یکی از رایجترین دلایل تماسهای مشتریان با مرکز تماس این است که مسافر از کیفیت خدمات و امکانات اتوبوس راضی نبوده و یا یک تخلف را مشاده کرده که در نهایت، باعث شده تجربه خوبی از سفر نداشته باشد و حالا دنبال گوشی شنواست تا شکایتش را بگوید. خب شما میدانید در چنین شرایطی باید به کجا شکایت کنیم؟ اگر نمیدانید این مقاله از مجله گردشگری علیبابا را بخوانید چون ممکن است در آینده شما هم در چنین موقعیتی قرار بگیرید.
اصلا در مورد چه موضوعاتی مسافر حق شکایت دارد؟
به نظر شما هر چیزی که باب میل مسافر نباشد میتواند در شکایت بیاید؟ قاعدتا خیر؛ نکته مهم این است که شکایت شما حتما باید صحت داشته باشد تا مسئولین به آن رسیدگی کنند. برای همین هم موضوعات مشخصی برای شکایت کردن تعیین شده که در حین ثبت شکایت، باید یکی از آنها را انتخاب کنید. این موضوعات را در ادامه برای شما فهرست کردهایم:
- استعمال دخانیات داخل اتوبوس
- بارگیری و تخلیه بار در حضور مسافرین در حین سفر
- برخورد نامناسب کارکنان شرکت، مهماندار و راننده
- پخش و نمایش محصولات سمعی و بصری غیرمجاز
- پیاده کردن مسافر در مقاصد تعیین نشده
- تاخیر بیش از اندازه در آغاز سفر
- تخلفات رانندگی
- توقف بیمورد و تکراری در حین سفر
- جابجا کردن مسافر بر خلاف شماره صندلی بلیط
- جا گذاشتن مسافر بین راه
- جمعآوری بلیط از مسافران قبل از حرکت
- خستگی و خوابآلودگی راننده
- رفتار نامتعارف رانندگان در حین سفر
- سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت
- صدور بلیط دستنویس و عدم صورت بلیط مکانیزه
- عدم استرداد وجه بلیط
- عدم استفاده کارکنان، خدمه و راننده از لباس مناسب
- عدم تطابق نوع اتوبوس ثبت شده در بلیط با واقعیت
- عدم تعهد نسبت به بار مسافر
- عدم تکمیل مندرجان در بلیط
- عدم توزیع آب در ظروف یکبارمصرف
- عدم توقف برای نماز
- عدم توقف در مسیر (هر سه ساعت یکبار) برای استراحت
- عدم توقف مناسب جهات انجام فرایض و صرف غذا
- عدم جایگزینی به جای وسایل مانده در راه
- عدم درج نام شرکت مسافربری روی اتوبوس
- عدم رعایت ایمنی و حمل توشه غیرمجاز
- عدم رعایت بهداشت توسط راننده و خدمه سفر
- عدم رعایت خط سیر مطابق مبدا و مقصد
- عدم رعایت نظافت داخل خودرو
- عدم سلامت فنی خودرو
- عدم صدور بلیط در مبدا سفر
- عدم صدور بلیط بین راهی
- عدم صدور بیجک توشه غیرهمراه مسافر
- عدم نصب برچسب شمارهدار روی توشه مسافر
- عدم نصب مشخصات رانندگان و پلاک وسیله و شماره شرکت
- مسافرگیری در اطراف پایانههای مسافربری
- مسافرگیری غیرمجاز حین سفر
- نداشتن وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب
- نرخ بلیط، خرید اینترنتی بلیط
- نقص فنی خودرو
حالا کجا باید شکایت کنیم؟
برای مسافرین که در مورد سفر با اتوبوس شکایت دارند سامانه خاصی در نظر گرفته شده که به آن «سامانه ثبت شکایات ۱۴۱» میگوییم. در این سامانه شما باید اطلاعات شناسنامهای خودتان، اطلاعات و مشخصات سفرتان و نیز شکایتی که دارید را وارد کنید تا توسط مسئولین بررسی شود.
در بخش بعدی نحوه ثبت شکایت در سامانه ۱۴۱ را به صورت تصویری و قدم به قدم برای شما آماده کردهایم.
راهنمای تصویری ثبت شکایت در سامانه ۱۴۱
کافی است مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید تا شکایت شما در عرض چند دقیقه ثبت شود.
قدم اول
در قدم اول باید وارد سامانه ثبت شکایت ۱۴۱ شوید. وقتی وارد شدید، دو گزینه پیش روی شماست: شکایت و پیگیری. روی گزینه شکایت بزنید.
قدم دوم
در این بخش دو گزینه پیش روی شماست: سفر مسافری و سفر باری. روی گزینه «مسافری» کلیک کنید.
قدم سوم
حالا که در قدم قبلی روی گزینه مسافری زدید، این سه گزینه برای شما نمایش داده خواهد شد: «مسافر هستم»، «تعاونی هستم» و «راننده هستم». حالا روی گزینه «مسافر هستم» بزنید.
قدم چهارم
برای ثبت شکایت در سفرهای مسافری، در قدم قبلی روی گزینه «مسافر هستم» زدید. حالا باید این پنجره برای شما نمایش داده شود. تمام اطلاعات درخواست شده را به درستی وارد کنید. دقت داشته باشید که تمام فیلدهایی که ستاره قرمز دارند باید پر شوند. همچنین برای گزینه «موضوع مورد نظر» نیازی به تایپ کردن نیست، بلکه باید یکی از موضوعات تعیینشده را انتخاب کنید.
حالا کمی صفحه را پایین بیاورید تا در ادامه، در بخش «شرح شکایت»، توضیح مختصر و دقیقی از شکایتتان را بنویسید. همچنین اگر از شکایتتان عکس دارید، روی نوشتههای «انتخاب کنید» در بخش آبی زده و عکس مد نظر را بارگذاری کنید. در نهایت عبارت امنیتی را وارد کرده، تیک گزینه «صحت اطلاعات درجشده» را زده و شکایت را با کلیک روی دکمه سبز رنگ، ثبت کنید.
مشکلتان حل شد؟
در این راهنما، نحوه ثبت شکایت مسافران برای اتوبوس را به صورت قدم به قدم برای شما آموزش دادیم. اگر باز هم سوالی برایتان پیش آمده در بخش نظرات به ما اطلاع بدهید تا راهنمایی کنیم.
سلام واقعا کسی نیس به این وضع اتوبوس رانی رسیدگی کنه، تعاونی ها هر کاری دلشون میخاد سر مسافر انجام میدن .
بنده با اینکه بلیط داشتم ولی موقعی رفتم سوار شم گفت اگ میخای باید یا توی راهرو وایسی وگرنه پیاده شو . چندین بار اتفاق افتاده ۱ ساعت اتوبوس تاخیر داشته هیشکی ام رسیدگی نمیکنه .
ا
سلام.بابت وضعیت اتوبوس رانی بندر عباس متاسفم.اصلا هیچگونه صاحب و مسئولی نداره.داخل بلیط ها اگه مثلا زده ساعت ۴حرکته ساعت۶حرکت میکنن.برخوردشون خوب نیست.بوده که تعاونی از بندرعباس تا یزد کرایه از یکی۵۰۰میگرفتن.از یکی۲۵۰میگیرفتن.این پولا واقعا میخان بخورن؟ یه مسئول یا یه صاحب نباید اینارو پیگیری کنه؟
وضعیت اتوبوس رانی برون شهری ، ایرانشهر به تهران تعاونی میهن نور آریا خیلی افتضاح هست . هر بار دو ساعت تا چهار ساعت تاخیر داره
درود
منم با شما هم نظر هستم
بله طرز رفتارشون هم خیلی بد هستش با مسافران مخصوصا راننده های شرکت تعاونی ۱۷ ) پیک صبا (
و موقع خرید بیلط میگن ماشین vip هستش و در اصل اصلا vip نیستش
دقیقا تعاونی ها هر کاری دلشون بخوا د سر مسافران میارن چه از لحاظ رفتاری و مالی
با سلام و احترام به خوانندگان محترم
خدا وکیلی کشور گل و بلبل داریم قدرش نمیدونیم
بلیط گرفتیم نیم ساعت قبل از حرکت میگن کنسل شده آخه چرا؟میگن اتوبوس را به اجبار فرستادن مهران برای زائران
تکلیف کسی که برنامه ریزی کرده و با کنسل شدن سفر مشکلی براش به وجود آمده چیه؟
آخه اگر امام حسین بود این دستور می داد؟
شما بلیط گرفتید و گفتند . چندین ماه هست بلیط در سایت فروخته نمی شود مثل زمان قدیم باید یری ترمینال از صبح تا شب بنشینی ، ایا بلیط هست و یا نیست ،
مسافر کش های بدونه هویت به دلیل اینکه بعضی از اتوبوسها سکوهای سوار شدن را برای پیاده نمودن انتخاب مینمایند جان ومال مسافر را به خطر میاندازند و امنیت را از مسافران سلب مینمایند خواهش از سکوهای سوار شدن جهت پیاده نمودن استفادننمایید
با سلام. بنده اتباع خارجی هستم که با ویزا و اقامت دانشجویی مشغول به تحصیل در ایران میباشم.
