از فرودگاه تا جلسه‌ی کاری: ۱۳ قدم برای حرفه‌ای‌ها

از فرودگاه تا جلسه‌ی کاری: ۱۳ قدم برای حرفه‌ای‌ها

سفرهای کاری با سفرهای دیگر فرق دارند، هرچه در سفر تفریحی قرار است کم‌دغدغه و راحت باشید و خوش بگذرد، سفرهای کاری معمولا سریع و پر از استرس و مشغله‌اند. در این مطلب نکاتی را گرد آورده‌ایم که می‌تواند برای هرچه بهتر شدن سفرهای کاری کمکتان کند؛ نکاتی که هم زمان پرواز را برایتان کارآمد و مفید می‌کند، و هم کمکتان می‌کند حرفه‌ای باشید و ماموریت کاری خود را با خستگی و فشار کمتری پشت سر بگذارید.

۱- اگر از وضع ترافیک شهر مبداء یا مقصد اطلاع زیادی ندارید، برای زمان‌بندی درست، کمی از وقتتان را برای ترافیک احتمالی یا مشکلات دیگر در سطح شهر در نظر بگیرید تا در صورت برخورد با موارد این‌چنینی زمان کافی داشته باشید.

۲- در پروازهای داخلی ۲۵دقیقه قبل از پرواز کانتر چک این بسته می‌شود. بنابراین در نظر بگیرید که اگر دیرتر از این زمان برسید، پروازتان را از دست خواهید داد.

از فرودگاه تا جلسه‌ی کاری: ۱۳ قدم برای حرفه‌ای‌ها۳- بخش زیادی از وقت شما در فرودگاه هنگام چک‌این و تحویل و دریافت چمدان می‌گذرد. بنابراین تا جایی که امکان دارد سعی کنید باری برای تحویل دادن یا تحویل گرفتن نداشته باشید و به‌جای چمدان، در یک کیف چرخدار هرآنچه دارید، با خودتان به داخل کابین ببرید تا از وقت‌تان بیشترین استفاده را بکنید. البته این را نیز در نظر داشته باشید که در پروازهای داخلی معمولا میزان بار مجاز همراه مسافر ۸کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: بلیط هواپیما چگونه از چالش به راهکار سفر تبدیل شد؟ 

۴- اگر قرار کاری‌تان در شهر مقصد را قبل از ظهر تنظیم کرده‌اید، هر دقیقه برایتان مهم است. بنابراین برای اینکه هنگام پیاده شدن وقتتان در ازدحام و صف طولانی مسافران در راهروی هواپیما کمتر تلف شود، بلیط درجه‌یک یا بیزینس بگیرید. راه دیگر این است که هنگام چک‌این از متصدی باجه بخواهید در ردیف‌های نزدیک در خروج بهتان صندلی بدهد.

۵- بسیاری از سفرهای کاری حرفه‌ای‌ها سفرای یک‌روزه است. پروازهای صبح زود و شب‌هنگامِ ایرلاین‌ها پر است از مسافرانی با کت‌وشلوار رسمی و لباس فرم ادارات مختلف. اگر شما نیز در هفته دو سه بار از این سفرها می‌روید، در فرودگاه و هواپیما زمانی را به استراحت و خواب اختصاص بدهید. داخل هواپیما از خدمه‌ی پرواز بخواهید برایتان بالش یا پتو بیاورند و از هر فرصتی که در پرواز دارید، برای خواب استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های امروزی که روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شوند، تقریبا کار چندین و چند نیروی کار سابق را می‌گیرند. بنابراین به روز باشید و اپلیکیشن‌های ضروری را روی گوشی خود نصب کنید. تقویم و گاهشمار، برنامه‌ریز کاری مثل گوگل کلندر، نرم‌افزار آفیس و… از ابزارهای ضروری همراه شما در سفر هستند.

۶- تلفن همراه، لپتاپ، تبلت و… از ملزومات سفر حرفه‌ای‌ها هستند، بنابراین همیشه حواس‌تان به شارژ دستگاه‌های الکترونیک‌تان باشد. قبل از سفر تمام دستگاه‌هایتان را شارژ کنید اما به غیر از این، بهتر است همیشه یک پاوربانک مرغوب و شارژ در سفر همراه داشته باشید.

