فرودگاه کیش

ترمینال فرودگاه جدید کیش به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود

ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش که حدود ۱۱ سال از زمان شروع به ساخت آن می‌گذرد، حالا در مرحله پیش بهره‌برداری و فعالیت آزمایشی است. تاسیسات مکانیکی، الکترونیکی و ساختمان ترمینال مسافربری جدید فرودگاه، تکمیل شده است و این ترمینال پس از تکمیل آزمایش‌های لازم و کسب استاندار‌های خاص به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

مساحت زمین این ترمینال ۲۵ هکتار و زیربنای ساختمان آن ۴۹هزار مترمربع است. با بهره‌برداری کامل از ترمینال جدید فرودگاه بین‌ المللی کیش، ظرفیت پذیرش این فرودگاه از سالانه ۲ میلیون مسافر به ۶ میلیون افزایش پیدا می‌کند.

رحیم سرهنگی، مدیرعامل منطقه آزاد کیش درباره ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش گفت: « این فرودگاه ظرفیت انتقال پروازی مسافران در جزیره کیش را چندین برابر افزایش می‌دهد. با توجه به شرایط جغرافیایی کیش،‌ ارتقاء حمل و نقل هوایی در این جزیره نقش به‌سزایی در توسعه اقتصادی آن ایفا خواهد کرد.»

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با یادآوری بهبود روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: « دیپلماسی موفق دولت سبب احیای روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس شده که با ایجاد زیرساخت‌های لازم باید از این فرصت نهایت بهره‌برداری را برای توسعه منطقه داشت.»

سرهنگی همچنین دستور رفع مشکلات احتمالی در پذیرش مسافر در این فرودگاه را صادر کرد و بر آمادگی تمام کارکنان این مجموعه برای بهره‌برداری کامل از ترمینال جدید فرودگاه کیش تاکید کرد.

سعید پورزادی، معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با بازدید از این ترمینال گفت: «برای احداث مکانیزه‌ترین فرودگاه کشور در کیش بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.»

۱۲ فروردین ۱۴۰۲ پروازهای ورودی به این فرودگاه آغاز شده و بیشتر از ۲ هزار مسافر از طریق این فرودگاه وارد کیش شده‌اند. مجوز اولین پرواز خروجی از این فرودگاه هم در سال‌روز ولادت امام رضا(ع) به‌مقصد مشهد مقدس اخذ و این پرواز با موفقیت انجام شد.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش درباره انتقال کامل ظرفیت سفرهای داخلی از ترمینال قدیم به ترمینال جدید گفت: « سفرهای داخلی با یک شیب ملایم در حال انتقال به ترمینال جدید است. با تامین اعتبار در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و بازسازی ترمینال قدیم فرودگاه کیش، این ترمینال به‌طور کامل در اختیار پروازهای خارجی قرار خواهد گرفت.»

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.