ahow

جشنواره اقوام و نمایشگاه صنایع دستی در سنندج

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سنندج

محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان در سنندج از ۱۶ تا ۲۱ مهر ماه میزبان چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و نمایشگاه تخصصی صنایع دستی غرب کشور (سوغات و هدایا) است.

با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سنندج، طاها سمیعی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: «این نمایشگاه، ششمین نمایشگاه تخصصی است که امسال برگزار می‌شود. ننمایشگاه صنایع دستی در سنندج با حضور استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان برپا شده و در ۵۷ غرفه، صنایع دستی و سوغات این این استان‌ها را به نمایش می‌گذارد.»

البته هم‌زمان با این نمایشگاه، جشنواره بزرگ اقوام ایرانی هم از ۱۶ مهر برگزار شده و شهروندان کردستانی می‌توانند از ۷۵ غرفه که سوغات استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اراک، اصفهان و همدان را عرضه‌ کرده‌اند، بازدید کنند. اجرای موسیقی اقوام ایرانی هم ازجمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

به گفته‌ فرهاد حامدی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد بستر مناسب برای ظهور استعدادها و هنرهای بومی و محلی عنوان است.

همچنین برگزاری این گونه جشنواره‌ها باعث انتقال فرهنگ و زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان محسوب می‌شود.

«نمایشگاه تخصصی صنایع دستی غرب کشور، سوغات و هدایا» تا روز جمعه ۲۱ مهرماه از ساعت ١۶ الی ٢١ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه

  1. سنندج قلب آذربایجان 💓💓 می‌گوید

    سنندج قلب آذربایجان 💓💓💓💓💓
    یاشاسین آذربایجان 💓💓💓
    یاشاسین سنندج‌سینان داش 💓💓