گردشگری فرانسه

برنامه ۲۰ میلیارد دلاری دولت فرانسه برای نجات گردشگری

با پایان سال تحصیلی در فرانسه و شروع تابستان، زمان اوج گردشگری در این کشور فرا می‌رسد. به گزارش فوربس پس از شیوع ویروس کرونا و ضررهای وارده به گردشگری جهانی، امروز با کاهش خطر پاندمی دولت فرانسه قصد دارد دوباره چرخ این صنعت را در کشور به گردش در بیاورد. صنعت توریسم فرانسه ماشینی سیاسی و اقتصادی است که از برج ایفل تا گوشه گوشه روستا‌هایی که صنایع کوچک را در خود جا داده‌اند را شامل می‌شود و دولت فرانسه سالانه میزان زیادی از درآمد خود را روی نگهداشت مراکز تاریخی و معرفی مقاصد گردشگری می‌کند.

برای درک درست تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری فرانسه کافی است به آمار ورودی ۸۹ میلیون گردشگر به این کشور در سال ۲۰۱۸ نگاه کنید. فرانسه با هدف رسیدن به آمار ۱۰۰ میلیون گردشگر به استقبال سال ۲۰۲۰ می‌رفت اما شیوع یک بیماری همه‌گیر این هدف را به طور کلی از بین گزینه‌ها حذف کرد.

با از بین رفتن برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ی فرانسه حالا تنها برنامه باقی مانده بقا است. دولت فرانسه روز چهاردهم ماه مه با ارائه طرح مارشال با اختصاص ۲۰ میلیارد دلار برنامه خود برای حمایت از صنعت گردشگری این کشور اعلام کرد. نخست وزیر فرانسه در این باره می‌گوید: «گردشگری با بدترین بحران در تاریخ مدرن رو به رو است و نجات آن یک اولویت در سطح ملی است.»

بسته پیشنهادی طرح مارشال برای ادامه فعالیت کسب‌وکارهای گردشگری شامل حمایت مالی مستقیم، وام و تسهیلات مالیاتی و بیکاری می‌شود.

همچنین دولت برای ایجاد حس امنیت در گردشگران استانداردهای سلامتی را برای هتل‌ها و رستوران‌ها تعریف کرد و قوانین لغو رزروها نیز برای تشویق مسافران انعطاف بیشتری گرفتند تا رزرو هتل و بلیط ریسک کمتری را برای گردشگران داشته باشد.

با این که مرز‌ها در حال باز شدن هستند، پیش‌بینی‌ها حاکی از نرخ پایین ورود گردشگران بین‌المللی به فرانسه است. اما در قلب برنامه نجات‌بخش فرانسوی‌ها، کمپینی با عنوان «امسال تابستان به فرانسه سفر می‌کنم» طراحی شده است تا فرانسوی‌ها را به سفر در فرانسه دعوت و تشویق کند. هدف این کمپین بیرون کشیدن فرانسوی‌ها از خانه‌هایشان و رفتن به مقصدی گردشگری در فرانسه است.

فرانسه قبل از کرونا شماره یک صنعت گردشگری بود و زمانی که این بحران به پایان برسد به دنبال بدست آوردن جایگاه قبلی خود خواهد بود. برای انجام این کار صنعت گردشگری این کشور سعی دارد از این فرصت برای تمرکز بر موضوع سفر آرام و سفر‌های داخلی استفاده کند تا از تاثیرات زیست محیطی بکاهد و صنعت کشور را برای دنیایی که بیماری‌های همه‌گیر در آن امری طبیعی و معمول هستند آماده کند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.