۱۰ اپلیکیشن سفر؛ با این اپلیکیشن‌ها سفر آسان می‌شود

۱۰ اپلیکیشن مفید در سفرهای خارجی

این روزها سفر کردن از هر کاری آسان‌تر شده است. اپلیکیشن مفید در سفر خارجی می‌تواند همه نیازهای شما را در طول سفر برآورده کند. از برنامه‌ریزی سفر گرفته تا خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، اجاره خودرو. شما با مجموعه اپلیکیشن‌های سفر در واقع اپلیکیشن‌ لذت سفر را خواهید داشت. در این مقاله از مجله گردشگری علی‌بابا، بهترین اپلیکیشن های سفر خارجی را بشناسید.

اسکای اسکنرskyscanner

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های سفر است برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و اجاره خودرو.

مهمترین ویژگی این اپلیکیشن نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه این است که این امکان را به شما می‌دهد تا فهرست‌ها همه ایرلاین‌ها را داشته باشید و بتوانید هر یک را با توجه به قیمت، استاپ و ساعت‌های ترانزیت مقایسه و سپس خریداری کنید.

این اپلکیشن برنامه پروازهای شرکت آسمان را در سیستم خود دارد.

تریپ ادوایزرTripAdvisor

شاید به جرات بتوان گفت جهانی‌ترین اپلیکیشن سفر است. نامش به معنی «پیشنهاد سفر» است و شما از طریق آن می‌توانید مراکز دیدنی، رستوران‌ها، موزه‌ها و… را شناسایی کنید. نظر کاربران درباره هر یک را بخوانید، بر اساس آن تصمیم بگیرید و در نهایت هر یک را برای دیدن یا رفتن انتخاب کنید.

با همین اپلیکیشن می‌توانید رستوران و هتل مورد نظر خود را نیز رزرو کنید.

نکته مهمی که این اپلیکیشن دارد این است که هر یک از مواردی که ذکر شد توسط کاربران این اپ بررسی شده و یک رتبه داده شده است، برای همین می‌توانید با توجه به بازخورد دیگر کاربران، از کیفیت هر یک مطلع شوید.

حتی شما هم می‌توانید یکی از آن کاربرانی باشید نظرتان را ثبت می‌کنید و به دیگری کمک می‌کنید تا انتخاب بهتری داشته باشد.

گوگل مپgoogle map

هر نقشه‌خوانی هم روی گوشی خود داشته باشید، اما داشتن گوگل‌مپ چیز دیگری است. شاید اپلیکیشن‌های نقشه خوان زیادی در فضای مجازی باشد اما به تجربه ثابت شده است هیچ کدام به پای گوگل مپ نمی‌رسد.

آسانی کار و دقیق‌ بودن این اپلیکیشن اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که هیچ وقت در راه نمی‌مانید. این اپلیکیشن موقعیت دقیق شما و راهی که در پیش دارید را جلوی روی‌تان می گذارد.

بوکینگ دات کامbooking

اپلیکیشن booking  یکی از بهترین اپلیکیشن‌های رزرو هتل است. یکی از جامع‌ترین فهرست‌های هتل دا داراست و به شما این امکان را می‌دهد که از بین ۶۴۰۰۰۰ هتل و آپارتمان محل اقامت خود را انتخاب و رزرو کنید.

همچنین جست‌و‌جوی اقامتگاه‌ها را بر اساس اماکن برجسته و معروف یا مکان کنونی شما فراهم می‌کند، به شما امکان فیلتر جست‌و‌جوهایتان را بر اساس اولویت‌های مدنظرتان (مانند قیمت، مکان، امکانات و غیره) می‌دهد.

امکاناتی که برای هر هتل در booking درج شده شامل این موارد می‌شود: آدرس هتل، مکان دقیق هتل بر روی نقشه، توضیحاتی درباره‌ی هتل، قیمت اتاق‌ها و نحوه‌ی پرداخت، عکس‌هایی از نمای ظاهری هتل و اتاق‌های آن، امتیازی که توسط کاربران به آن هتل داده شده است، نظرات کاربران ساکن در این هتل، امکانات هتل ازجمله اینترنت رایگان، پارکینگ، استخر و قوانین هتل مانند زمان تحویل اتاق‌ها، ورود حیوانات خانگی و…

accu weatheraccu weather

دانستن وضعیت آب و هوا، اینکه آسمان بارانی است یا آفتاب درخشان دارد در سفر بسیار مهم است.

اپلیکیشن accu weather به شما کمک می‌کند دقیق‌ترین وضعیت هوا و پیش بینی روزهای آینده را داشته باشید. با این اپلیکیشن شما همیشه یک قدم از بقیه جلوتر هستید. لباس مناسب می‌پوشید و هیچ چیز شما را غافلکیر نمی‌کند.

 

اوبرuber

با اپلیکیشن اوبر که یک سرویس تاکسی جهانی است شما انگار همیشه یک ماشین در اختیار دارید. در بسیاری از شهرهای جهان سر و کله زدن با رانندگان تاکسی یکی از دغدغه‌های مسافران باشد. اما در کشورهایی که اوبر را دارند (که در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا یا اوبر یا یکی از سرویس‌های مشابه را دارند) این مشکل مرتفع شده و شما می‌توانید با خیال راحت بدون آنکه نگران ندانستن زبان باشید، از این سرویس استفاده کنید.

