جام جهانی قطر

دستگاه‌ها برای برطرف کردن مشکلات زیرساختی جذب گردشگران جام‌جهانی قطر دست به کار می‌شوند

وضعیت ایران برای جام جهانی قطر چگونه است؟

سومین نشست کارگروه ویژه جذب تماشاگران از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر برگزار شد. در این نشست همه دستگاه‌های مرتبط برای جذب گردشگر اعلام آمادگی کردند. همچنین ایران، بر اجماع برطرف کردن مشکلات زیرساختی مربوط به جذب گردشگر، معرفی شد.

به گزارش مجله گردشگری علی بابا و به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در راستای بررسی برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های مختلف برای آنکه از ظرفیت جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر حداکثر بهره‌برداری صورت بگیرد، سومین نشست کارگروه ویژه جذب تماشاگران صبح روز ۱۶آذرماه در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

در این نشست علی‌اصغر شالبافیان معاون‌گردشگری کشور، محمود ادیب مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه و اعضای عالی این کارگروه حضور داشتند.

شالبافیان بیان کرد که معرفی ایران و جذب گردشگر را می‌توان رویکرد اصلی این رویداد در نظر گرفت. او همچنین عنوان کرد که رویکرد قالب، میزبانی گردشگران و معرفی ایران خواهد بود که با توجه به چارچوب‌های اعلام شده قطر و مقررات فیفا برای میزبانی کمپ‌ها اتخاذ شده است.

جام جهانی قطرشلبافیان تاکید کرد که ایران باید در صدر اولویت‌ها قرار بگیرد و معرفی ایران به عنوان یکی از مقاصد نزدیک به کشور میزبان می‌تواند فرصت خوبی برای مقابله با ایران‌هراسی باشد.

او همچنین به اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌های ذیربط اشاره داشت و گفت که باید از این فرصت برای اجماع دستگاه‌های مرتبط استفاده کرد. در غیر این صورت، نتیجه مثبتی برای ایران حاصل نخواهد شد. شالبافیان افزود با توجه به مذاکرات با دکتر محمد، دکتر سجادی و همکاران در وزارت امور خارجه، دریافتیم که برای استفاده از ظرفیت بین همه دستگا‌ه‌ها، شرایط مساعدی پیش آمده است.

معاون‌گردشگری کشور عنوان کرد که بسته‌های گردشگری از سوی سایر دستگاه‌ها ارائه خواهد شد که منوط بر ‌آماده‌سازی برخی زیرساخت‌هاست. دستگاه‌هایی که وظیفه آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران را به عهده دارند، باید علاوه بر پیگیری موضوعات مربوطه، آنها را به شورا گزارش دهند.

او همچنین خاطرنشان کرد که در صورت رفع مشکلات زیرساختی و رسیدن به یک جمع‌بندی کلی، امکان طرح این موضوع به‌عنوان یک‌ پروژه ملی وجود خواهد داشت.

شالبافیان عنوان کرد سازمان هواپیمایی کشور در حال پیگیری افزایش تعداد پروازها با کشور قطر است. علاوه‌براین شناسایی ظرفیت شرکت‌های داخلی و بررسی موضوعات مربوط به صنعت هوانوردی، پشتیبانی و تامین سوخت کشتی‌های کروز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آن را به عهده دارد، از دیگر امور در حال پیگیری است.

جام جهانی قطروزارت امورخارجه تسهیل صدور روادید را تایید می‌کند

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه اعلام کرد که این رویداد فرصتی برای مقابله با ایران‌هراسی و شکستن تحریم‌ها خواهد بود. همچنین آمادگی کامل کشور را برای  ورود متقاضیان اعلام کرد و گفت مشکلی از سوی وزارت امورخارجه وجود ندارد.

ادیب اشاره کرد که باید از ظرفیت ۶ میلیون ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد و باید از این فرصت برای فعال کردن شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بهره برد.

او همچنین درباره صدور ویزای رایگان برای گردشگران ترکیه و امارات گفت که باید تابعیت هر فرد را در نظر گرفت. افراد از کشورهای مختلفی متقاضی هستند و صدور ویزای رایگان برای یک کشور ممکن است تبعاتی به همراه داشته باشند. به همین دلیل صدور ویزای ارزان‌قیمت منطقی‌تر و معقول‌تر به نظر می‌رسد.

ایران برای صدور ویزای فرودگاهی آماده است

ادیب، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در سخنان خود از آمادگی وزارت امور خارجه برای افزایش تعداد پرسنل در فرودگاه برای صدور ویزای فرودگاهی خبر داد. همچنین افزود برای استفاده از ظرفیت سفارت ایران در قطر، درخواستی مکتوب مبنی بر صدور ویزای فرودگاهی به وزارت امور خارجه اعلام شود.

جام جهانی قطرمهم‌ترین عامل برای استفاده از کشتی‌های کروز، سوخت یارانه‌ای است

مهدی فرهانی، معاون اداره کل امور دریایی سازمان بنادر، در رابطه با استفاده از ظرفیت کشتی‌های کروز بیان کرد که سازمان بنادر کشور از زیرساخت‌های مناسب برای پهلوگیری کشتی‌ها برخوردار است و می‌تواند خط کروز بین قطر و بندر بوشهر را به یکدیگر متصل کند.

اما مهم‌ترین عامل که باید برای راه‌اندازی این خط کروز در نظر گرفت، تخصیص سوخت یارانه‌ای است که باید با کمک و پیگیری شرکت ملی فراورده‌های نفتی مرتفع شود.

قطر از ایران درخواست بسته‌های متنوع گردشگری دارد

سلامت، معاون وزارت نیرو نیز اشاره کرد که با طرف قطری در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر، مذاکره‌ای انجام شده است. قطر برای مذاکره و همکاری آمادگی خود را اعلام کرده و رویکرد مثبتی برای تسهیل جذب گردشگر و تبلیغات دارد. سلامت افزود که قطر از ما درخواست کرده تا بسته‌ها و تورهای متنوعی را ارائه دهیم.گجام جهانی قطر

در این کارگروه ویژه جذب تماشاگران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، که روز ۱۶ آذرماه برگزار شد، شورای مناطق آزاد تجاری‌ صنعتی و ویژه اقتصادی، معاونت امور کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور، سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.