بلیطی از تعاونی ۱۷ پیک صبا مبدا ترمینال غرب تهران به مقصد مشهد تهیه نمودم و راننده صندلی بنده را به مسافر دیگری فروخته بود. موقع سوار شدن من به این عمل راننده اعتراض کردم. در همین حال راننده با مهماندار یکجا درگیری لفظی و فزیکی با بنده نموده و من را از اتوبوس پیاده کردند و بدون من اتوبوس راه افتاد. به مدیریت ترمینال و تعاونی پیک صبا مراجعه نمودم و هیچ مسئول پاسخگویی حضور نداشت.
با شماره ۱۴۱ تماس گرفتم ولی ثبت شکایت انجام ندادند. لطفا موضوع را پیگیری فرمائید.
با احترام
تو باید برگردی کشورت
با سلام خدمت شما
بنده در خصوص اتوبوس های خط عسلویه به تهران چندنکته رو عرض کنم:
قصد شکایت داشتم در سامانه راه و مسافر که متأسفانه هرکاری کردم فیلد تلفن همراه قابل پرکردن نبود، مشخصات و کیفیت اتوبوس های این خط با مشخصاتی که توی سایت علی بابا هست فرق داره نه پذیرایی نه شارژ یواس پی(فقط دکوری دارن میگن دزدیده شدن😂) ونه صندلی سالم ، درب داغون یعنی این اتوبوس برای مسیر ۱۰۰ کیلومترهم مناسب نیستند تو ۸۰ درصد مسافرتم با اونها قبل از حرکت یا کنسل میکنند یا مارو اجباراً با سرویس اصفهان میفرستند بقیه پول رو هم راننده پس میده از اصفهان هم با مکافات میریم تهران ، الان هم از ۱۴ شهریور از سایت علی بابا بلیط عسلویه به تهران رو از تک سفر ایرانیان واسه ۲۵ همین ماه رزرو کرده بودم دیروز زنگ زدن که بخاطر اربعین کنسله شماره کارت گرفتن بعدش هم تلفن همراه هم تلفن ثابت رو خاموش کردن جواب نمیدن که چرا پول رو عودت نمیدن بخدا اگه بلاد کفر این اتفاق بیوفته کلی باید خسارت بدن ، ما ملت ایران فقط هیاهوی مسلمانی و اربعین رو بلدیم ای کاش کمی از سیرت ائمه رو اجرا کنیم اونها نیازی به عزاداری ما ندارن
پایانه تعاونی ۱ ایران پیما شهرستان اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه یکی از بی عرضه ترین و پارتی باز ترین تعاونی ها در سطح کشور هست. نیازی به شکایت من نیست. شما یه نظارت یه هفته ای روی بلیط فروشی این تعاونی داشته باشید به عمق فاجعه پی میبرید. امیدوارم امیدوارم رسیدگی بشه
اتوبوس قم کرمانشاه خسروی ندارند. اتوبوس قم مهران(ایلام) معمولی ندارند.
سلام دوست عزیز 🙂
بخاطر شرایط خاص اربعین این روزها وضعیت اتوبوسها به این هست شده.
سلام من بچه علامرودشت فارس هستم کاروان زیارتی اربعین داریم به هرراننده اتوبوس که مراجعه میکنیم ازشهرماتامرزشلمچه کرابه ۳۵الی۴۰میلیون میگویندبگوییدماچکاربکنیم ۸سال سابقه داریم
خیلی بد میره گنبد تهران
سلام بخش شماره تلفن همراه مشکل دارم نمیتوانم وارد کنم تایپ میکنم د ان بخش وارد نمیشود میشه راه نمایی کنید
جهت مسافرت به استانبول برای تاریخ ۱۳ امرداد ۱۴۰۱ بلیط اتوبوس از تعاونی ۱۵ از طریق سایت علی بابا رزرو کردم . راس ساعت ۷.۳۰ در ترمینال حاضر شده ولی اتوبوس با یک ساعت و نیم تاخیر حرکت کرد. در طول مسیر بارها اتوبوس در کنار جاده توقف کرده و بدون توقف برای نهار با تاخیر بسیار زیاد به مرز بازرگان رسید . بعلت تاخیر زیاد در انتهای صف اتوبوسها قرار گرفته و بجای معطلی معمول که حدود ۳ الی ۴ ساعت است با تاخیر ۶ ساعته از مرز گذشت . پس ازعبور از مرز اقدام به سوارکردن ۶ مسافر اضافه بر ظرفیت انجام داد و بعلت داشتن سیگار و بار قاچاق در تمامی بازرسی های ترکیه با معطلی بسیار زیادی همراه بود. هیچ گونه پذیرایی انجام نگرفته و تنها یک بار اب دادند و پس از ورود به ترکیه حتی از دادن اب هم امتناع می کردند . برخلاف وعده داده شده از اینترنت وای فای هم هیچ خبری نبود. در انتها پس از ۴۴ ساعت در مسیر بودن در مقابل درخواست من برای پیاده شدن در بخش اسیایی توجهی نکرده و من را در ساعت ۳ صبح در بخش اروپایی پیاده کردند که برای بازگشت به بخش اسیایی استانبول مجبور شدم که ۴۰۰ لیر هزینه کنم. در هنگام بازگشت سعی کردم که اعتراض خود را به تعاونی انجام داده که تعاونی ۱۵ فاقد سایت فعال بوده و تلفنی نیز کسی پاسخگو نبود . برای شکایت در سایت ۱۴۱ نیز مقصد استانبول تعریف شده نیست و شکایت شما ثبت نمی گردد. در نهایت خواهشمندم از شرکت علی بابا که با این گونه تعاونی ها قطع همکاری نموده و شهرت خوب خود را خراب ننمایند.
موافقم
با سلام کوتاه عرض کنم واقعا برای چنین حمل و نقل و اتوبوس رانی متاسفم که چنین شرایطی رو داره و لعنت بر این وضعیت
در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ اتوبوس مشهد به اردبیل خراب شده و مسافرین ساعتها منتظر ارسال یک ماشین بودند
یه زمانی بیهقی واقعا ردیف بود.
شد همه چی مجازی و فقط پول پول پول
مردم را دیگه نمیبینن
الان بیهقی مثل بقیه بدترین هست.
بنده خدا مسافران
سلام
لطف کنید احترام ب هم گذاشتن را یاد بگیریم. این دزست نیست اتوبوس از بیهقی ب مقصد اراک حرکت کنه بعد برود کلی وقت در ترمینال جنوب و چرخ بزنه و دنبال مسافر..احترام ب حقوق همدیگر گذاشتن کار سختیه.
هرچند اینجا شده عین دفتر یادگاری هیچ احدی پیگیر مشکلات مردم نمیشه.
