shakhesss

ماجرای کشف شمشیر هزارساله در لهستان چه بود؟

کشف شمشیر مرموز لهستانی

در حالی که کشف‌های باستان‌شناسی معمولاً در مناطقی مثل مصر یا یونان انجام می‌شود، یک کشف جالب در کف رودخانه‌ ویستولا در لهستان همه را شگفت‌زده کرده است. یک شمشیر باستانی با قدمت هزارساله که احتمال می‌رود به دوره وایکینگ‌ها تعلق داشته باشد، توسط کارگران در این منطقه کشف شده است.

زمانی که کارگران مشغول لایروبی رودخانه ویستولا بودند، به این شمشیر برخوردند و به‌خاطر شکل و شدت زنگ‌زدگی به قدمت آن پی بردند. این کشف مهم نشان می‌دهد که لهستان در گذشته نقطه مهمی برای فعالیت‌های فرهنگی و تجاری بوده است.

اهمیت کشف این شمشیر در این است که نه تنها به ما کمک می‌کند که تاریخ باستانی جوامع اروپایی را بهتر درک کنیم، بلکه ممکن است دستاوردهای جدیدی را در خصوص مهندسی و ساختار شیمیایی آن دوران برای ما فاش کند.

این شمشیر تیغه‌ محکم و متقارن و حکاکی‌های خاصی دارد که آن را به سلاح‌های شمال غربی اروپا شبیه می‌کند. حکاکی خاص این شمشیر، عبارت و نشان مخصوصی به زبان فرانکی است که قدمت آن را به قرون وسطای اروپا می‌رساند؛ با این حال همه‌ باستان‌شناسان موافق نیستند که این شمشیر متعلق به وایکینگ‌ها باشد.

خبر کشف شمشیر هزار ساله در لهستان یکی از حیرت‌انگیزترین و مهم‌ترین کشف‌های باستان‌شناسی بوده و قرار است بعد از ترمیم در موزه ووتس‌واوک لهستان به نمایش گذاشته شود.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.