متقابل بین ایران و روسیه است. اخیرا پیشنهادهایی هم برای ارتباط مستقیم بانکی و سیستم‌های پرداختی بین دو کشور ارائه شده تا مراودات مالی تسهیل پیدا کنند.

در حال حاضر بیش از ۱۸ پرواز هفتگی بین تهران و مسکو برقرار است و دو کشور نیز افزایش تعداد این پروازها را در دستور کار قرار داده‌اند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه

  1. Vahid می‌گوید

    سلام و احترام
    برای ویزای الکترونیکی بلیط رفت و برگشت لازمه یا فقط بلیط رفت کافیه؟
    سپاس