سلام شماره ۱۴۱, که جوابگو نیستن . سایت هم شکایت فرستادم ولی رسیدگی نمیشه . با ترابری ۱۵ اومدم راننده حدود ۱ساعت وسط راه بار زد بعد بهش گفتم حمله کرد و فحش داد و گفت جایی نیست شکایت کنی همینه که هست .واقعا نه نظارتی هست نه جایی ثبت شکایت به خاطر همین راننده ها دیگه نمی ترسن و هرکاری انجام می دن واقعا باید تاسف خورد هیچ نظارتی نیست
دقیقا اینجا فقط یادگاری مینویسیم اصلا دیده نمیشه
لطفا نحوه شکایات ازپایانه وشرکت مسافربری روهم بنویسید.من درتاریخ ۵/۵/۱۴۰۱ازترابربی تا ساری تعاونی ۱۵بلیط گرفتم،ازساری به تهران ساعت ۱۱و۳۰دقیق بلیط گرفتم که درهمان لحظه بلیط وپس دادم،ولی کسی پول منو پس ندادشماره حساب وشماره تماس گرفتن گفتن باکسرده درصد عودت میدن ،هنوزپولی پس ندادن ،لطفا اگه امکان رسیدگی دارید ،به این موردرسیدگی کنید،صفری هستم ازساری
سپاس
گیتی پیما که برای سفر بین المللی اون بد دهن ترین راننده ها رو داره به عمرم ندیده بودم
وقتی من مشخصات کاملمو پر میکنم و اون نفری که باید برخورد بکنه با متخلف میاد مشخصات منو لو میده این شکایت بجای راننده اتوبوس برا من مشافر گرون تموم میشه
لطفا نحوه شکایات ازپایانه وشرکت مسافربری روهم بنویسید.من درتاریخ ۵/۵/۱۴۰۱ازترابربی تا ساری تعاونی ۱۵بلیط گرفتم،ازساری به تهران ساعت ۱۱و۳۰دقیق بلیط گرفتم که درهمان لحظه بلیط وپس دادم،ولی کسی پول منو پس ندادشماره حساب وشماره تماس گرفتن گفتن باکسرده درصد عودت میدن ،هنوزپولی پس ندادن ،لطفا اگه امکان رسیدگی دارید ،به این موردرسیدگی کنید،صفری هستم ازساری
سپاس
با سلام ، بنده در خصوص تعاونی ۱۵ ترابر بی تا مسیر شیراز تهران که اسم این اتوبوس هم مترو نوشته شده باید عرض کنم که راننده این اتوبوس که خودشو مالک اتوبوس میدونه به طرز خیلی خیلی بد و حالت طلبکارانه با مسافرا برخورد میکنه و حتی قصد داره مسافر رو به مقصد نرسونده بین راه پیاده کنه و خیلی خیلی بی تربیت هست این آقا ، خواهشاً تعاونی هایی که راننده هاشون بلد نیستن با مسافرا صحبت کنن رو تو قسمت فروش بلیط نزارید تا بفهمن این ضرری که میخورن از کجاست تا خودشونو اصلاح کنن ( با تشکر )
من بخاطر کم بودن خط ۱۴/۱که خیلی دیربه دیرمیاد لطفا اتوبوس زیاد کنید تا مردم به موقع بمحل کارشون برسند. اگرواستون شکایت مردم مهمه
سلام وقت بخیر لطفا به خرابی ماشینهای بین شهری باشین امروز ۱۴۰۱/۴/۱۹عازم اهواز عسلویه هستیمدکه از شرکت گیتی پیمان رزرو کردم که متاسفانه انگار سوار درشکه شدی نه تهویه درست حسابی داشت ونه صندلیهای سالمی داشت مردیم از گرما لطفا پیگیر خرابی ماشینهای اتبوس رانی باشید مگه مسافر چه گناهی داره که بخواد این گرما رو تحمل کنه…. کرایه میگیرن سرویس دهی درست حسابی نمیدن باتشکر
از گیتی پیما همه شاکی هستن! اینجا هم دیدم شکایت ها رو این شرکت به شدت سر به خود و بی قانون رفتار میکنن بلیط گیرتون نیومد از گیتی پیما نگیرید تا عمر دارید از سفر پشیمون میشید
سلام متأسفانه از اتباع افغانستانی که مدرک هم دارند پول بیشتر تقاضا میکنند این چه جوری جمهوری اسلامی هسا
من ۲ خرداد شکایتی را در سامانه ثبت کردم و در دست پیگیری بود اما متاسفانه تماسی که با من گرفته شد و پیامی که داده شد به من دو مورد از چهار مورد تخلف را بیشتر ثبت نکردند خودشان دو مورد را که مرتبط با تخلف بار اضافی و غیر مجاز و سوار کردن متعدد مسافر بین راهی بود را حذف کرده اند که به گمان من این دو مورد هم به شرکت حمل نقل بر می گشت هم به عدم نظارت و باررسی پلیس راهور . متاسفانه فقط دو مورد بی توجهی و تخلف اتوبوس و راننده و شرکت را توی شکایت من ثبت کرده اند . راهنمایی بفرمایید باید کجا پیگیر این مسئله باشم
سلام بنده مجبورا ۷تیر ماه با تعاونی گیتی پیما بلیطحرکت ۲۰.۱۵نوشته بود که ساعت ده شب از ترمینال حرکت کرد قرار بود ۱۴ساعته بره مشهد ساعت ۱۵عصر ۸تیر ماه با فلاکت و بد بختی به پایانه مشهد رسید من بلیط های برگشت این تعاونی را کنسل کردم و در اولین فرصت از دست تعاونی و ترمینال کاوه شکایت خواهم کرد و تا جایی که برسم و بشود در کانالهای مجازی علیه ترمینال کاوه و تعاونی گیتی پیما تبلغ سو خواهم کرد
مگر وقت مردم الکی هست یا جان مردم که ی اتوبوس اسقاطی را بین مشهد اصفهان جهت جابجایی مسافر اونم از نوع بی ار تی بفرستند
اتوبوس بی آرتی حداقل ها باید اب خوردن داشته باشند بدون سر و صدا کولر داشته باشد که این تعاونی نداشته
کلاغ به جای قناری به مردم می فروشند
سلام
اوضاع سرویس دهی اتوبوس های بین شهری واقعا افتضاحه و ظاهرا قصدی هم برای بهتر کردنش ندارند.
سایتی که توضیح دادین هم که برای ثبت و پیگیری شکایت هست هم کار نمیکنه .
سلام بنده از همدان سوار اتوبوس ایران پیما شدم ب مقصد تهران بلیط دست نویس دادن تو خود ترمینال تغذیه ب همه پخش کردن غیر من اعتراض کردم شاگرد گفت اسمت تو لیست نیست خیلی رانندگی با تاخیر ومسافر گیری تو مسیر داشت بدترین تعاونی ک دیدم همین بود
سلام دوست عزیز 🙂
حتما این مساله رو توی سامانه ثبت شکایت بنویسین تا به دست تعاونی برسه.
در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۷ از قم به مشهد بلیط VIP از شرکت راه پیما پارسیان داشتم که اتوبوس با یک ساعت تاخیر حرکت کرد و رانندگی خوبی هم نداشت و دو راننده با هم اختلاف داشتن که باعث شد گازوییل نزنن و ساعت ۱ نصف شب وسط بیابون گازوییل تمام شد و بیش از ۴ ساعت توی تاریکی مطلق و گرما و بی آبی معطل شدیم تا گازوییل رسید و جالبه اینکه اتوبوس یه جعبه آچار و حتی شیلنگ را هم با خودش نداشت و بسیار بسیار اذیت شدیم و بعد از اینکه راننده ها دعوای مفصلی باهم کردن، یکی از راننده ها هم قهر کرد و ناچارا راننده ای که از شب پشت فرمون بود تا ساعت ۹ صبح رانندگی می کرد و هر آن ترس اینکه خوابش ببره توی وجودمون بود.
سلام اخه تو ثبت شکایت هرچقد شماره تتاس رو میزنم نمیشه درج نمیشه تو کادر چیکار کنم ؟؟؟ لطفاج بدید خیلی واجبه
با سلام بدترین تعاونی ممکن در کل کشور تعاونی شماره ۱خرم آباد است مدیریت محترم ما انسان هستیم و مسافر نه اشیاء وبار اتوبوس ساعت ۱۱متاسفانه ۷صبح است هنوز نرسیده ترمینال جنوب
اتوبوس تهران -بانه ۱ تیر ۱۴۰۱
متاسفانه ۱:۱۵ دقیقه معطلی داشت
به شدت رانندگی بد و خطرناک و بی نظم
کشیدن سیگار داخل اتوبوس
اتوبوس مشهد _قم تاریخ ۳خرداد با تاخیر یک ساعته و ماشین رزرو با خدمات افتضاح و فاقد امکانات با پرسنل عدم تعادل رفتاری,مارو تا مقصد تشنه بردن گفتن میخواستید آب بخرید به ما چه ،در صورتی که ۲۸۳هزار تومان پول بلیط گرفته بودند.امکانات و اخلاق و ماشین در حد صفر بود .۰۹۳۸۴۶۱۵۸۶۸
۳۱خرداد
سلام بنده در تاریخ۱۴۰۱/۰۳/۲۹از شرکت آسیا سفر اصفهان بلیط خریدم به صورت اینترنتی برای یزد ساعت۶اومدم ترمینال تازمان حرکت منتظر کارمند تعاونی موندم نیامد زمانی اومدکه باید حرکت میکردیم اتوبوسی هم نبود اعتراض کردم آقا چرا دیر اومدین تکلیف ماراروشنکنید بابی ادبی تمام و گستاخانهجواب داد الان زمان حرکت هست نباید اعتراض کنم اتوبوس با نیم ساعت تاخیر اومد ماراسوارکرد بلیط من را به دونفرفروخته بودن من راسه بار جابجا کردند
کیفم مدارک مهم داخلش بود آوردم داخل اتوبوس راننده انگار ارث پدرش را میخواست بهم میگه چرا کیف را میاری داخل میگم مدارک پول داخلش هست وشما چندجا توقف دارید شاید کیف اشتباهی برده شد گستاخانه جواب داد چرا حرف الکی میزنم و مگه ما میبریم راننده بی اخلاق که از طریق شکایات راننده ها هم پیگیری میکنم متاسفم برای شرکت اسیاسفر کاوه اصفهان که حق وحقوق مسافر را نمیدونن و یه مشت طلبکار اونجا دارن کار میکنن
شرکت آسیا سفر تعاونی ۱۱
واقعا داغون ما سوار اتوبوس تهران تبریز شدیم ۶ ساعت تاخیر داشت
شرکت آسیا سفر تعاونی ۱۱
واقعا داغون ما سوار اتوبوس تهران تبریز شدیم ۶ ساعت تاخیر داشت واسه علی بابا هم همین طور که الکی میگه اتوبوس وی آی پی
باسلام احترام تقدیم شما کارمندان عزیز بنده از مشهد به تهران بلیط داشتم از شرکت ایران پیما ۱۹خوردا ساعت ۸نیم اسکانیا شماره بلیط ۸۷۷۲۷۳۱من اینو کسنک کردم همونجا یه بلیط وی آی پی گرفتم از خودشون گفتن پول این بلیط رو به حسابت برمیگردونیم پول اونو ازم گرفتن همون لحظه ولی این ۱۵۳هزار تومان رو متاسفانه واسم نریختن هنوز تلفن هم جواب نمیدن
سلام خسته نباشید
در روز ۱۴۰۰/۱۱/۱۲بود که بلیط اتوبوس ساده گرفته بودم خط مشهد_طبس ساعت ۱۹:۱۵حرکت بود ساعت ۸اتوبوس حرکت کرد ظرفیت اتوبوس ۳۰نفر بود فکر کنم
۳_۳مسافر اضافه زده بود متاسفانه بین راه یک ربع واستاده بودن اونجور که من فهمیدم مسافران اضافی روی پله های اتوبوس نشسته بودند دعوا شده بود همه پیاده شدن دعوا نگاه میکردن ۱کیلومتری دیهوک فکر کنم ازون ور راننده که اعصاب خورد خورد مسافر امیترسیدن که یه وقت راننده کاریش بشه حالا بگزریم اتوبوس پر پر بود
اب سرد کن هم اباش گرررررم گرم به قول طبسیا الوی بود
مدت زمان ایستادن بین شهری فکر کنم ۲۰دقیقس ولی راننده گفت ۱۰دقیقه! خوب یکی بگه اقای محترم شما تو راه دعوا شده بوده ساعت ۱۱شب نگه داشته بودی چیزی بخوریم دست شویی بریم و..
