قوانین و مقررات

شرایط و ضوابط عمومی

۱- وب‌سایت علی‌بابا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.

۲- خدمات و محتوای عرضه شده توسط وب‌سایت علی‌بابا جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولید می‌شوند. هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات، متن‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و... از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت علی‌بابا و لینک به مطلب ذکر شده مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت.

۳- اطلاعات شخصی کاربران در علی‌بابا کاملاً محرمانه است. علی‌بابا تمام تلاش خود را برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران می‌کند. لذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت علی‌بابا اطلاع دهد.

۴- کاربران متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.

۵- کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در وب‌سایت علی‌بابا اصلاح نماید. در غیر این‌صورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.

۶- وب‌سایت علی‌بابا به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.

۷- هرگونه سوء استفاده از نام علی‌بابا، سایت اینترنتی علی‌بابا، مکاتبه از طرف علی‌بابا و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.

۸- وب‌سایت علی‌بابا اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

۹- هرگونه استخراج و استفاده از اطلاعات و نتایج جستجوی پروازها و قطارها در سایت علی‌بابا، شامل نام ایرلاین‌ها، شماره و نوع و ساعت و قیمت پروازها و قطارها یا اطلاعات مربوط به مقایسه یا خرید، به هر طریق اعم از استخراج دستی، ربات، کراولر و غیره، و انتشار آن به هر شکل اعم ارائه روی صفحات وب، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های موبایلی، رسانه‌های چاپی و دیجیتال و غیره، بدون اجازه‌ی کتبی از مدیریت علی بابا ممنوع است و پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

 


شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط هواپیما

۱- عملیات خرید بلیط در وب‌سایت علی‌بابا مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.

۲- طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.

۳- هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و علی‌بابا، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند.

۴- بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.

۵- در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد کم‌تر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال خرید کرد.
لازم به ذکر است که در بلیط‌های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.

۶- پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط به کاربر اس‌ام‌اس و ای‌میل می‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

۷- هر نوع کنسلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت) می‌باشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست.

۸- لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی کنسلی را شامل نمی‌شود. در این صورت مسافر فرم درخواست آن‌لاین استرداد بدون جریمه را پر می‌کند.

۹- در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌  الزامی است.

۱۰- نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها در بلیط مشخص می‌شود. مسئولیت هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است و علی‌بابا در این مورد مسئولیتی ندارد.

۱۱- در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایستی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد.

۱۲- لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.

۱۳- خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

۱۴- طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.

۱۵- بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.

 

شرایط و ضوابط رزرو و خرید چارتر

۱- پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیش‌تری مواجه هستند و در یک درصد مواقع ممکن است قابل استفاده نباشند، در چنین مواقعی و درصورت خرید بلیط جایگزین، هزینه‌ی بلیط از طرف چارترکننده به شما برگردانده خواهد شد. علی‌بابا تمام تلاش خود را می‌کند تا این ریسک را به صفر برساند.

۲- در صورت کنسل شدن پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف آژانس، مبلغ بلیط به‌طور کامل استرداد خواهد شد.

۳- در صورت ابطال یا تاخیر بیش از ۲ ساعت در پروازهای چارتری ارسال بلیط مهر شده الزامی است.

۴- قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.

 

قوانین کنسلی بلیط پروازهای داخلی ( سیستمی )

توجه: ساعت ثبت درخواست کنسلی پرواز، بر اساس ساعتی که سایت ایرلاین مذکور اعلام می‌کند محاسبه می‌شود.  بنابراین برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، ۵ دقیقه زودتر از زمان اعلام‌شده در جدول زیر را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، علی‌بابا مسوولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه کنسلی را بر عهده نمی‌گیرد.

 

 

قوانین بار مجاز خطوط هوایی در پروازهای داخلی

جدول قوانین بار

 

توجه: در صورت همراه داشتن حیوان خانگی، حتما قبل از سفر با مرکز پشتیبانی علی‌بابا تماس بگیرید تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

 

