راهنمای ثبت استرداد بلیط پرواز داخلی

راهنمای ثبت استرداد بلیط پرواز داخلی

اول از همه به وب‌سایت علی‌بابا بروید و وارد حساب کاربری‌تان شوید. برای ورود به حساب کاربری، روی علامت آدمک بزنید. حالا صفحه‌ای برایتان باز می‌شود تا شماره همراهتان را وارد کنید. سپس از همان بالای صفحه روی گزینه «سفرهای من» بزنید.

در صفحه «سفرهای من» می‌توانید همه خریدها و سفرهای قبلی‌تان را ببینید. برای پیداکردن سفارش مدنظر در سریع‌ترین زمان، کادر شماره سفارش و تاریخ را پر کنید. بعد از پیداکردن سفارش مدنظر، روی گزینه «جزئیات سفارش و استرداد‌» بزنید. توجه داشته باشید که منظور از تاریخ، روز خرید بلیط است.

حالا روی گزینه «استعلام جریمه و استرداد» بزنید تا صفحه جدیدی باز شود.

حالا صفحه جدیدی باز می‌شود که باید در آنجا علت استردادتان را مشخص کنید. اگر پرواز شما توسط هواپیمایی کنسل شده، گزینه «پروازم توسط ایرلاین لغو شده است» را انتخاب کنید. اگر هم خودتان تصمیم به کنسل‌کردن بلیط دارید، گزینه «به دلایل شخصی می خواهم از پرواز انصراف دهم» را بزنید. اگر ساعت پرواز از سمت شرکت هواپیمایی تغییر کرده و شامل استرداد بدون‌جریمه می‌شود، گزینه «پروازم بیش از دوساعت تاخیر یا تعجیل داشته است» را انتخاب کنید و روی «تایید و ادامه» بزنید.

در شرایطی که بلیط شما از سمت ایرلاین کنسل شده یا بیش از دوساعت تاخیر یا تعجیل داشته است شما امکان استرداد بدون جریمه دارید. اگر در چنین شرایطی فقط عنوان «به دلایل شخصی می خواهم از پرواز انصراف دهم» برایتان نمایش‌داده می‌شود، برای پیگیری روند استرداد با پشتیبانی تماس بگیرید.

در این مرحله می‌توانید اطلاعات مسافرانی که این بلیط برای آن‌ها خریده شده را ببینید و تعیین کنید که بلیط کدام مسافر کنسل شود.

در مرحله بعدی باید نحوه دریافت مبلغ استرداد را انتخاب کنید. با توجه به توضیحات نوشته‌شده، یکی از دو روش «شارژ موجودی حساب علی‌بابا» یا «واریز به حساب بانکی» را انتخاب کنید و روی گزینه‌ «تایید و درخواست استرداد» بزنید.

توجه داشته باشید که اگر گزینه «واریز به حساب بانکی» را انتخاب کنید، مبلغ به همان شماره کارتی برمی‌گردد که با آن خرید خود را انجام داده بودید.

اگر هنگام خریدتان، کل مبلغ یا بخشی از آن را با اعتبار حساب کاربری‌تان پرداخت کرده باشید، فقط به گزینه «شارژ موجودی حساب علی‌بابا» دسترسی خواهید داشت.

بعد از طی‌کردن همه این مراحل، پیام «درخواست استرداد شما با موفقیت ثبت شد» به شما نمایش داده می‌شود.

اگر مبلغ استرداد بلیط تا سه روز کاری به حساب یا اعتبارتان واریز نشد، برای بررسی موضوع با مرکز پشتیبانی علی‌بابا تماس بگیرید.

نتیجه این عملیات در  بخش «سفرهای من»، قسمت «جزئیات سفارش محصول خریداری‌شده‌» قابل‌مشاهده است.

پرتکرارترین سوال‌های راهنمای ثبت استرداد بلیط پرواز داخلی

آیا بعد از خرید بلیط هواپیما، می‌توانم آن را استرداد (کنسل) کنم؟
درصد جریمه بلیط‌های پرواز چقدر است؟
آیا بعد از خرید بلیط هواپیما امکان تغییر نام مسافران وجود دارد؟