01 jpg

گردشگری الکترونیک بهترین مسیر برای پیشرفت صنعت گردشگری

برای رشد و توسعه گردشگری ایران چه باید کرد؟

احتمالا خیلی‌ها با شنیدن عبارت گردشگری الکترونیک آن را با گردشگری مجازی اشتباه می‌گیرند. البته برای استفاده از هر دو مورد باید زیرساخت‌های مناسبی مثل اینترنت در دسترس افراد قرار بگیرد.

گردشگری الکترونیک به معنی استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات برای سر‌وسامان‌ دادن بخش‌های مختلف سفر و گردشگری مثل خرید بلیط، رزرو هتل، انتخاب تور گردشگری و… است که برای مخاطب اسباب سفر راحت‌تری را فراهم می‌کند.

مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری‌ شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: «یکی از موضوعاتی که موسسه توسعه گردشگری در شهر به آن پرداخته، راه‌اندازی بخش گردشگری الکترونیک است.»

این موسسه که از سال ۸۰ با تایید وزارت کشور شروع به کار کرد، در دو بخش پژوهشی و اجرایی فعالیت می‌‌کند.
سهام‌دار عمده موسسه توسعه گردشگری، سازمان همیاری شهرداری‌هاست و به دو بخش کلان و میان مدت تقسیم می‌شود.

محمد غفران، مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری‌ شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: «بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری استان، ایجاد درآمد پایدار برای موسسه و شهرداری‌ها، برقراری ارتباط موثر با سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌های ایرانی و خارجی از اهداف کلان این موسسه است. ارائه خدمات اقامت و اسکان، حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌‌دستی و برگزاری همایش و سمینار هم از اهداف میان‌مدت موسسه توسعه گردشگری در نظر گرفته شده است.»

بنابر صحبت‌های محمد غفران، این موسسه فعالیت‌های تخصصی مختلفی در زمینه گردشگری انجام می‌دهد و اقدامات بسیاری در تامین زیرساخت‌ها و اقامت گردشگران انجام داده است.

یکی دیگر از فعالیت‌های این موسسه برگزاری تورهای مختلف گردشگری شهری بوده که احتمالا با استقبال خوب مردم روبه‌رو می‌شود.

بنابر گفته‌های محمد غفران درباره توسعه گردشگری روستایی، برنامه‌های آموزشی مختلفی با موضوع گردشگری برای دهیاران برگزار شد. این برنامه‌ها که شامل کلاس‌ها و سفرهای آموزشی بوده، بر موضوع کسب درآمد پایدار از صنعت گردشگری تاکید داشته است.

با توسعه گردشگری الکترونیک می‌توان شاهد رشد و پیشرفت صنعت گردشگری و بهبود شرایط اقتصادی در مناطق شهری و روستایی بود.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.