:اخ تاریخی ناصری

 کاربری کاخ تاریخی ناصری در شهرستانک تغییر نمی‌کند

بحث درباره کاربری کاخ ناصری

مجتبی عبداللهی استان‌دار البرز در نشستی که روز یکشنبه با موضوع بررسی روستای گردشگری شهرستانک برگزار شد، گفت: «کاربری کاخ تاریخی ناصری در این روستا تغییر نمی‌کند و این کاخ قدیمی با ماهیت اصلی خود آماده پذیرایی از گردشگران خواهد بود».

استان‌دار البرز در این نشست درباره‌ افزایش امکانات روستای شهرستانک صحبت کرد. بنابر گفته‌های او مرمت جاده برای دسترسی به این روستا، گاز رسانی، تقویت برق و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز به زودی برای شهرستانک اجرا می‌شود.

استان البرز شهرها و روستاهای مختلفی دارد که هر کدام بخشی از تاریخ را در دل خود جا داده است. بنابر صحبت‌های استان‌دار البرز قرار است تعداد زیادی از این آثار تاریخی مرمت و احیا شود تا هم صنعت گردشگری در این استان رونق بیشتری پیدا کند و هم از نظر اقتصادی برای بهترشدن کسب‌وکار مردم بومی گامی برداشته شود.

همچنین مجتبی عبداللهی در صحبت‌های خود به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: «برای مرمت و احیای آثار تاریخی این استان می‌توان از بخش خصوصی استفاده کرد و باید بستری برای حمایت از این بخش ایجاد شود».

کاخ ناصری در روستای شهرستانک قدمتی بیشتر از ۲۰۰ سال دارد و به دوره قاجار مربوط می‌شود. این کاخ به دستور ناصرالدین شاه به عنوان کاخی ییلاقی برای سفرهای کوتاه او در تابستان ساخته شده بود. مرمت و احیای کاخ ناصری در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار شده و خوشبختانه این کاخ تاریخی در حال بازسازی است.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.