علی بابا و آژانس ها

برنامه توسعه امکانات علی‌بابا برای تعامل با آژانس‌ها

مجید حسینی‌نژاد از برنامه‌های توسعه خود می‌گوید

طی برگزاری همایشی با حضور آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌داران، علی‌بابا از تسهیلاتش برای تمامی آژانس‌های کشور برای فروش محصولات گردشگری رونمایی کرد.

رشد تجارت آنلاین در ابتدای شکل‌گیری باعث بروز تضادهای بسیاری در منافع کسب‌وکارها شد..این در حالی است که با گذر زمان و نمایان‌شدن نیازهای جدید از دل نیازهایِ بدیعِ تعریف‌شده، تعامل بازیگران سنتی و نوین به‌مرور اهمیت بیشتری پیدا کرد. شرکت علی‌بابا که پس از پیدایش همه‌گیری کرونا به‌طور جدی سیاست‌های خود را به هدف اطمینان‌بخشی به شرکای تجاری‌اش به‌روز کرده است، طی مراسمی در هتل پارسیان آزادی از موفقیت‌های این تعامل و برنامه‌های آینده‌اش گفت.

علی بابا و آژانس ها

ایجاد مارکت‌پلیس این شرکت (پلتفرمی که در آن فروشندگان حقیقی و حقوقی مختلف می‌توانند به‌صورت آنلاین محصولات و خدمات خود را بفروشند) یکی از اقداماتی است که موجب تعریف اشتراک منافع بین بازیگران صنعت گردشگری شده است، تا‌جایی که آژانس‌ها قادر می‌شوند ضمن بهره‌گیری از کاربران میلیونی علی‌بابا، هزینه‌های جاری خود نظیر بازاریابی، فروش و نیروی انسانی را به‌شدت کاهش داده و فروش محصولات خود (تور و بلیط و هتل) را  به‌طرز چشمگیری افزایش دهند.

مجید حسینی‌نژاد، مدیرعامل علی‌بابا در جریان این مراسم گفت: «افتخار می‌کنیم که به‌عنوان رهبر بازار گردشگری کشور، با ایجاد زیرساخت‌های تعاملی باعث رونق کسب‌وکارهای سنتی و از آن مهم‌تر، شکل‌گیری کسب‌وکارهای بسیاری در مجموعهعلی‌بابا  آن‌هم در دورانِ رکودِ کرونا شده‌ایم. خوشبختانه امروز آژانس‌های کوچک در تهران و حتی مناطق دورافتاده کشور با استفاده از تور گردشگردی علی‌بابا روزبه‌روز در حال ترقی‌اند و فروش فراوانی دارند و تیم خود را توسعه می‌دهند. ما هرلحظه به فکر فراهم‌کردن امکانات بیشتری برای شرکای تجاری خود هستیم تا به بهره‌وری و سوددهی بیشتر برسند.»

علی بابااو با برشمردن بعضی از امکانات طراحی‌شده تا به امروز افزود: «برای ‌مثال یکی از ویژگی‌های زیرساختی تعاملی تعریف‌شده، ارتباط بی‌واسطه آژانس‌ها با کاربران علی‌باباست. ما با آگاهی برند بالای ۸۰درصدی در جامعه، آن‌ها را قادر می‌سازیم تا در رقابت برای جذب مسافر، امکان موفقیت بیشتری داشته باشند. علاوه‌براین امکانات پیش‌فرض وب‌سایت علی‌بابا نظیر بسته‌های تشویقی و هدیه‌های ویژه برای مسافران، به‌صورت رایگان در اختیار آنهاست. دغدغه بعدی آن‌ها محدودیت در قدرت مانور مالی و فرایند تسویه بود که پس از مطالعات بسیار و با ایجاد زیرساخت‌ها، پرداخت اعتباری و چندمرحله‌ای را تعریف کردیم تا این موضوع مانعی برای فروش و پیشرفت آژانس‌ها نباشد»

به گفته این شرکت، زیرساخت‌های اشاره‌شده به‌دلیل تسهیل فرایندهای جاری آژانس‌ها در فروش تورهای داخلی و خارجی، در مدت‌زمان اندک راه‌اندازی شده با استقبال جدی همراه شده است، تاجایی که ۱۳۵ آژانس فعال این شرکت در بخش‌های مختلف تاکنون میزان فروشی چشمگیر تا ۷ برابر مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده‌اند. استفاده از ظرفیت ایرلاین‌ها و هتل‌ها و نیز ارائه قیمت‌های ویژه بدون دریافت کمیسیون‌های موجود، از دیگر تسهیلات علی‌بابا در طول یک سال گذشته بوده است.

علی بابابه نظر می‌رسد علی‌بابا در راستای تعهد خود مبنی بر «توانمندسازی جامعه برای تجربه شایسته سفر»، در حال تعریف قدم‌های متفاوتی با شرکای تجاری خود است تا با تسهیل‌گری در پروسه‌ها، آن‌ها را به‌سمت تمرکز صرف بر کیفیت خدمات سوق دهد. نکته‌ای که بی‌شک در درازمدت موجب کاهش تدریجی قیمت‌ها، رقابتی‌شدن بازار و درنهایت رضایت مشتری خواهد شد.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.