کیش و تفریحات دریایی

خدمات کلوپ‌های دریایی به گردشگران کیش، ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد

وضعیت خدمات تفریحی کلوپ‌های دریایی کیش چطور است؟

مدیرعامل جامعه کلوپ‌داران کیش، این کلوپ‌ها را پاشنه آشیل گردشگری کیش اعلام کرد و از افزایش ۳۰  درصدی ارائه خدمات تفریحی به مسافران، خبر داد.

به گزارش مجله گردشگری علی بابا و به نقل از خبرگزاری ایلنا، علی اقتصاد مدیر عامل جامعه کلوپ‌‌داران کیش، در نشستی صمیمانه را با سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و اعضای هیئت مدیره‌های جامعه بازاریان و بازرگانان، جامعه کلوپ‌داران دریایی و بازارهای کیش در شامگاه یکشنبه ۲۱ آذر در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش دیدار کرد.

او در این نشست اعلام کرد بیانیه گام دوم انقلاب در دولت جدید در حال اجراست. همچنین وعده داد سازمان منطقه آزاد کیش، مشکل تامین سوخت شناورهای کلوپ‌های دریایی کیش را پیگیری خواهد کرد.  اقتصاد گفت عدم ثبت شناورهای کلوپ‌ها، توقف در پروسه‌ اداری و همچنین عدم انعقاد قراردادهای کلوپ‌ها باعث می‌شود مشکلات تامین سوخت برای این مجموعه‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

علاوه‌براین مشکلات کلوپ‌داران را در ملاقات مردمی با سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و گفت نشستی با اعضای جامعه کلوپ‌داران برگزار خواهد شد و کارشناسی اجاره‌بها توسط تیمی سه نفره از کارشناسان برای تعیین نرخ جدید، صورت خواهد گرفت.

مدیر کلوپ داران کیشوی اظهار امیدواری کرد با بستن قرارداد، مشکلات دیگر هم بررسی و حل می‌شود. چون درحال‌حاضر بعضی از کلوپ‌ها بدون داشتن مجوز رسمی، مشغول فعالیت هستند و این موضوع باعث می‌شود مشکلاتی مانند عدم‌دریافت کد شیما برای تامین سوخت این کلوپ‌ها به وجود آید.

مدیرعامل جامعه کلوپ‌داران کیش عنوان کرد اگر کلوپ‌داران آسیب ببینند، در واقع گردشگری جزیره آسیب خواهد دید. همچنین کلوپ‌های تفریحات دریایی را پاشنه آشیل گردشگری کیش معرفی کرد و گفت اگر کلوپ‌ها تعطیل شوند، با کاهش شدید مسافر روبه‌رو خواهیم شد. این کاهش مسافر را در دوران شیوع کرونا هم تجربه کرده‌ایم.

علی اقتصاد عنوان کرد که ۳۰ کلوپ تفریحات دریایی کیش در جزیره وجود دارد که از این تعداد، تنها ۲۳ کلوپ در حال فعالیت هستند.

علاوه‌براین، مدیرعامل جامعه کلوپ‌داران کاهش محدودیت‌های کرونایی را در ظرفیت پذیرش گردشگر اعلام کرد و گفت به دلیل عدم‌بستن قرارداد که امنیت شغلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همچنین بضاعت اندک کلوپ‌داران به دنبال افزایش هزینه‌ها، هیچ یک از آنها موفق نشده‌اند تجهیزات خود را نوسازی کنند.

تفریحات دریایی کیشعلی اقتصاد تصریح کرد که برای حل مشکل تامین سوخت شناورهای کلوپ‌های دریایی کیش، جلسات متعددی با سازمان بنادر و کشتیرانی برگزار شده است. بنابر این جلسات مقرر شد که با تاییدیه معاونت حقوقی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، این امکان به وجود آید که کلوپ‌‌داران با ثبت‌نام در سامانه صدف، بتوانند سهمیه شناورهای دریایی خود را دریافت کنند.

کلوپ‌ها و مراکز تفریحی دریایی کیش، خدمات و تفریحاتی مانند غواصی، آموزش غواصی، اسکی روی آب، جت‌اسکی، گشت با قایق تندرو و گشت تفریحی در اطراف جزیره، آکواریوم شناور، ماهیگیری تفریحی، فلای‌بورد، فلای‌جت، شاتل و بنانا و … را به گردشگران ارائه می‌دهند. امکانات بیشتر این کلوپ‌ها مشابه است و از ساعت ۹ صبح تا غروب آماده خدمت‌رسانی به گردشگران هستند.

 

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.