ششششصصص

ضرغامی: امکان سفر ۵۰ درصد مردم دنیا به ایران، بدون نیاز به ویزا!

لغو یک طرفه ویزا با ۳۳ کشور و سفر بدون ویزا به ایران برای نیمی از مردم جهان

روز دوشنبه ۲۳ بهمن، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشت، با اشاره به کارنامه و عملکرد موفق دولت سیزدهم در حوزه گردشگری گفت: «در دو سال گذشته ده‌ها کار ریز و درشت در حوزه گردشگری انجام شده است، شاید مهمترین و اولین کاری که در این دولت انجام شد از سرگیری صدور ویزا گردشگری (آبان ماه ۱۴۰۰) بود که از زمان شیوع کرونا حدود ۲۰ ماه متوقف شده بود.»

ضرغامی در ادامه صحبت‌هایش درباره لغو روادید برای گردشگران خارجی گفت: «در آخرین تصمیمی که دولت اتخاذ کرده است، لغو ویزا یک طرفه با ۳۳ کشور به تصویب رسید که با همکاری وزارت امور خارجه این مصوبه از ۱۵ بهمن ماه جاری برای ۲۸ کشور دنیا اجرایی شد. در حال حاضر با تصمیمات اتخاذ شده در حوزه لغو روادید با کشورهای مختلف، این امکان وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد جمعیت دنیا، بدون دریافت روادید و فقط با خرید یک بلیط به ایران سفر کنند و جاذبه‌های گردشگری کشور را ببینند.»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره استفاده از پتانسیل بالای صنعت گردشگری در ایران گفت: «فعالان حوزه گردشگری با عشق، علاقه و انگیزه در این بخش کار می‌کنند. اعتقاد ما بر این است که اگر حال گردشگری خوب باشد چون حوزه پیشران است می‌تواند در بهبود حال سایر بخش‌ها نیز موثر باشد.»

لغو ویزا

ضرغامی همچنین در پایان صحبت‌هایش گفت: «در حوزه‌های دیگر رقم‌های چند همتی هزینه می‌شود، اما در حوزه گردشگری با رقم‌های کوچک می‌توان گشایش‌های بزرگ ایجاد کرد. تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری افتتاح خواهد شد که ۱۷ پروژه آن، هتل پنج‌ستاره خواهد بود. از رئیس‌جمهور درخواست دارم عنایت همیشگی خود را به گردشگری بیشتر کنند.»

در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد هم حضور داشت و درباره صنعت گردشگری جهانی گفت: «امروز برای استقبال از یک مراسم پرشور دور هم جمع شده‌ایم. آخرین آمار سازمان گردشگری ملل متحد امیدوارکننده است. آمار گردشگری جهان به ۸۴ درصد قبل از شیوع کرونا رسیده است و گردشگری جهان در مسیر بازیابی قرار دارد. در دسامبر و اکتبر میزان گردشگران ایران ۵ درصد بیشتر از زمان مشابه قبل از شیوع کرونا بوده است که جای خوشحالی دارد.»

همچنین پولولیکاشویلی با تبریک انتخاب روستای کندوان به‌عنوان یکی از بهترین روستاهای گردشگری جهان گفت: «روستاهای زیادی در ایران ظرفیت جهانی شدن را دارند و ما برای کمک به این روستاها آماده‌ایم.»

در این نمایشگاه که در ۲۰ سالن و ۶۰ هزار مترمربع و با ۹۸۲ غرفه در ۳۰ هزار مترمربع غرفه‌سازی شده، نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از ۱۱ کشور جهان شامل روسیه، تایلند، ترکیه، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمبابوه، مالزی، اندونزی، تانزانیا و سریلانکا و… شرکت کرده و پاویون اختصاصی دارند.

فعالیت هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تا ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.