Alibaba https://cdn.alibaba.ir/h2/desktop/assets/brand-identity/logo-horizontal-48770b9c.svg

لوگو

لوگوی علی‌بابا مهم‌ترین عنصر بصری برند است که علی‌بابا را از رقبای خود و سایر شرکت‌ها متمایز می‌کند. این لوگو از دو بخش تشکیل شده است. بخش تصویری این لوگو را براساس حرف A به‌عنوان حرف اول نام برند دیزاین کرده‌ایم که به آن «مونوگرام» می‌گوییم. به بخش نوشتاری لوگو (شامل نام برند به زبان انگلیسی) «لوگوتایپ» گفته می‌شود. درنهایت از ترکیب این دو بخش در کنار هم «لوگو» ساخته می‌شود.

برای دانلود نسخه‌های استاندارد لوگو روی این دکمه بزنید:
Alibaba https://cdn.alibaba.ir/h2/desktop/assets/brand-identity/logo-horizontal-48770b9c.svg

دیزاین مونوگرام

در دیزاین مونوگرام علی‌بابا با توجه به هویت و استراتژی برند، یک فرم قاطع و محکم دیزاین کرده‌ایم که در عین استواری، به وسیله حرکت منحنی وسط حرف A از سکون و ایستایی فاصله گرفته و با فضای پرجنب‌وجوش سفر هماهنگ شده است.
این مونوگرام را به‌صورت پویا یا داینامیک دیزاین کرده‌ایم؛ به این معنی که یک DNA و آناتومی ثابت دارد؛

اما فرم ظاهری آن متغیر است و در ارتباطات برند، بسته به اینکه قرار است چه پیامی به چه مخاطبی از طریق چه رسانه‌ای منتقل شود، تغییر می‌کند. این رویکرد، یک استراتژی جسورانه در دیزاین است و به برند این امکان را می‌دهد که به موقعیت‌های اجتماعی و نیازهای مخاطب به‌صورت هوشمندانه واکنش نشان دهد و در سطح ارتباطات، همیشه یک گام از انتظارات مشتری جلوتر باشد.

دیزاین لوگوتایپ

لوگوتایپ علی‌بابا را بر پایه لوگوتایپ قبلی دیزاین کرده‌ایم. لوگوتایپ جدید، در واقع نسخه‌ به‌روزشده لوگوتایپ قبلی است که فرم‌های آن پویاتر و سیال‌تر شده‌ و جزئیات اضافه از آن حذف شده است.

لوگوی عمودی

نسخه‌های استاندارد

لوگوی علی‌بابا سه نسخه استاندارد دارد: لوگوی عمودی، لوگوی افقی و مونوگرام تنها.

  • اولویت استفاده با نسخه عمودی لوگو است؛
  • از لوگوی افقی در موقعیت‌هایی که فضای کافی برای استفاده از نسخه عمودی وجود ندارد یا در رسانه‌هایی که تناسب اندازه آن‌ها افقی کشیده است، استفاده می‌کنیم؛
  • از نسخه مونوگرام در رسانه‌های علی‌بابا استفاده می‌کنیم؛ مانند شبکه‌های اجتماعی برند، آیکن وب‌سایت و اپلیکیشن و واترمارک ویدیوها. همچنین در سایر ارتباطات برند که به دلیل آشنایی مخاطب نیازی به ذکر عنوان برند نیست، می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم.

پس‌زمینه‌ها

  • از لوگوی علی‌بابا روی پس‌زمینه سفید، تنها با رنگ اصلی استفاده می‌کنیم.
  • از لوگوی علی‌بابا روی پس‌زمینه مشکی، تنها با رنگ اصلی استفاده می‌کنیم.
  • از لوگوی علی‌بابا روی پس‌زمینه زرد، تنها به صورت تک‌رنگ مشکی استفاده می‌کنیم.
  • از لوگوی علی‌بابا روی پس‌زمینه‌های خاکستری (کدهای مجاز در پالت رنگ)، به صورت تک‌رنگ سیاه یا سفید استفاده می‌کنیم.
  • استفاده از لوگوی علی‌بابا روی پس‌زمینه‌های رنگی دیگر مجاز نیست.
  • از لوگوی علی‌بابا روی تصویر، در زمینه واضح و ساده با کنتراست زیاد و به صورت تک‌رنگ سفید یا مشکی استفاده می‌کنیم.

استفاده در کنار لوگوی برندهای دیگر

برای استفاده از لوگوی علی‌بابا در کنار لوگوی برندهای دیگر، اگر لوگوی دوم به‌صورت عمودی باشد از نسخه عمودی لوگو و اگر افقی باشد از نسخه افقی لوگوی علی‌بابا استفاده می‌کنیم. برای حفظ تعادل وزنی، باید در هر دو حالت، ارتفاع مونوگرام علی‌بابا با بخش تصویری لوگوی دوم برابر باشد. در صورتی که لوگوی دوم، صرفا لوگوتایپ باشد، از نسخه افقی لوگوی علی‌بابا استفاده می‌کنیم. در این حالت باید ارتفاع هر دو لوگوتایپ با هم برابر باشد.
لوگوی علی‌بابا را همیشه سمت راست و بالای لوگوی دوم قرار می‌دهیم. استفاده از این لوگو در سمت چپ یا پایین لوگوهای دیگر مجاز نیست.