خداروشکر ساعت ۵صبح بود که رسیدیم طبس من نمیفهمم چرا مسافران رو در ترمینال پیاده نمیکنن دور امام زاده مارو پیاده کردند ماهم بزور یه تاکسی پیدا کردیم رفتیم این این بود یه صفر ۵ساعته
سلام، من و خانواده ام در مورخه بیست و سوم خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰ از لوان نور مشهد به تهران بلیط اتوبوس وی آی پی تهیه کردیم،
۱) اتوبوس با یک ساعت تاخیر اومد که علت را خراب ماشین اصلی اظهار داشتند و اتوبوس رزرو فرستادند.
۲) اتوبوس رزرو بسیار مستهلک بود از لحاظ کیفیت صندلی و سر و صدای داخل ماشین بیشتر به مینی بوس شبیه بود تا یک اتوبوس وی آی پی که نفری ۲۴۵ هزار تومان از مسافران گرفته بودند.
۳) آبسردکن خراب بود
۴) مسافران طبق شماره بلیط سوار نشدند
۵) مسافر اضافه بر تعداد ۲۵ نفر سوار کرده بود.
۶)یه کابل سیار از سقف اتوبوس کشیده بودند به عنوان شارژر دار.
من این متن رو از طرف همه مسافران نوشتم و می دونیم صدای ما زه جایی نمیرسه، ولی متولیان این کار بدونن که پیش امام رضا که به پابوسیش رفتیم شکایتشونو میبریم.
سلام وقت بخیر. اتوبوس مشهد- بشرویه سوار شدیم اتوبوس بین راه خراب شد، و حدوداً ۴ساعت بین راه الاف شدیم. این به کنار آخرشم اتوبوس دیگه نیومد بین بیابون سافرها را سوار کند. مجبور شدند اتوبوس را به همراه مسافرهای داخلش بکسل کردن تا به یه منطقه دیگه برسونند. و از آنجا سوار اتوبوس دیگه ای کنند مسافرانی که باید ساعت ۲۲شب به مقصد میرسیدند، فردا صبح ساعت ۶ رسیدند. لطفا به جان هموطنانتون اهمیت بدین و از این کارهای خطرناک(بکسل کردن اتوبوس با مسافر) را متذکر بشید انجام ندهند.
من واقعا برای اتوبوسرانی که کسیو به عنوان زورگیر میذاره کرایع جمع کنع اونم دوبرار کرایه ای که بامن کارت هست حساب میکنن واقعا متاسفم۰۹۱۵۸۰۶۲۳۳۱اگر تماس بگیرید وضعیت داغون اتوبسرانی پیگیری کنید خیلی خوب میشه
سلام راحله عزیز
خیلی خوبه که این مساله رو گزارش کردین. مساله رو به تیم پشتیبانی منتقل کردیم.
سلام من اتوبوس،یزد به مشهد سوار شدم دویست هفتاد هزار تومان پول بلیط من شده که اتوبوس،ویژه بوده و تک صندلی حالا این اتوبوس،نصفش،کولر ندا ره از وسط اتوبوس،داغ که پیراهنم خیس شده چهار بتری اب خوردم شرکت رویال سفر اتوبوس،ساعت حرکت نوزده از یزد بوده خدا لعنت کنه اینها رو که پول ملت می گیرند ولی هیچ امتیازی نداره
سلام یعنی من دیگه پشیمان شدم که دوباره اتوبوس،ویژه سوار شوم وقتی اتوبوسی که کولر نداره و راننده رفتم میگه این اتوبوس ها فن هاشون فقط جلو اتوبوس هست چطور کرایه جلو اتوبوس و وسط اتوبوس یکی هست وقتی کسی وسط اتوبوس،هست باید از گرما بمیرد و هی اب بخورد این چه جور شرکتی هست که اصلا نظارت کننده ندارد
سلام من وچندین مسافردیگر حدود چهل دقیقه ایستادیم ولی خط ۳۳ مسیر کوشک میدان نیامده .خب منی که باید سرکار باشم همیشه دیر میرسم بخاطر که خط دیر میاید لطفا یا مسیر کوشک میدان خط ۳۳ را زیاد کنید یا بموقع بیاید.باتشکر اهالی کوشک میدان
این شماره تماسمه از خیر پول گذشتم فقط میخوام این شرکت توبیخ بشه حداقل ی اخطار ک بهشون بدید ۰۹۱۸۷۶۲۰۷۵۲
سلام نعمت عزیز 🙂
مسالهای که مطرح کردین رو با تیم پشتیبانی در میون گذاشتیم.
پول منو ک کنسل کردم نمیدم شرکت ماهان سفر یزد بوده هرچی زنگ میزنم امروز فردا میکنن بابت کنسلی از من ۵۰درصد کم کردن حالاهم بقیشو نمیدن بهم الان نزدیکه ۲۰روزه ک میگن امروز فردا اخه این چ نظارتیه خودشون بلیتمو کنسل کردن گفتن اون ساعت بلیت نداریم بعد ی زمانی گذاشتن ک من نمیتونم برسم ک کنسل بشه سایتم ک گذاشتید نمیشه ثبت نام کرد اخه این چ مدیریتی هست ک دارید حق مردمو اینجوری میگیرید
سلام من هرکاری میکنم ثبت نمیشه اخطار جای نام خالیست رو میزنه شماره پلاک ماشینو اخه از کجا بیارم اگه نمیخواد یکاری انجام بدید این کارا واسه چیه
سلام شماره همراه ثبت نمیشه
شرکت سیر و سفر افتضاحه، افتضاح.
رانندهها بسیار بیادب، اتوبوس بوی بد میدهد و راننده تا صبح موزیک با صدای بلند پخش کرده بالای سر مسافرا و تخمه خورده!
باعرض سلام وخسته نباشید آقا خواهش میکنم به شکایت مارسیدگی کنید اتوبوس ازمبداءایرانشهرتعاونی ۴ به مقصد کاراندیش شیراز من مسافرسیرجانی هستم کرایه سیرجان که نصف راهه ازکرایه شیراز بیشترحساب میکنن برید توسایت بزنید اگرباورتون نمیشه خدایی انصاف نیست من سیرجان نصف راه پیاده میشم کرایه ام ازشیراز بیشترباشه باید یه تفاوتی داشته باشن نمیشه خودشون دوست داشته باشن دست بزارن روقیمتا بایدمدیریت کنیدخواهش میکنم
لطفا یک کنترل نامحسوس بصورت مسافر ناشناس از اتوبوسهای بین شهری انجام بدید. راننده حین رانندگی نه تنها با مویایل دایم صحبت میکنه که حتی لایو هم میگیره .بین راه هم که ماشالله تا دلت بخواد مسافر میزنه و دایم سوار وپیاده میکنه ولی انتقاد من با توجه به کم بودن مسافر توقف های زیاد نیست ، مطعلی نیست ، بالاخره شاید مجبور باشن ولی لایو تو جاده و جواب دادن و کامنتها با ویس اخه اسمش غیر از بی مسئولیتی چیه ؟ راننده برای گرفتن پایه یک بارها ازش امتحان میگیرن ولی بعدش رهاش میکنن در صورتیکه بیشترین تصادفات اتفاقا توسط رانندگان حرفه ای ومدعی صورت گرفته که فکر میکنن تصادف فقط مال رانندگان ناشیه .خیر. حادثه یک لحظه است و خودت ومردم رو بخاطر یک دقیقه لایو بخطر ننداز .