اسنپ نمونه ایرانی همان اوبر است.

گوگل ترنسلیتgoogle translate

در بین همه دیکشنری‌ها و اپلیکیشن‌های ترجمه، اپلیکیشن google translate حرف دیگری است. امکانات و وسعت خدمات آن استفاده کننده را از هر اپ دیگری بی‌نیاز می‌کند.

هیچ اپلیکیشن دیگری مانند ترجمه گوگل وجود ندارد که تقریبا همه زبان‌های دنیا را پوشش دهد. علاوه بر این امکاناتی که این اپلیکیشن دارد باعث شده از بقیه در جایگاه بالاتری قرار بگیرد.

مهمترین ویژگی آن این است که در وضعیت آفلاین نیست شما می‌توانید از آن استفاده کنید و دیگر نیازی به اینترنت ندارید.

یکی از جذاب‌ترین امکان جدید اپلیکیشن مترجم گوگل ترجمه تصویری آن است. آیکن دوربین را کلیک کنید، دوربین دستگاه خود را روی عکس مورد نظر تنظیم کنید. سپس با ضربه زدن روی آیکون چشم قابلیت ترجمه سریع را فعال کنید. این در حالی است که با عکسبرداری از کلمه مورد نظر نیز می‌توانید آن را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید.

اگر بین سفر پیامکی به زبان دیگر دریافت کردید می‌توانید با استفاده از قابلیت SMS Translation، پیامک‌های دریافتی خود را نیز ترجمه کنید.

یلپ yelpyelp

وقتی برای اولین بار به یک شهر سفر می‌کنید شاید یکی از مهمترین دغدغه‌های روزانه پیدا کردن رستوران‌ها و کافه‌هایی باشد که غذای خوب داشته باشد. شما با اپلیکیشن yelp  می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌های نزدیک محل اقامت‌تان را پیدا کنید و رتبه آن را در بین رستوران‌های شهر ببینید. همچنین از هر یک از غذاهای رستوران عکسی را مشاهده می‌کنید که جزییات مواد و پخت آن مقابلش نوشته شده است. برای همین می‌توانید با خیال راحت غذا و رستوران خود را با توجه به رتبه شهری‌اش انتخاب کنید.

وای فای منیجر wifi managerwifi mapper

این روزها بدون اینترنت دیگر نمی‌شود زندگی کرد. حتی اگر نیازی به تلفن نداشته باشید اما دسترسی به اینترنت از واجبات است. اینترنت که داری انگار خیالت از هر لحاظ راحت است اما گاهی در سفر در شرایطی قرار می‌گیریم که به اینترنت دسترسی نداریم. برای مثال سیم کارت آن کشوری که سفر کرده‌اید درست کار نمی‌کند یا اینکه اصلا سیم کارتی خریداری نکرده‌اید. اگر این مساله تا پیش از این تبدیل به مساله می‌شد اما امروزه با وجود اپلیکیشن wifi mapper هیچ مشکلی نخواهید داشت. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که مکان‌هایی را بشناسید که وای‌فای رایگان دارند.

اکس ای xe currency

اپلیکیشن xe currency به شما کمک می‌کند که خیلی سریع تغییر ارز خود را محاسبه کنید. تغییر ارز هر کشور و برابری آن با واحد پول رایج کشور یکی از دردسرهای سفر است. گاهی برای خرید یک کالا شما در لحظه نمی‌دانید خرید آن به صرفه است یا نه. این اپلیکیشن به شما کمک می کند سریع تصمیم بگیرید.

یکی از مهمترین ویژگی این اپلیکیشن این است که قابلیت عملکرد در حالت آفلاین را دارد. دیگر لازم نیست برای استفاده از آن حتما اینترنت داشته باشید، می‌تواند به وسیله نرخ بروزرسانی شده قبل کار کند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه

  1. FaraMont می‌گوید

    با توجه به اینکه اکثر سفرهای خارجی مرسوم از ایران به مقاصد خارجی فاقد مسیرهای Domestic هست و همچنین تحریم و قطع ارتباط سیستم بانکی کشور با بانکهای جهانی؛ عملا استفاده از سرویس هایی نظیر: بوکینگ دات کام، اسکای اسکنر و… نا ممکن و نشدنی است ضمن اینکه نیاز به سرویس های رزرو هتل و پرواز پیش از سفر ضرورت دارد نه در حین اون.
    استفاده از برنامه Yelp هم از این موضوع مستثنی نیست و امکان ثبت سفارش آنلاین و پرداخت نقدی در این برنامه وجود ندارد.
    نصب اپلیکیشن هواشناسی و مبدل ارز هم سالهاست که به دلیل ادغام Tool Boxها با انجین های توسعه دهنده سیستم عامل های گوشی های هوشمند هیچ گونه ضرورتی ندارد.
    ابزارهای گوگل هم که بطور پیش فرض حداقل بروی تمامی محصولات اندرویدی وجود دارد.
    شاید این مطالب در جغرافیایی بجز ایران کاربردی تر باشند!

    با احترام!