شرایط و ضوابط خرید اینترنتی بلیط قطار

بلیط

1. تمامی اطلاعات مسافران شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد ملی بایستی به صورت کامل و صحیح وارد شوند. مسافرانی که اطلاعات بلیط آنان با کارت شناسایی مطابقت نداشته باشد، بدون بلیط تلقی خواهند شد.  
2. برای خرید بلیط اتباع خارجی بایستی نام ، نام خانوادگي، تاریخ تولد و شماره‌ی گذرنامه وارد شود. اتباع خارجي بايستی گذرنامه‌ی معتبر داشته باشند. همچنین آن دسته از اتباع افغانستان كه گذرنامه ندارند، بايد برگه‌ی تردد (مرخصي) با 10 الی 15 روز اعتبار به همراه داشته باشند. فرزندان اتباع افغانستان در صورتي كه سن كمتر از 10سال داشته باشند، مي‌توانند به همراه والدين و با برگه‌ی تردد آنها سفركنند اما براي سنين بالاي 10سال بايد برگه‌ی تردد جداگانه داشته باشند.
3. در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو قطار متوالی را تهیه کند، باید حداقل ۳ ساعت بین زمان رسیدن قطار اول به مقصد و حرکت قطار دوم فاصله در نظر بگیرد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر است.
4. پذيرايي در برخي قطارهاي ويژه، اختياري و با درخواست مسافر هنگام تهيه‌ی بلیط انجام می شود و هزینه‌ی آن به بهای بلیط اضافه می‌گردد. مسافر می‌تواند تنها تا 24 ساعت قبل از حركت، ‌رزرو بلیط با امكان خريد غذا را انجام دهد.
5. تمام مسافران قطار از لحظه‌ی ورود به ايستگاه مبداء تا خروج از ايستگاه مقصد در برابر حوادث بیمه هستند. بيمه‌ی حوادث مسافري شامل جبران هزينه‌هاي پزشكي و همچنين جبران نقص عضو يا فوت ناشي از حوادثی مانندآتش سوزي، تصادف، انفجار، خارج شدن قطار از ريل، مانور، سنگ‌پراني و ساير حوادث احتمالي می‌شود.
 

چاپ بلیط

1. طبق قوانین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مسافر ملزم است برای سوار شدن به قطار بلیط چاپ‌شده را ارائه کند. در صورت وارد شدن خسارت به قطار، پرداخت خسارت فقط به دارندگان نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.
2. مسافران علی بابا می توانند در قسمت «بلیط ها و استردادها» با استفاده از گزینه «چاپ بلیط»، بلیط خود را بر روی کاغذ   A4  دورو سفید چاپ کنند. مسافران بایستی از چاپ بلیط بر روی کاغذهای آرم دار و طرح دار جدا خودداری کنند.
3. همچنین چاپ بلیط در کلیه‌ی ایستگاه‌های دارای فروش بلیط و مراکز فروش سطح شهر با پرداخت ۱۰.۰۰۰ ریال برای هر برگ امکان‌پذیر است .
 

سهمیه‌های قطار

برای مسافران قطار سهمیه‌ها و تعرفه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است و در صورت استفاده‌ی نادرست از سهمیه‌ها و تعرفه‌ها، بلیط صادرشده مسترد می‌شود و هزینه‌ی جریمه‌ی آن به عهده‌ی خود مسافر است.. سهمیه ها و تعرفه ها  به شرح زیر می باشد: 
1. سهمیه عادی: قابل دسترس برای کلیه مسافرین اعم از زن ، مرد و خانواده می باشد.
2. سهمیه ویژه خواهران: این سهمیه ویژه‌ی خانم‌هایی که تنها مسافرت می‌کنند. مادران عزیز تنها برای فرزندان پسرِ کمتر از 6 سال خود می توانند از این سهمیه  برای فرزندان ذکورشان نیز استفاده کنند.
3. سهمیه ویژه برادران: ویژه‌ی آقایانی که تنها مسافرت می‌کنند. 
4. سهمیه خودرو: این سهمیه برای مسافرانی تعریف شده که می‌خواهند خودروی خود را با قطار حمل کنند.
5. سهمیه گروهی: برای مسافران با تعداد بالاتر از 18 نفر تعریف شده است.
 

تعرفه‌های بهای بلیط قطار

1. تعرفه بزرگسال: سن مسافر برای تنها سفر کردن حداقل باید 17سال تمام باشد. همچنین بلیط شخصی که در تاریخ شروع سفر بیش از 12 سال سن داشته باشد، تمام بها حساب می‌شود
2. تعرفه کودک: بلیط کودکان بین 2 تا 12 سال نیم‌بهاست.
3. تعرفه نوزاد: قیمت بلیط نوزادان تا 2 سالگی، معادل 10درصد از بهای کل بلیط (معادل بهای بیمه‌ی مسافر) است. همچنین در این شرایط صندلی به نوزاد تعلق نمی‌گیرد. در صورتی که مسافر بخواهد برای نوزاد خود صندلی بگیرد، بلیط نوزاد نیم‌بها محاسبه می‌شود. 
4. تعرفه جانبازان و خانواده‌های شهدا: بهای بلیط جانبازان و خانواده‌هاي شاهد نیم‌بهاست و در حال حاضر تنها از طریق مراکز فروش حضوری با ارائه‌ي اصل كارت شناسايي معتبر بنياد شهید صادر می شود. همچنین به آزادگانی که جانباز نیز باشند و درصد جانبازی قید شده در کارتشان بالاتر از 25 درصد باشد نیز بلیط نیم بها تعلق می‌گیرد. در صورت استفاده از سهمیه های شاهد و یا جانباز همراه داشتن کارت ایشان ( معتبر ) در هنگام صدور بلیط به صورت حضوری و نیزسوار شدن به قطار الزامی است .
 