من میگم اگه راننده اتوبوس بهتون ظلم کرد همون جا باهش دعوا کنید نذارید بهتون ظلم کنند مگرنا کسی نیست دنبال شکایت شما باشد من دیشب بلیط گرفتم ازاصفهان به بانه الان توماشین هستم صندلی های جلو کلا خالی وسط راه هرخانم خوشکلی میاد سوار میشه میزارنش بغل خودشون مردهای بدبختم پشت ازصدای موتور خرت پرت نمی تونیم بخوابیم درضمن ازدیشب صندلی شماره ۲۳بهم دادان اگه یه خانم خوشکل همراه م بود الان بغل راننده نشسته بودم واسم چای میریخت
واقعا متاسفم براتون
شماره همراهو نمیشه وارد کنیم
درضمن پلاک ماشین رو از کجا بیاریم ولی مابقیه اطلاعاتشو داریم
شکایت الکی است شماره موبایل را ثبت نمیکند بعد میگویید ناقص است، شماره من۰۹۱۴۴۶۱۱۶۰۶ میباشد اتوبوس ویپیان نبودهاست ۲۳ تعاونی ۱۵ غرب از تهران به خوی۲۶ اردیبهشت ماشین نبود ارابه بود
سلام مصطفی عزیز 🙂
این مساله رو به کارشناسان پشتیبانی منتقل کردیم.
سلام.تعاونی ها به افرادی که اینترنتی بلیط میگیرن سرویس نمیدن و میگن اصلا وارد ترمینال نشن.
سلام.بلیط اینترنتی خریدم برای چاپ بلیط رفتم سرچم اردبیل تهران مجددا مبلغی از من گرفت و گفت قیمت ها قدیمی هستن.
اردبیل هم بلیط به این شکل میفروختن.
از مقصد مریوان به تهران با اتوبوس به شماره ۵۱-۸۲۹ع۵۳ به علت سوار و پیاده کردن بار قاچاق در را بیشتر از ۲۰ دفعه توقف کرده
با سلام شرکت ایران پیما مسیر تهران شهرکرد بدترین اتوبوسی بوده که تا بحال طی تحصیلم در تهران داشتم چ از طرز برخورد چه از نظم و پذیرایی و همه چیز حتی تبلیغ مانیتور کردن اصلا مانیتور نداره پلاک ۱۲ع۸۸۸ ایران ۷۱
سلام
من دیروز ۱۵اردیبهشت۱۴۰۱ ساعت ۳بعداز ظهر برای مسافرم که خانم بودن از پایانه غرب تهران (تعاونی ۷عدل) به مقصد بندرانزلی بلیط گرفتم. چون قبلا شاهد این تخلف از سمت راننده ها بودم که مسافر رو رشت پیاده میکنن به بهونه های مختلف، با کاربر فروش بلیط و راننده این مسئله رو مطرح کردم و گفتن که نه، خیالت راحت در تعاونی ما همچین مسئله ای وجود نداره و مسافر رو تا مقصد می رسونیم. متاسفانه متوجه شدم که مسافرم رو ساعت ۹ شب رشت پیاده کردن و با سواری شخصی همراه ۳نفر آقای دیگه که مقصد اوناهم بندرانزلی بود، فرستادن. واقعا خیلی ناراحت و نگران کننده ست این موضوع. نمیدونم این آقایون شرف و غیرت در وجودشون نیست؟ به این مسئله فکر نمیکنن که یه خانم تنها،اون وقت شب، با سواری شخصی، با بار و وسایل ممکنه چه اتفاقی واسش بیفته و چه مشکلاتی براش پیش بیاد؟ اگه میدونستم قراره همچین کاری کنن و مسافرم رو رشت پیاده کنن،واسه رشت بلیط میگرفتم لااقل اینجوری تکلیف رو میدونستیم.بنده ایشون رو با اتوبوس راهی کردم که اون وقت شب به مقصد میرسه آرامش خیال داشته باشم. فکر میکردم مثلا مطمئن تره و امنیت داره. اما متاسفانه مجدد شاهد این تخلف بودم. امروز هم با سامانه ۱۴۱ تماس گرفتم که اپراتور گفتن شماره پلاک ماشین لازمه برای شکایت، من هم نمیدونستم که راننده و تعاونی قراره تخلف کنن و من باید شماره پلاک ماشین رو برمیداشتم😏 این هم یه تخلف دیگه از سمت تعاونی که شماره پلاک ماشین رو توی بلیط درج نکردن.و دلیل این تخلفات بنظر من نبود ناظر یا مسئول متعهد و درستکار میتونه باشه. قانون هست ولی مجری وجود نداره متاسفانه.
با آرزوی رسیدگی و کاهش تخلفات
سلام من هفته قبل بلیط اینترنتی برا رشت خریدم امروز رفتم سوار بشم میگه باید با قیمت روز پرداخت کنید
آیا واقعا چنین قانونی هست؟؟؟؟
هیچکس هم پیگیری نمیکنه هرجا رفتم کسی جوابگو نیست
اتوبوس بدره به تهران کرایه ۱۷۵۰۰۰ تومانی رو ۲۵۰ هزار میگیره
یه مسئولی که مث بقیه نیست رسیدگی کنه ….
باسلام شرکت عدل سیرجان بی نظم ترین شرکته که به راحتی مسافر رو جا می ذارن و هر جور که دلشون میخواد با مسافر برخورد میکنن
سلام
من هشت روز قبل حرکت اینترنتی بلیط خریدم بعد روز قبل حرکت بهم پیام اومده چون نرخ رفته بالا موقع حرکت مابه تفاوت خواهد گرفته شد ؟
کارشون قانونیه ؟
من هم از شرکت عدل خریدم همین حرفو میزنن کسی هم جوابگو نیست پیش مدیریت هم رفتم میگه شکایت کنید
شکایت هم میکنی کسی جوابگو نیست
خواستم در سامانه ۱۴۱ ثبت سفارش کنم، دائما میگه خطا از سرور.
چهراه دیگه ای وجود دارهذ
با عرض سلام بنده ساعت ۳۰:۱۱دقیقه در ترمینال حضور داشتم شاهد جنجال وگفتگو دو نفر که یکی از آنها شاگردهای مسیر شیراز بود رفتار خیلی ناشایست وزشتی با یکی از پسر بچه شیرازی بنام محمد عظیمی ۱۳ساله داشت که هم کتکش میزد وهم توهین میکرد وبشدت هولش میداد و وسایلاش پرت کرد بیرون 🤔😔آیا قبل اینکه یکی رو استخدام کنین از سلامت روحی روانی او با خبر نمیشین آیا گزینشی بعمل نمیاد؟ ضمننا فامیلی این فرد روانی رمضانی بود، بنده وچن نفر دیگه از این رفتار زشت او خیلی ناراحت شدیم یعنی د تو قرن حاضر همچین رفتار زشتی بدور از ذهنه 😔😔امیدوارم با پیگیریهای منطقی از جذب اینگونه افراد روانی جلوگیری بشه، قبلا از توجه شما نهایت تشکر را دارم تاریخ ۲/۲/۱۴۰۱.
