1004 1

ماجرای آزادسازی قیمت بلیط هواپیما

آیا حکم صادره برای آزادسازی نرخ بلیط پرواز داخلی باطل می‌شود؟

قیمت بلیط هواپیما یکی از مهم‌ترین عوامل در هزینه سفرهای کاری و تفریحی است. قیمت بلیط روی انتخاب نوع سفر، بودجه سفر و… تاثیرات زیادی دارد. هرچند در حال حاضر بلیط هواپیما به صورت کنترل‌شده عرضه می‌شود و دولت روی افزایش قیمت‌ آن نظارت دارد، اما زمزمه‌هایی برای آزادسازی قیمت بلیط هواپیما وجود دارد.

همان‌طور که می‌دانید آزادسازی قیمت بلیط هواپیما به معنای افزایش قیمت‌های چشمگیر برای بلیط پرواز داخلی است.

اما به نظر می‌رسد برای جلوگیری از این افزایش قیمت تلاش‌هایی انجام شده است. وزیر راه و شهرسازی درباره مساله آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی گفت:

«وزارت راه و شهرسازی همه تلاش خود را می‌کند تا با پیگیری‌ از قوه قضاییه و سران قوا حکم آزادسازی نرخ بلیط پرواز داخلی را لغو و از افزایش بی‌رویه قیمت پروازهای داخلی جلوگیری کند.»

مهرداد بذرپاش در نشست سخنگوی دولت که با حضور رییس‌کل بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، درباره حکم نهایی آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی توسط دیوان عدالت اداری گفت:

«به طور کلی وقتی عرضه و تقاضای برای خدمات خاصی با هم تراز نباشد، نمی‌توانیم مدیریت قیمت نهایی را به بازار بسپاریم. ما از رییس قوه قضاییه و سرپرست ریاست‌جمهوری درخواست کرده‌ایم که برای جلوگیری از حکم آزادسازی قیمت بلیط پرواز داخلی تصمیم‌ها و اقدام‌های لازم را پیش ببرند.»

بذرپاش همچنین اشاره کرد در همین چند روز که حکم آزادسازی قیمت بلیط پرواز داخلی صادر شده، قیمت پروازهای داخلی رشد چشمگیری داشته است.  او همچنین گفت:

«از سرپرست ریاست‌جمهوری خواسته‌ایم این موضوع در جلسه سران قوا مطرح شود تا مصوبات لازم در دستور کار قرار گیرد و حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود.»

او با تاکید بر اینکه نباید به مردم ظلم شود، گفت:

«وقتی میزان تقاضا با عرضه ناسازگار است، دولت موظف است با نرخ‌گذاری، بازار مدنظر را تحت‌کنترل خود درآورد. در غیر این صورت شاهد مشکلات زیادی برای مصرف‌کنندگان خواهیم بود.»

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.