کوپه‌ی دربست

1. برای دربست کردن کوپه بایستی هنگام انتخاب مسیر و جستجو تیک کوپه دربست را انتخاب شود و فرآیند خرید تکمیل گردد.
2. برای دربست کردن کوپه درصورتي‌كه تعداد مسافران كمتر از تعداد صندلي‌هاي كوپه باشد، بایستی پس از انتخاب گزینه‌ی دربست‌کردن کوپه تعداد واقعي مسافران بزرگسال و کودک را در قسمت مربوطه وارد کنید. بهای تمام‌شده‌ی صندلی‌های خالی با کسر هزینه‌ی خدمات ایستگاهی و پذیرایی به صورت خودکار محاسبه می شود.
3. در قطارهای سالنی امکان انتخاب گزینه کوپه‌‌ی دربست وجود ندارد.
4. در کوپه‌ی دربست بلیط نوزادان زیر 2 سال به دلیل رزرو صندلی، نیم‌بها محاسبه می‌شود.
 

استرداد بلیط قطار

1. طبق قوانین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بلیط قطارهای مسافری دركلیه‌ی مراكز فروش بلیط (در ساعات كاری نمایندگی‌های فروش) با ارائه‌ی كارت شناسایی معتبر از جمله: (كارت ملی ـ شناسنامه ـ پاسپورت ـ گواهینامه) قابل استرداد می باشد. 
2. همچنین بلیط‌هایی که به‌صورت حضوری از دفتر علی‌بابا و یا مراکز فروش تهیه شده‌اند، حداكثر تا يك‌ساعت پس از صدور بلیط، به شرط عدم حركت قطار و باز بودن مركز فروش، در همان مركز صادر كننده با پرداخت وجه كامل بهای آن قابل استرداد هستند. این شرایط براي بلیط‌هاي اينترنتي وجود ندارد و اين دسته از بلیط‌ها فقط طبق قوانين قابل استرداد هستند.
3. بازپرداخت خسارت به بلیط‌هایی که مشمول دریافت خسارت شده‌اند، صرفا به صورت حضوری در محل آژانس و با ارائه‌ی کارت ملی مسافران و نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.
4. استرداد بلیط پس از حركت قطار امكان‌پذیر نیست.
5. مسافر می‌تواند تا 60 دقیقه قبل از حرکت قطار، بلیط یا بلیط‌های خریداری شده را به صورت آنلاین استرداد کند. برای استرداد بلیط پس از زمان ذکر شده، مسافر بایستی با ارائه‌ی بلیط چاپی و کارت شناسایی به صورت حضوری به یکی از مراکز فروش قطار مراجعه کند.
6. با توجه به اینکه ساعت ثبت درخواست استرداد قطار برای بلیط های خریداری شده در سایت علی‌بابا بر اساس ساعت ثبت استرداد در شرکت ریلی مربوطه محاسبه می‌شود، برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، لطفا 10 دقیقه زودتر از زمان اعلام‌شده در قوانین را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، مسئولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه‌ی کنسلی بر عهده‌ی مسافر است.
7. پس از ثبت درخواست استرداد و دریافت پیامک استرداد بلیط، وجه بلیط با کسر جریمه طبق جدول قوانین کنسلی، با توجه به درخواست مسافر به اعتبار حساب یا حساب بانکی که هنگام خرید استفاده شده است برگشت داده می شود. پس از نهایی شدن فرآیند استرداد، امکان خرید مجدد بلیط استرداد شده وجود ندارد.
 

جدول  قوانین کنسلی بلیط قطار

 

جدول جریمه کنسلی بلیط قطار
 
همچنین شما می‌توانید پاسخ تمام سوال‌هایتان درباره‌ی شرایط و قوانین و مقررات بلیط قطار را در این صفحه پیدا کنید.