شرکت تعاونی ۱۵ خدمات مناسبی در سفرم از رشت به تهران ارایه نداد
حرکتم ۲۳۳۰ اخر فروردین بود
برخورد نامناسب و توهین امیز میهماندار
تاخیر در حرکت بیش از نیم ساعت
توقف نامناسب در شروع حرکت
صندلی خراب
از ایرادات این سرویس بود
از این شرکت با سابقه قدیمی انتظار این ایرادات نبود
باسلام
امروز مورخه ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
با اتوبوس ساعت ۲/۳۰ به پلاک ۳۵ع۱۵۷ ایران ۴۴
از تهران به مقصد بوشهر حرکت کردیم که در قدم اول با یک ساعت و بیشتر تاخیر حرکت کرده و در طول مسیر ۲ بار ماشین خراب شده و از راه برگشتیم مکانیکی و مسافرا رو تو گاراژ پیاده کردن و توقف در طول مسیر هم خیلی خیلی بیشتر از اندازه قانونی بوده و راننده و کمکش هم اصلا طرز حرف زدنشون با مسافرا درست نبوده
شرکت رویال سفر بدترین شرکت مسافر بری
سامانه ثبت شکایت خودش هزار تا مشکل داره اولا که فقط یک مورد تخلف را می توان انتخاب کرد ثانیا تصاویر هم در قسمت ثبت شکایت و هم در قسمت پیگیری بارگیری نمیشه. من الان سوار اتوبوسی از مبدا نیشابور به مقصد تهران و کرج هستم متعلق به شرکت تعاونی ۱۵ ترابر بی تا. نصف اتوبوس رو که فرش و تخم بلدرچین و بلدرچین بار زده.به مسافرها هم که بلیط نمیده. بلیط نیشابور به تهران تو سایت شرکت ۱۰۰هزار تومنه این از مسافرها ۱۱۰تومن میگیره. ساعت ۱۷:۳۰ از نیشابور حرکت کرده و مسیر ۹۵ کیلومتری را تا سبزوار حدود ۳ ساعت طول داده و بین راه چند بار توقف کرده و بار و مسافر سوار کرده و ساعت ۲۰:۲۰ پلیس راه سبزوار ساعت زده. پلیس راه هم که قربونش برم اصلا از صندلیش بلند نمیشه بیاد داخل اتوبوس رد ببینه همینطور ساعت میزنن بدون اینکه بگه چرا ۳ ساعت طول کشیده مسیر. سامانه ثبت شکایت هم که مشکل داره. آدم نمیدونه چکار بکنه.
درود بر دوستدخوبمون دقیقا همینطوره
شاید همه مثل این دوستمون بخاطر پیچیدگی نحوه شکایت و سوالات زیادی پشیمون بشنداز طرح شکایت و پیگیری اون
اینکارتون یعنی همدستی با رانندگان متخلف و بازی با جون مردم من به شخصه موضوع را رسانه ای خواهم کرد
به مشکل من رسیدگی کردن از اصفهان و هزینه سفرم رو بهم برگرشت دادن
سلام فاطمه عزیز 🙂
بسیار عالی
من فرزندانم را با اتوبوس راهی کردم شهرستان بعدا فهمیدم راننده مسافر زیادتر سوار کرده وفرزند من را کف اتوبوس جاداده.واقعا انسان باید چقدر بی شرف و…باشد که چون بچه هستند وقادر به اعتراض نبودند اینطور با انها رفتار شود.برگشتنی هم بلیط ترمینال جنوب گرفتم ولی انهارا در ازادی پیاده کردند .مردشور این انسانهای حیوان صفت ورذل رو ببرن
صندلی سفید وسط اتوبوس گذاشتن مسافر سوار کردن پول اضافه تر گرفتند کلی بار حمل کردند تازه رو سقفم گذاشتن و چمدون ما مسافرارو داخل جعبه نگذاشتن اوردن داخل اتوبوس بعد از انتقاد دادو بیداد کردن قبلا شرکت رویال سفر ایرانیان خوب بود ولی واقعا اذیت شدیم
با سلام من و بعضی از مسافر ها شکایت کردیم از همین طریق ولی اصلا برخوردی صورت نگرفت
سلام و عرض ادب وقت تون بخیر
من یک افغانستانی هستم پاسپورت دارم دانشجو هستم بلیط انترنتی از آمل به مشهد گرفتم منو سوار ماشین نکرد پولم را هم نداد و دست هم روم بالا کرد لطفا یک کاری کنید
سلام محمدعلی عزیز…چقدر ناراحتکننده…با مدیریت پایانه یا اون تعاونی صحبت کردین؟
سلام
هر کسی نمیتونه داخل سایت ۱۴۱ شکایتش رو ثبت کنه با شماره ۱۴۱ تماس بگیره، پاسخگو هستن.
سلام و عرض ادب سال نو را خدمت شرکت علی بابا تبریک می گوینم من روز دوشنبه و سه شنبه مسافرت داشتم انتقادی که دارم
هیچ کدوم برای نماز صبح نگه نداشت و نماز ز یک فریضه واجب است است ممنون رسیدگی شود
سلام، چرا سامانه ۱۴۱ فعال نیست، بنده تاریخ ۱۲/۲۷/۱۴۰۰با ی اتوبوس از کنگان تا چغادک بوشهر سوار شدم از شرکت آسیا که راننده به نام «نصیباله مجیدیااصل» بلیط صادر نکرده و برای یک مسیر ۲۰۰ کیلومتری مبلغ ۶۰ هزارتومن از بنده کم کرد، واقعان از خدا نمیترسن،،، و هیچ سامانه برا شکایت از همچین آدمهایی نیست
منم بلیط کنگان شیراز از شرکت آسیا سفر گرفتم اما منو سوار نکردن و بجاش مسافر دیگه ای سوار کردن در صورتی که دو روز قبلش من اینترنتی بلیط خریده بودم
بی وجدان و بی انصاف هستن این پولا خوردن نداره
کسی هم نیست این کارای زشت رو محکوم کنه و نذاره حق یه مسافر خورده بشه
شماره تلفن ثبت نمیشه اتوبوس ۸ و نیم مشهد ساعت ۸ و نیم تو راه تصادف کرد است شرکت رویال وجه بلیط رو مسترد نمی کنه
مزخرف ترین شرکت اتوبوس رانی!دیشب ۵فروردین۱۴۰۱اتوبوس اصفهان مشهد بعد از یک ساعت حرکت خراب شده بعد ۳ساعت درست شد مردم رو تو سرما نگه داشتن اتوبوس جای گزین هم که ندارن.فقط موقع پول گرفتن مردم رو میشناسن
سلام اگر من جانباز ۳۰٪ که ۶۰ ماه در ۸سال دفاع مقدس به کشورم خدمت صادقانه نموده ام و با ۳۱ سال خدمت و با درجه سرهنگ تمامی بازنشسته شده ام اگر می پنداشتم افرادی همچون کارکنان ترمینال تعاونی ۷ غرب تهران اشخاصی وجود دارد ما قبل از اینکه به جبهات اعزام بشویم اول با این اشخاص مبارزه می کردیم . چرا که این افراد با دلسوز را با غیر دلسوز و خادم را با خائن تشخیص نمی دهند .. حقیر در نوبت خود از آقایان راننده تهران آستارا بنامان آقای کیومرث آرامی سهیل که جلوی عصبانیت خود و مسافرین محترم را نگهداشتن و حوصله بخرج دادند از صمیم قلب تشکر و قدر دانی بعمل می آورم باتوجه به اینکه حقیر جانباز شیمیایی و اعصاب و روان و مجروح ترکشی هستم . واز طرفی دانشجوی کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی می باشم . واقعا از صبوری رانندگان اتوبوس آقایان سهیل و آرامی تشکر و قدردانی بعمل می آورم و انزجار خودرا نسبت به برخورد ناهنجار و تبعیض کارکنان تعاونی ۷ اعلام می دارم شایسته است اینجور افراد را در جای دیگر بکار گیری نمایند و درصورت تشویق باید رانندگان محترم تشویق گردند .. متشکرم محبوب ربانی شیر آباد
من امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ از ارومیه به رشت تعاونی ۷ ارومیه حرکتش لغو شده ، ماشین خراب شده ماشین جایگزین هم ندارن . تکلیف چیه تمام برنامه ریزی های ما بهم خورده . هیچکس جوابگو نیست
امروز ۲۷ اسفند تعاونی بی تای ارومیه بدون اطلاع به مسافران سفر ارومیه اهواز لغو کرد و کسی پاسخگو نیست
سامانه ی شکایت گذاشتین مثلا ؟! کلی فیلد پر می کنیم برا شکایت اخرش شماره تلفن ثبت نمی شه به هیچ وجه
مایه شرم اید به خدا در بین کشورهای دنیا
ساعت۶/۵صبح بلیط شیراز به کرمان داشتم. شرکت *سیر و سفر ایرانیان* از همون اول صبح ک سوارشدیم اتوبوس مشکل داشت و راننده به شاگردش توضیح میداد.ساعت ۱۲/۴۰سیرجان ماشین خراب شد تا الان که ساعت۳/۳۵دیقس ما تو تعمیرگاهیم.نه بطری اب وجود داره و نه اینکه برای ما ماشین گرفتن ک به کرمان برسیم.متاسفم واسه این حجم بی نظمی و مشتری مداری صفر واقعا متاسفم لعنت بهتون ک قرار کاری مهمم رو از دست دادم
اینکه علی بابا با مسافران همدردی میکنه که فایده ای نداره به عنوان شرکت واسط که تعداد زیادی بلیط برای سامانه اتوبوس رانی میفروشه باید اقدام مناسبی هم بکنید.
اتوبوس تهران مشهد ساعت ۲۱:۳۰ ساعت ۲۳:۳۰ راه افتاد. اگر به جای علی بابا از سر مسیر سوار میشدم به جای انتظار با اتوبوس دیگه ای میرفتم.