۷- به غیر از شارژ وسیله‌های برقی، اینترنت چیزی است که احتمالش می‌رود در سفر به آن نیاز پیدا کنید. بنابراین همیشه به فکر دسترسی به اینترنت باشید، خوشبختانه شرکت‌های مخابراتی بسته‌های متنوعی دارند و تلفن‌های هوشمند هم امکان این را دارند که به یک مودم تبدیل شوند و بتوانید با دستگاه‌های دیگرتان نیز از اینترنت همراهتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای سفر هوایی برای مدیران 

۸- اپلیکیشن‌های امروزی که روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شوند، تقریبا کار چندین و چند نیروی کار سابق را می‌گیرند. بنابراین به روز باشید و اپلیکیشن‌های ضروری را روی گوشی خود نصب کنید. تقویم و گاهشمار، برنامه‌ریز کاری مثل گوگل کلندر، نرم‌افزار آفیس و… از ابزارهای ضروری همراه شما در سفر هستند که می‌توانید همه‌شان را در جیبتان همراه خود جابه‌جا کنید.

۹- یک بسته دستمال کاغذی، دستمال مرطوب (یا ژل ضدعفونی) و چسب زخم را فراموش نکنید. درست است که در سفر کاری قرار نیست ماجراجویی کنید و احتمال آسیب‌دیدنتان صفر است اما تجربه‌ی پیشکسوت‌های حرفه‌ای ثابت کرده همراه داشتنشان ضرر ندارد.

۱۰- پول نقد! باور کنید اگر از بسیاری از مسافران سفرهای کاری بپرسید معمولا چه چیزی را زیاد فراموش می‌کنند، پاسخ می‌دهند: پول نقد! با آمدن کارت‌های بانکی و مبادلات اینترنتی بانکی بسیاری از مسافران همیشه فراموش می‌کنند پول نقد کافی همراه بردارند. همیشه علاوه بر مبلغی که برای کرایه تاکسی و هزینه‌های رایج در نظر می‌گیرید، مبلغی نیز برای موارد پیش‌بینی‌نشده کنار بگذارید تا خیالتان بابت همه‌چیز راحت باشد.

بیشتر بدانید: ۱۵ کاری که شب قبل از پرواز باید انجام بدهید

۱۱- در طول سفر با همسفرانتان ارتباط برقرار کنید. علاوه براین‌که با آدم‌های جدیدی آشنا می‌شوید که ممکن است یک روز به کارتان بیایند، از شهر مقصد و احتمالا شرکتی که برای دیدن آن راهی سفر شده‌اید نیز اطلاعات خوبی به دست ‌آورید. مدیر بازرگانی یک شرکت‌ معتبر خصوصی برایمان تعریف می‌کرد که برای عقد قرارداد تجاری و پرداخت وجه قابل توجهی برای قرارداد، راهی سفر بوده که در طول پرواز و صحبت با همسفر خود متوجه می‌شود طرف حسابش سابقه‌ی مالی مطمئنی ندارد و همین همنشینی به کارش آمده و جلوی ضرر احتمالی را گرفته.

۱۲- کارت ویزیت خود را همیشه همراه داشته باشید. گشاده‌دستی کنید و همیشه تعداد زیادی همراه ببرید. بارها شده در سفرهای کاری با آدم‌های مختلفی آشنا شده‌ام که کارت ویزیت همراهشان نبوده و شماره تلفن را به صورت دستی روی یک تکه کاغذ نوشته‌اند، لطفا علاوه براینکه فراموش نکنید نماینده‌ی یک شرکت هستید، پرنسیپ کاری‌تان را حفظ کنید و همیشه تعداد کافی و حتی بیشتر از کافی کارت ویزیت همراه داشته باشید.

۱۳- اگر لازم است سوغاتی بخرید و فرصت چرخیدن توی شهر را ندارید، بهترین جا برای خرید سوغاتی فروشگاه‌های فرودگاه هستند. معمولا هم خلاصه‌ای از سوغاتی‌های مهم شهر را در این فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید.

بیشتر بخوانید: 

چگونه با حالت تهوع در پرواز مبارزه کنیم؟ 

۱۵ کاری که شب قبل از پرواز باید انجام دهید 

قیمت بلیط هواپیما چگونه تغییر می‌کند؟ 

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.