شرایط و ضوابط خرید اینترنتی هتل از اپلیکیشن علی بابا

۱- مسئولیت کلیه‌ی رزروهای ثبت شده بر عهده‌ی علی بابا است و علی بابا تضمین می‌کند تا با تکمیل فرآیند خرید و دریافت نامه اقامت (واچر)، بتوانید به راحتی در هتل و یا اقامتگاه مورد نظر، پذیرش شده و از امکانات هتل بهره‌مند شوید. در مواردی نادر ممکن است به دلایل مختلف از جمله مشکلات اعلام شده از طرف هتل نظیر خرابی‌ها و حوادث طبیعی، اشتباهات انسانی و همچنین موارد امنیتی مانند ورود مقامات بلندپایه، رزرو ثبت شده با مشکل مواجه گردد، در این‌گونه موارد علی بابا تمام تلاش خود را می‌نماید تا برای مسافرین خود، هتل و یا اقامتگاهی مشابه با واحد رزرو شده فعلی در نظر گیرد و درصورت عدم موفقیت در جلب رضایت مشتری، مبلغ را به صورت کامل بازگرداند و امتیاز ویژه ای را برای رزرو آتی وی منظور نماید.

۲- اطلاعات هتل ها و مراکز اقامتی ارائه شده در علی بابا، به صورت مستقیم از منابع رسمی (هتل ها، مراکز اقامتی و ...) دریافت شده است. به علت تغییرات دوره‌ای این اطلاعات، تایید صحت آنها بر عهده همان منابع می باشد. علی بابا تلاش می‌کند تا این تغییرات را در کمترین زمان ممکن به‌روزرسانی نماید.

۳- اگر مالکیت هتل‌ها با علی بابا بود، مطمئنا تمامی خدمات اعلام شده از طرف مراکز اقامتی را از لحاظ کیفیت و صحت تضمین می نمود ولی هتل‌ها ممکن است در مواردی در ارایه خدمات اعلام شده کوتاهی نمایند، در اینصورت ما از شما می‌خواهیم تا این قبیل مشکلات را با علی بابا درمیان گذارید تا ضمن پیگیری، بازخورد آن را در اختیار سایر مسافرین قرار داده و در صورت لزوم، سرویس مذکور را از خدمات اقامتگاه حذف نماییم.

۴- در روزهای پر مسافرِ سال، هتل‌ها قوانین خاصی را اجرا می‌کنند تا بتوانند مدیریت بهتری در پذیرش و ارائه خدمات داشته باشند. از جمله این قوانین می‌توان به عدم پذیرش کنسلی و در برخی هتل ها عدم ارائه سرویس‌های اتاق به صورت تخت اشاره نمود.

۵- احراز هویت با کارت ملی و یا شناسنامه و احراز شرایط محرمیت، تنها وجود نام زوج در شناسنامه همسر است، در برخی هتل ها صیغه‌نامه با مهر برجسته نیز پذیرفته می‌شود ولی این پذیرش عمومیت ندارد؛ اقامتگاه ها در صورت عدم احراز شرایط محرمیت از ورود مسافرین به اتاق ها ممانعت نموده و مطابق قوانین کنسلی عمل می‌نمایند.

۶- هنگامی که شما رزرو خود را کنسل می‌کنید، این ریسک برای هتل وجود دارد تا نتواند در زمان باقی‌مانده، واحد اقامتی خود را به فروش رساند. بنابراین منطقی است تا مبلغی را به عنوان جریمه‌ی استرداد از مسافر دریافت کند. سیاست هتل‌داران در میزان این جریمه متفاوت است و حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد. اطمینان داشته باشید ما تلاش می کنیم در صورت انصراف از رزرو، کمترین هزینه را بپردازید؛ برای همین از شما می‌خواهیم به محض انصراف ، علی بابا را از تصمیم خود مطلع نمایید تا جریمه کمینه گردد. وجه مسترد شده به شماره حسابی که با آن از علی بابا خرید کرده اید، واریز خواهد شد.

۷- برای پذیرش بانوان که بصورت تنها قصد اقامت دارند قانونا مشکلی وجود ندارد و با نامه رسمی شرکت ها و سازمان ها مبنی بر ماموریت و یا شرکت در همایش‌ها، اقامت براحتی میسر می‌شود. اگر می‌خواهید مطمئن سفر کنید و خیالتان راحت باشد با ما تماس بگیرید.

۸- عملیات خرید بلیط در علی بابا مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیک ایران بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی ، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید آگاهی کامل دارد.

 

 

شرایط و ضوابط  خرید اینترنتی واچر CIP فرودگاه مهرآباد

۱- انجام خدمات  CIP مستلزم حضور مسافر حداقل یک ساعت و نیم قبل از پرواز در جایگاه است.

۲- همراه داشتن کد CIP الزامی است. این کد در واچر CIP و نیز در پیامک خرید ارسالی به مسافر موجود است.

۳- خدمات CIP بدون در نظر گرفتن ترمینال پروازی، همگی در ترمینال ۱ انجام خواهد شد .

۴- استرداد واچر CIP بدون جریمه صورت می‌گیرد.