دقیقا منم از مشهد به تهران ساعت ۸.۵ بلیط گرفتم اتوبوس ساعت ۹اومد
با سلام خسته نباشید از
تعاونی ٨
تهران به مقصد تبریز
با ٣۵ مسافر با ١٠مسافر سرباز وطن
٩٠هزار تومان به بهانه کمبود ماشین از هر مسافر اضافه کرایه گرفتن هیج نظارتی هم وجود نداره
کرایه های اضافی رو کجا باید شکایت کنیم ؟؟
سلام خسته نباشید.بلیط ساعت معین میگیریم که به کار وزندگیمون برسیم.سرساعت حرکت نمیکند که هیچ.یکساعت داخل پایانه دنبال بار میگرده یکساعت تاخیر داخل ترمینال تا خروجی ییزد دوسه جا برای بار وایمیسته.مهریز سوپر مارکت نیم ساعت برای بار وشکم راننده مسخره بازیه کلا پایانه یزد .
متاسفانه حجم بینظمی در سفر با اتوبوس زیاد شده. حتما این شکایت رو در سامانه ثبت کنین تا دیده بشه.
دقیقا بدترین پایانه برای جابجایی بار و پاسخگویی پایانه یزده ده روزه بار من رفته تعاونی ۱۳ یزد، گفتن خودمون میفرستیم مقصد شهرستان، حالا فقط رد تماس میدن
من امشب سوار ماشین تهران به اهر شدم و تجربه ی سفرم یه چیزی مثل سفر به قعر نهم جهنم بود. وسط شیوع اومیکرون پونزده نفر رو خارج از ظرفیت سوار کردن کف اتوبوس! من صندلی یکی مونده به عقب بودم و انقدر ادم پشت ماشین بود که داشتم از گرما خفه میشدم. مردم کف اتوبوس دراز کشیده بودن و پاهای بقیه زیر صندلی من بود. به عنوان یه خانم میخواستم راحت پاهامو دراز کنم و بخوابم اما انقدر اطرافم کله بود که از هر طرف مشاهده میشدم! واقعا کلمه برای توصیف شرایط پیدا نمی کنم. یه فیلم مزخرف با صدای خیلی بلند هم گذاشته بودند تا ساعت دوازده و نیم شب و ادم کر میشد. انقدر جمعیت زیاد بود که نمیشد پا شد و یه بطری اب معدنی برداشت. مثل اونایی که تو صحرا گیر افتادن از جلویی ها اب می خواستیم ولی گفتن تموم شده. بدترین سفر زندگیم بود.
چقدر تجربه بدی داشتین 🙁
با سلام. ناوگان مسیر کرمان به یزد خیلی فرسوده و بی نظم است.خصوصا تعاونی ۷ عدل کرمان. اتوبوس ساعت ۱۰:۳۰ شب ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ به جای ساعت ده و سی شب ساعت ۴۰ دقیقه بامداد ۲۹ اسفند حرکت کرد. ماشین به جای مسافربری تبدیل به باربری شده است از شدتی که ماشین را پر از بار کرده اند. چرا هیچ رسیدگی ردی ساعا کار این رانندگان نیست ؟ آیا وقت مسافر ارزش ندارد؟ واقعا جای تاسف است.
سلام.تعاونی ۱ ایران پیما مسیر کرمانشاه به اراک و بالعکس یه راننده داره که واقعآ آدم چشم ناپاک و بداخلاقیه.کرایه مسافربین راهی دوبرابر میگیره.و اصلا بدردراننده اتوبوس نمیخوره.مثلا ناوگان حمل ونقل عمومی میبایست امین مردم باشن اما از همه بدترن
حتما این مورد رو توی سامانه ثبت کنین تا به گوششون برسه.
سلام من هرماه چند بار به تهران رفت و آمد میکنم
امروز که دارم میرم سمت اهر یک صندلی به من دادن نشستم که شماره بیست و سه بود قبل گرفتن مبلغ پول به من گفته شده بود که صندلی عقب نیست وبه من لعد پول گرفتن صندلی آخر رودادن
تازه وسط راه صندلی منو دوبار عوض کردن کلافه شدم دیگه برای من تعاونی نه وجود نداره باوجود کرونا و امیکرون تمام صندلی ها پر هستش
وبدتر از اون رفتار بد راننده و مهماندار بود
سلام این چه سامانه ای هست که خودش ایراد داره شماره تلفن ثبت نمیشه
با چه مشکلی مواجه شدین؟
سلام
در این مملکت مثال برده داری است
تعاونی مسافر بری هر کاری دوست دارند انجام میدهند وهیچ گونه پاسخ گویی مناسب هم ندارند
من یک بلیط اینترنتی از تعاونی ۱۱ترمینال جنوب تهران به مقصد آبادان در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱ گرفتم وقتی برای سوار شدن مراجعه کردم به تعاونی ۱۷ انتقال دادند و گفتند ماشین خراب شده و مسافر ها را ادغام کردیم وبلیط قسمت تکی داشتم ولیکن گفتند جا نداریم باید روی صندلی دونفره بنشنید وقتی به مسیول تعاونی ۱۱مراجعه کردم گفتند همینه که هست اگر دوست ندارید پولتان را پس بگیرید این شد پاسخ گویی،اگر ماشین خراب است باید صبح همان روز به مسافران خبر دهند پول را عودت وکنسل کنند نه اینکه بگویند هر کاری میخواهی بکن ،وقتی هیچگونه نظارتی نیست ،این مسافران هستند که باید به هر چیزی که میگویند تن دهد
واقعا متاسفم برای اینگونه پاسخ گویی
مشکل اینجاست که مسیول نظارت هم با ایشان دستشان در یک کاسه است.
ای کاش مشتری مداری میدانستند
یعنی واقعا نمیدونن چه بدبختی ای شامل مسافرا میشه ، کدوم مسافر سر موقع سوار اتوبوس شده و سر موقع پیاده شده ، اصلا احتیاج نیست کسی گلگی کنه ، اقای مسئول یه بار هر خطی را دلت میخواد سوار شو ، ببین راننده چه لباسی پوشیده با مسافرین چطور برخورد میکنه ، چند بار مسافر را با ماشین های دیگه معامله میکنه ، اخه چرا باید ما اینقدر صبر کنیم ، من امروز ۲۶ بهمن سوار اتوبوس شدم از سیرو سفر ازادی به مقصد رشت ، اونم با اتوبوس سوپر تک صندل ۲۴ صندلی درسا راننده عین اتوبوس خط واحد همه جا واستاده مسافر سوار کرده بارگیری کرده اخر سر هم تو عوارضی رشت با دعوا و بگو مگو ماشین را عوض کرده مارو به اصطلاح فروخته به یه اتوبوس دیگه شماره پلاک اتوبوس ما هم ایران ۴۶ _ ۵۳۱ع ۶۵
چقدر بینظم دارن عمل میکنن 🙁
متاسفم برای سامانه ۱۴۱ و راهور که این همه تخلف وجود دارد و ۱۰۰ درصد تخلفات درنتیجه اهمال این نهادها در رسیدگی به تخلفات است. ۹۰ درصد رانندگان بین شهری معتاد به مواد مخدر هستند. ۱۰۰ درصد آنها پشت فرمان اتوبوس سیگار می کشند. ۱۰۰ درصد اتوبوس ها با تاخیرهای ۱ ساعته حرکت می کنند. ۱۰۰ در صد آنها بین راه مسافرگیری و بارگیری می کنند بدون توقف در اماکن مجاز یا صدور بلیط. ۱۰۰ درصد شرکت ها برای امتناع از پرداخت مالیات یا کمیسیون یا هر چیز دیگری در داخل ترمینال اقفدام به فروش بلیط نمی کنند بلکه ترجبح آنها مسافرگی ری در خارج از ترمینال است. و هزار مورد دیگر . تبریک به راهور پلیس راه، وزارت راه و تمام ناظران دیگر. پول مفت در حلقوم شما میریزند. ننگ بر شما
مشخصاتم را ارسال کردم . در صورتی که هر کدام از این مسئولین اگر و اگر وجدانشان بیدار شد، حاضر هستم طی یک سفر اتفاقی ۱۰۰ در صد این موارد را به ایشان نشان دهم. ننگ بر پلیس راهور و ننگ بر وزارت راه. تعطیل کنید این دو نهاد را
سلام…واقعا باید نظارت دقیقتری روی این مسائل داشته باشن
سلام شماره تلفن ثبت نمیشود
شماره تلفن ثبت نمی شه عمدا اینجور کردین تا کسی شکایتی ثبت نکنه ننگ بر شما باد
مزخرف ترین تعاونی، تعاونی ۲ بابل هست.
بلیط اتوبوس VIP گرفتم باید کف اتوبوس بشینم.
۱ ساعت اتوبوس تاخیر داشته بعد میگه اتوبوس پره، علی بابا هم میگه سوار نمیشدی خب وقتی عجله داری میشه سوار صبر کرد؟؟؟
سلام ..
مزخرف ترین و بی نظارت ترین ترمینال داخل ایران …استان کرمان میباشد.
خود استان هیچکس جوابگوی مشکلات مسافر نیست
داخل شهرستانها که میروی ویگر بدتر و خیلی هم رسوا و راحت حق مسافر را ضایع و عین اب خوردن حتی فوحش و ناسزا و کتک هم میزنن ، اولین ترمینال بی نظارت و هیچ ناظری کاری بکارشان ندارد ترمینال شهرستان قلعه گنج کرمان است …طرف اتوبوسی خریده و هیچ نیازی ندارد …خواهشن فقط برین ببینین این اقا چه حکومتی برای خودش باز و ساخته است … مسافر را هم جلوی چشمان خودم. ص
احب ترمینال زدن بدبختو تا نقش زمین شد
مسئولین استان هم خواب زمستانه تشریف دارند
لجن ترین تعاونی ایران پیما یزد هست مردک ساعت ۹:۳۰حرکت داشته برای بندر ساعت ۱۲ هنوز ۵۰ کیلومتر نرفته از بس تو راه ایستاده بار زده بگو عوضی بفروش تریلی بخر تو که اینقدر عشق بار هستی بیخود میکنی مردم را معطل میکنی به راننده هم میگی پرو میگه میخاستی سوار نشی یا سختت هست پیاده شو اگه مدیریت شرف داشته باشه رسیدگی میکنه که اینقدر سو استفاده نکنن از مسافر
اتوبوس تهران مشهد , (نیشابور) تعاونی ۸ لوان تور برای ساعت ۲۳: ۴۵ بلیط فروخته اما دقیقا یک ساعت بعد از ترمینال جنوب راه افتاده.. ۱۳/۱۰/ ۱۴۰۰
رفتار پرسنل در موقع سوا ر کردن اصلا محترمانه نبود..
سلام وقت بخیر
مدیریت محترم شرکت علی بابا
خواهش میکنم فقط فروشی نباشید
سرویس های که ارائه میکنید واقعا خیلی بی سرو سامان هستش چرا شرکت های اتوبوس رانی وقتی ماشین ندارن اینجا شروع به فروش بلیط میکنن وقتی مراجعه میکنی به غرفه بلیط با یک شرکت دیگه جابه جا میکنن کردم برای نایم خودشون برنامه ریزی میکنن اگه نظارتی براین موضوع نیست خواهشا نفروشید همش که فروش نمیشه
سلام ، نمیشه ثبت شکایت کرد ، چون نمیشه شماره تلفن را وارد کرد ، اگر مجبور شدید پیاده از مشهد به تهران یا برعکس بروید ولی سوار اتوبوسهای از رده خارج کیان سفر پاسارگاد نشوید ، از جابجا کردن مسافران و تاخیر یک ساعته در شروع حرکت ، سوار کردن و پیاده کردن مسافر در مسیر ، رانندگی شبانه با فقط یک راننده ، نداشتن آب معدنی در خودرو ، صندلی های تق و لق که سر و صدای زیادی میدادند و رفتار نا مناسب راننده با مسافرین و …
همه اینها را من در سفر روز ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ساعت ۲۰ از مشهد به تهران دیدم ، اصلا اتوبوس مناسب سفر طولانی از مشهد به تهران نبود
چراتهرانسراصن اتوبوس نداره ازساعت ۶عصربه این و دیگه اصن اتوبوس نداره برای آزادی .چراکسی اصلابرسی نمیکنه .ممنون میشم برسی کنید.مگه حقوق ماچقده که بخوابم هرشب ۱۰هزارکرایه بدیم تا ازادی .
سلام من کورش هدایی مسافرکنگانم بلیتمواینترنتی خریدم اونم بامبلغ۲۶۰۰۰۰هزارتومن به امیدداشتن امکانات ولی این اتوبوس یه جاشارژم نداره ازشون میپرسیم میگن اون ماشین شارژردارخراب شده مجبورشدیم ماشین جایگزین کنیم ولی این ماشین بدون امکاناته میخوام بدونم دلیل گرون کردن بلیت برچه اساسی هست چراپیگیرنمیشن تاتخلف نکنن
سلام 🙂 کورش عزیز این شکایت رو در سامانه ثبت کنین تا رسیدگی بشه.
تعاونی عدل مشهد اتوبوس کرمان به مشهد ، دزد تشریف دارند ، لحظه آخر میگن چون بچه باهاتونه باید ی بلیط اضافه پول بدین ، شما قبول می کنید و میگید صندلی دیگه بدین و ۱۹۵هزارتومان پولش بگیرین ، صندلی بهتون نمیدن و میگن جا نداریم و شما باید پول بدین ، پول گرفتن و بچه من کف ماشین خابید ، خدا لعنتتون کنه آشغالا
کجا شکایت کنیم ؟
سلام .یک روش دزدی دیگه تازگی ابداع شده
شما که بلیت اینترنتی میگیرین الکی یک ساعت قبل حرکت از طرف اتوبوس دار بهت زنگ میزنن میگن ما سه چار ساعت قبل بهت زنگ زدیم گفتیم زودتر بیا که اتوبوست زودتر راه میفته بعدشم شماره بلیط رو ازت تلفنی میگیرن وقتی میری ترمینال که بلیت چاپ بشه میگن بلیطت سوخته که در واقع بلیت شما رو که جای خوبی بوده یا تک صندلی بوده و اتوبوس خوبی هم بوده رو ازت به راحتی میدزدن و اگه زورشون برسه ازت دوباره نصف پول رو میگرن و اکه بری شکایت کنی حراست نهایتا یک اتوبوس ارزونتر سوارت میکنن و شما خوشحالی که حقت رو گرفتی در حالی که اولا یک ساعت عصبانیت و ناراحتی نصیبت شده تا مثلا حقت رو بگیری دوما صندلی و اتوبوسی که رزرو کردی و رو به جاش یک صندلی ته اتوبوس و یک اتوبوس ارزونتر بهت میدن سوما اگه ساده گیر بیارنت نصف پول دیگه رو هم ازت میگیرن
در قسمتی که گفتم میگن زنگ زدیم زودتر بیاین جوری قسم میخورن و جوری دروغ میگن انگار راسته و خودتم هم باورت میشه بهت زنگ زدن خب چکار کنیم ؟ به هیچ وجه تا لحظه دریافت بلیط اصلی از ترمینال شماره بلیطتون رو به کسی ندین .
این اتفاق واسه عموی خودم تو خط مشهد زاهدان از شرکت کیان سفر پاسارگاد اتفاق افتاد
خلاصه حواستون باشه هر کار بکنن باز هم دزدی میکنن
از شکرت آریا سفر آسیای قم به مقصد زنجان به هیچ وجه بلیط نخرید مسیر ۵ ساعته رو ۸ ساعت برای ندادن عوارضی طول میده
مزخرف ترین شرکت آسیا سفر هست پول ما رو خورد و سوارموندنکرد
سلام .مزخرف ترین سفر با اتوبوس اسکانیای شرکت همسفرازتهران به شهرکرد بود.تا الان این حد بی فرهنگی واین حد داغونی اتوبوس رو ندیده بودم.آخه تهران به شهرکرد وبالعکس مسافت کوتاهه که هنوز این ابوقراضه ها باید کارکنن.ومسافر مجبور بشه ک برای رسیدن به کارش سواراین نوع ماشینها بشه.یه مشت معتادم راننده های این ماشینا هستن که یه کم که دوروزود می شه موادشون سر مسافر خالی می کنم.
ساعت ۹شب اتوبوس حرکت داشته ساعت ده حرکت کرده.بعد بخاطر اینکه داستان نشه براش پلیس راه با تمام سرعت حرکت کرده.
لطفا این ابوقراضه ها رو جمع کنید.اینا دیگه به درد مسافتهای داخل شهرم نمی خورن.چه برسه به مسافرت های بین شهری.
بازم خاک عالم بر سر شرکت همسفر با این وضع راننده وماشیناش…
خدایی یه مشت دروغگو شدن مسئول ادارات و وزیرراه وترابری این مملکت، سامانه ۱۱۴ گذاشتن برای شکایت کار نمیکنه، تلفن گذاشتن برای پاسخگویی برای شکایت مردم کار نمیکنه آخه چقدر دروغ میگید این وزیر راه وترابری رو باید بیارن استیضاحش کنن، خدایی افتضاح ترین شرکت حمل ونقل، شرکت همسفره باید تخته ش کنن بره، ساعت ۱۲ از مبدا خرم آباد به تهران بلیط داشتم ساعت ده ونیم رسیدم ترمینال آرژانتین، ماشین داغون بخاری نداشت تو این سرما باطریش خراب بود از بین راه برگشته اومده ترمینال مبدا باطری تعویض کرده، مجددا ساعت ۲ از مبدا راه افتاده، تو راه لاستیک عوض کرده، مجددا بنزین زده والی آخر، اگر انسانیت واگر وجدان دارید رسیدگی کنید